۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۷۵۶۶۲

دوسالانه تصویرگری نیایش در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوسالانه تصویرگری «نیایش» اسفندماه سال جاری توسط مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان‌قدس رضوی در مشهد برگزار می‌شود.
دعا نيايش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد سید حسین عابدی، دبیر نخستین دوسالانه تصویرگری «نیایش» و مدیر مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان‌قدس رضوی، 28 بهمن‌ماه در نشست خبری این دو سالانه گفت: این دوسالانه در سه بخش «نیایش»، «سیره و زندگی امام رضا(ع)»، «مشهد، شهری که از دور پیداست»، توسط مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان‌قدس رضوی و با همکاری شهرداری مشهد و مرکز فرهنگی هنری «صبا» وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مشهد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون حدود656 اثر به دبیرخانه دوسالانه تصویرگری نیایش در مشهد ارسال شده است، ‌افزود: 252 هنرمند از سراسر کشور که 207 نفر از آن‌ها زن و 45 نفر مرد هستند، آثار خود را به این دوسالانه ارسال کرده‌اند.

عابدی ادامه داد: 344 اثر با محوریت نیایش، 145 اثر با محوریت شهر مشهد و 177 اثر نیز با محوریت سیره و زندگی امام رضا(ع) به دبیرخانه دوسالانه تصویرگری نیایش ارسال شد.

دبیر دوسالانه تصویرگری نیایش به هدف برگزاری این دوسالانه اشاره کرد و افزود: ترسیم نیایش در اسلام در قالب تصویر، بیان ابعاد زندگی و سیره امام رضا(ع) به عنوان تنها امام معصوم میهمان سرزمین ایران و معرفی شهر مشهد به عنوان دومین کلان‌شهر مذهبی جهان و پایتخت معنوی ایران از مهمترین اهداف برگزاری این دوسالانه است.

وی با اشاره به اینکه برای فراخوان این دوسالانه 11 هزار ایمیل و شش هزار پیامک ارسال شده است، تصریح کرد: علاوه بر آن در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و ... نیز در این زمینه اطلاع‌رسانی شد.

عابدی اظهار کرد: 30 بهمن ماه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این دوسالانه به پایان می‌رسد و روزهای دوم و سوم اسفندماه نیز آثار توسط هیئت داوران داوری خواهد شد.

وی افزود: در روز هشتم اسفند ماه نیز در محل نگارخانه رضوان مشهد، آثار به نمایش گذاشته می‌شود، همچنین روز نهم اسفند ماه آثار در محل خانه هنرمندان مشهد وابسته به شهرداری مشهد در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: روزهای یازدهم و دوازدهم اسفند ماه نیز کارگاه آموزشی با حضور اساتید تصویرگری در مشهد برگزار می‌شود.

دبیر دوسالانه تصویرگری «نیایش» اظهار کرد: مراسم اختتامیه این دو سالانه عصر 12 اسفندماه با حضور هنرمندان برجسته این رشته در محل تالار نور مشهد برگزار خواهد شد.

عابدی یادآور شد: دوسالانه تصویرگری نیایش 9 برگزیده در سه بخش خواهد داشت که در بخش سیره امام رضا(ع) به نفرات اول تا سوم به ترتیب هشت، پنج و سه سکه بهار آزادی به همراه لوح تقدیر و تقدیس جشنواره اهداء خواهد شد، علاوه بر آن در دو بخش دیگر دوسالانه به نفرات اول تا سوم به ترتیب شش، چهار و دو سکه بهار آزادی به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهداء می‌شود.

همچنین هشت اثر به صورت کتاب منتشر شده و دو اثر نیز توسط مؤسسه «صبا» به صورت پویانمایی ارایه می‌شود./930/پ202/ص
ارسال نظرات