۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۷۵۷۶۵۸
امام جمعه موقت کاشان:

آیت الله رئیسی برای خادمی مردم به همه استان‌های کشور مسافرت کرد

آیت الله رئیسی برای خادمی مردم به همه استان‌های کشور مسافرت کرد
حجت الاسلام اسلامی تبار ائمه اطهار (ع) را مظهر ادب، احترام، محبت، مهربانی و خدمت به مردم دانست و گفت: آیت الله رئیسی نیز خادم مردم است و برای خدمت به مردم به همه استان‌های کشور مسافرت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در شب میلاد امام رضا (ع) با اشاره به اینکه شخصیت امام رضا (ع) دارای یک عظمت خاصی است، افزود: براساس روایاتی که درباره اهمیت زیارت امام رضا (ع) است، ثواب زیارت امام رضا (ع) از ثواب زیارت امام حسین (ع) نیز بیشتراست.

امام جمعه موقت کاشان موضوع زیارت امام رضا (ع) را یک موضوع مهمی دانست و اظهار داشت: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، درآینده در سرزمینی به نام خراسان در شهری بنام طوس پاره‌ای از تن من مدفون خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیرمومنان (ع) می‌فرماید، در آینده فرزندی از فرزندان من در خراسان مدفون می‌شود ادامه داد: امام صادق (ع)، امام کاظم (ع) و امام جواد (ع) نیز در ارتباط با ثواب زیارت امام رضا (ع) سخن گفته اند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگر پیامبراکرم (ص)، امیرمومنان (ع)، امام صادق (ع)، امام کاظم (ع) و امام جواد (ع) و همچنین خود امام رضا (ع) می‌فرماید، هرکس من را زیارت کند هنگام دریافت نامه اعمال و سنجش اعمال، او را یاری می‌کنم.

وی به برخی از فضیلت‌های زیارت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید، یکی از نوادگان من در سرزمین خراسان کشته می‌شود و هرکس اعتقاد به ولایت امام رضا (ع) داشته باشد و آن حضرت را زیارت کند من دست او را گرفته و به بهشت می‌برم.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امام کاظم (ع) می‌فرماید، هرکس به زیارت امام رضا (ع) برود و یک شب آنجا ساکن شود مانند این است که خدا را در عرش زیارت کرده است و یا در روایت دیگر می‌فرماید، هرکس امام رضا (ع) را زیارت کند خداوند ثواب یک حج مقبول برایش در نظر می‌گیرد.

وی گناه را دشمنی با اهل بیت (ع) دانست و ابراز داشت: هرکس گناهی را مرتکب می‌شود به مانند این است که تیری را به سوی اهل بیت (ع) پرتاب کرده است در حالیکه اهل بیت (ع) از ما انتظار گناه ندارند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: ائمه اطهار (ع) مظهر ادب، احترام، محبت، مهربانی و خدمت به مردم هستند، از این رو آیت الله رئیسی نیز خادم مردم است و طی این سال‌ها برای خدمت به مردم به همه استان‌های کشور مسافرت کرد و اعمال او در نامه اعمال اش ثبت و ضبط است.

به گفته وی احترام و خدمت و ادب و محبت به مردم یکی از ویژگی‌های ویژه اهل بیت و پیروان واقعی اهل بیت (ع) است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امام رضا (ع) می‌فرماید، امام کسی است که مونس و رفیق و مهربان و دل سوز است و ائمه اطهار (ع) نیز دلسوز مردم بودند، امام برادر تنی مردم است و مانند مادر مهربان نسبت به نوزاد است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات