۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۷۵۷۴۳۳
امام جمعه موقت کاشان:

حقایق درونی انسان‌ها در قیامت تجلی پیدا می‌کند

حقایق درونی انسان‌ها در قیامت تجلی پیدا می‌کند
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: چهره انسان ها در قیامت بیانگر وضعیت واقعی آنها است، مومنین با سیمای نورانی و شاد هستند و هاله ای از نور وجود آنها را فرا گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر آیه ۴۲ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، با تبریک ولادت امام رضا(ع) گفت: امروز بشر به اندازه‌ای از مسیر منحرف شده که به جای اینکه نوزاد خود را بغل کند سگ بغل می‌کند و یا ازدواج بین انسان و حیوان رایج شده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امروز بشر علاوه بر جرم و جنایات، کارش به جایی کشیده است که ازدواج همجنس با همجنس و یا انسان با حیوان رایج شده است و این انحراف بشر مشخص نیست تا به کجا ادامه خواهد داشت.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: کشف حجاب از دوره رضا خان، همان سنگ بنای بی حجابی است که از آن زمان تا به امروز ادامه دارد و آثار آن هنوز بروز و ظهور دارد.

وی ادامه داد: در قیامت علاوه بر بهشت و جهنم و عذاب، صحنه قیامت عجیب است، چرا که بر خلاف دنیا که صالحان و کافران در یک دیگر ادغام هستند و ماهیت آنها مشخص نیست، در قیامت کافران و صالحان از یک دیگر جدا هستند و هر کدام با ظاهر مشخصی هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: چهره انسان‌ها در قیامت بیانگر وضعیت واقعی آنها است، مومنین با سیمای نورانی و شاد هستند و هاله‌ای از نور وجود آنها را فرا گرفته است.

وی به وضعیت مجرمین در روز قیامت اشاره کرد و افزود: زمانی که مجرمین قدم به عرصه دادگاه قیامت می‌گذارند هر یک از اعضای بدن آنها به یک شکل متفاوتی است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: چشم مجرمین در قیامت از شدت وحشت عذاب به یک طرف خیره می‌شود و گریان است و همانگونه که چشمان مومنین برق شادی و اشک شادی دارد چشم مجرمین نیز از شدت وحشت عذاب به یک نقطه خیره می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: همه چشم‌ها در قیامت گریان است و تنها چشمانی که از حرام پوشیده بوده است و چشمی که برای اطاعت خدا شب زنده دار است و چشمی که در دل شب از خوف خدا گریان است در قیامت گریان نیست.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) می‌فرماید، کسانی که به دلیل لهو خنده بلند دارند و قهقه می‌زنند در قیامت گریان خواهند بود، گفت: کسی که حج به او واجب است و واجب الحج است، اما از رفتن به حج امتناع می‌کند چشمان او در روز قیامت گریان خواهد بود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: کسی که در عزای امام حسین گریه کند و یا مصیبت امام حسین(ع) را بخواند و مردم گریه کنند، این چشم‌ها در قیامت گریان نخواهند بود.

وی گفت: اگر برخی چشمان در قیامت کور محشور می‌شوند به دلیل این است که در دنیا دل آنها کور بوده و حق را دیده اند و آن را زیر پا گذاشته اند، از این رو هرکس در این دنیا کوردل باشد و چشم خود را بر حقایق ببیند و جلوه‌های عظمت خداوند را بینند، اما ایمان نیاورد در قیامت کور محشور می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه حقایق درونی انسان‌ها که در دنیا قابل مشاهده نیست در قیامت تجلی پیدا می‌کند، تصریح کرد: انسان‌های بی غیرت که خانواده آنها نسبت به حجاب بی اعتنا هسستند در قیامت به صورت خوک ظاهر می‌شوند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات