۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۷۵۸۱۳۳
رییس کمیته امداد کشور:

مدیریت جهادی ویژگی رییس جمهور شهید بود

مدیریت جهادی ویژگی رییس جمهور شهید بود
بختیاری با اشاره به مدیریت جهادی شهید آیت الله رئیسی گفت: جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل در طول ۳۳ ماه دولت سیزدهم بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در گلستان شهدای اصفهان، ضمن تسلیت شهادت خدمتگزاران انقلاب و در راس آن‌ها سید الشهدای خدمت سیدابراهیم رئیسی با بیان این که جمع شهدای خدمت به تعبیر مقام معظم رهبری جمع خدمتگزار صادق و مردمی بودند، گفت: زن و مرد و کوچک و بزرگ زمانی که نام ایشان برده می‌شد در فراق ایشان اشک می ریختند و صدای ناله همه بلند بود.

وی افزود: نداشتیم در ایران و در بسیاری از کشورها که با شهادت رئیس جمهوری تعدادی از کشورها اعلام عزای عمومی کنند و بیش از ۶۵ هیئت بیایند و احترام برای شهدا قائل باشند.

بختیاری با بیان اینکه جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل در طول ۳۳ ماه دولت سیزدهم بی سابقه بوده است خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این جایگاه عمل به فرامین رهبر انقلاب بود که با ۱۵ الی ۱۶ همسایه ارتباط تنگاتنگ برقرار بود که این فرمان راکد مانده بود و آیت‌الله رئیسی در عرصه اقتصادی و دیپلماسی کار بزرگی انجام دادند.

وی به بلند کردن قرآن و عکس شهید سلیمانی در دو سال متوالی در سازمان ملل توسط شهید آیت‌الله رئیسی اشاره و تصریح کرد: وقتی دیدند قرآن توسط دو خبیث با پشت صحنه استکبار آتش زده شد قرآن را بلند کردند و گفتند اگر به این قرآن عمل شود فساد و ظلم از بین می‌رود و سال بعد عکس شهید سپهبد سلیمانی که به عنوان شهید بین الملل نامگذاری شد را بلند کرد.

شهید امیرعبداللهیان اتفاقات مبارکی در حوزه بین الملل رقم زد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه سخنان خود به ویژگی‌های شهدای خدمت اشاره کرد و گفت: آیت‌الله آل هاشم انصافاً مردمی بودند، شهید حسین امیرعبداللهیان که از جانبازان دوره هشت سال دفاع مقدس بودند و انتخاب بسیار شایسته‌ای بودند که در حوزه بین‌الملل اتفاقات مبارکی رخ داد، شهید مالک رحمتی جوان خوش‌فکر و فعال و ارزشی و ولایتی که خداوند صداقت و زحمات او را قبول  کرد و سردار موسوی که واقعاً فدایی آیت الله رئیسی بود که ندیده بودیم اینگونه فدایی عزیزی باشد که باید از او محافظت می‌کرد و تیم خلبانان عزیزی که فداکار بودند و به شهادت رسیدند.

وی در ادامه با اشاره به چند ویژگی برجسته شهید رئیسی، اظهار کرد: اولین ویژگی مدیریت جهادی ایشان بود که چون برخاسته از ایمان و تقوا هست خصیصه خستگی ناپذیر را از بین می برَد و اجازه نمی‌دهد صاحبش خسته شود.

بختیاری افزود: نظام ما اسلامی است و مدیریت هم باید دینی باشد که در آن تنبلی و کم کاری و بی توجهی وجود ندارد و برای رسیدن به قرب الهی از هیچ فعالیتی فروگذار نمی‌کند چرا که با قرب به خدا خدمتگزاری به جامعه اسلامی بیشتر است.

وی در خصوص علت دادن مدال خادم الرضایی به ایشان از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: این مدال به ایشان داده شد چرا که همه بضاعت آستان قدس را برای خدمت به زائرین و محرومین و نیازمندان به میدان آوردند و در طول مدتی که تولیت آستان بودند ساختار را به عنوان معاونت امداد مستضعفین اضافه کردند تا این ساختار روش و سیره آقا علی ابن موسی الرضا که تا محرومین سر سفره نمی‌آمدند دست به سفره نمی‌بردند را زنده کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: اگر آیت‌الله رئیسی ماموریت و مدیریت خارج از استان داشتند و ساعت ۲ بامداد به مشهد می رسیدند بلا استثناء یک ساعت به اذان در حرم بودند و با امام رضا خلوت داشتند، مدیریت دینی تقوایی در او به وجود آورد که در دلش عدالت و سوز هست و آن سوز اجازه نمی‌دهد صاحبش نسبت به کار کردن برای مردم احساس خستگی کند چرا که از قرب به خدا فاصله می‌گیرد.

تمام وقت آیت الله رئیسی برای خدمت به مردم بود

وی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی خستگی را خسته کرده بودند، اظهار کرد: تمام وقت خود را برای خدمت به مردم گذاشته بود چون قرب به خدا پیدا می‌کرد و عدالت برخاسته از تقوا او را آرام نمی‌گذاشت و مبارزه با ظلم و فساد در راس برنامه‌های آیت الله رئیسی بود.

بختیاری با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس جمهور سید محرومان بودن ایشان است، خاطر نشان کرد: اینکه از منزل آیت الله رئیسی فیلم برداری کردند دنیا را تکان داد که همسایه‌ها خبر نداشتند این خانم در این خانه مادر رئیس جمهور است و این یعنی مدیریت اسلامی.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده این شهید بزرگوار در خصوص اینکه ایشان شعارهای انقلاب را در گفتمان و عمل و برنامه‌های خود عمل کرد، افزود: از پیامبر عظیم الشان اسلام داریم که کسی که در نظام اسلامی در دل خودش احساس غرور کند که فلان سِمت را دارم لعن خدا بر او باد و آیت الله رئیسی از این فرصت حداکثر استفاده را بردند و مردمی بودن ایشان یکی از ویژگی های بارز ایشان بود و همه جا می گفتند من نوکر مردم هستم و این حرف را در عمل هم انجام می داد.

افزایش 186 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در دولت سیزدهم

بختیاری ادامه داد: در طول ۳۳ ماه اداره دولت سیزدهم دستوراتی چون ۱۸۶ درصد افزایش مستمری مددجویان امداد و بهزیستی، طرح توانمندسازی و در چرخه اشتغال قرارگرفتن محرومین، مسکن محرومان، صادر کردند که در طول تاریخ انقلاب سابقه نداشت.

وی با اشاره به ساده زیستی تعجب برانگیز آیت الله رئیسی، افزود: دقت در وطن‌پرستی ایشان بسیار بالا بود و این به این دلیل است که هرچه ایمان بالاتر باشد وطن‌پرستی به اوج خود می‌رسد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ویژگی بعدی ایشان تواضع بود به نحوی که به هر میزان مسوولیت ایشان بالاتر می‌رفت تواضعش بیشتر می‌شد و این از ویژگی‌های مومن است و مدیریت دینی اینگونه انسان را پرورش می‌دهد.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی در طول مدت تولیت آستان قدس و رئیس قوه قضاییه خود برای پیگیری مشکلات مردم روزانه سوال می‌کردند که دستور داده شده، چه شد، بیان کرد: ایشان چون دغدغه داشتند عدالت و سوز تقوایی که در ایشان ایجاد شده بود اجازه نمی‌داد پیگیری نکند.

بختیاری با اشاره به پیگیری مکرر آیت الله رئیسی برای ریشه‌کن شدن فقر در جامعه اسلامی تصریح کرد: بارها در کمیته امداد می فرمودند چه کنیم زودتر اعلام کنیم فقر مطلق نداریم، فقر برای نظام اسلامی زیبنده نیست و باید ریشه‌کن شود.

وی با اشاره به ایمان ایشان به حل مشکلات توسط نیروی داخلی و استفاده از تمام ظرفیت‌های داخلی کشور بنابر بیانات و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری، گفت: بسیار امیدوار بود در سخت ترین شرایط بسیار امیدوار بود و این امید برخاسته از مدیریت دینی و تحقق وعده های خدا است آیت الله رئیسی چون تقوا و ایمان بالا داشت وعده می داد به آینده بسیار خوشبین هستم و این از مدیریت دینی است.

شهید رئیسی یک الگوی موفق مدیریتی برای کشور است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: اگر دنبال الگوی مدیریتی در زمان مدیریت خود هستیم آیت الله رئیسی الگوی مدیریتی است و وقتی اخلاص و ساده زیستی و مدیرت دینی باشد مردم اینچنین پای صحنه می‌آیند چون مردم خدمت را دیدند و وقتی نام شهدای خدمت برده می شد صدای گریه بلند می‌شد و این ویژگی مدیریت دینی است.

وی به سبک زندگی ایشان که در تراز سبک زندگی علوی و نامه امیرالمومنین به مالک اشتر بود اشاره کرد و گفت: این شاخصه ها در وجود ایشان بود و این مدیریت علوی و جهادی برخاسته از مدیریت دینی است که در نظام اسلامی مورد رضایت امامین انقلاب است و الا مدیریتی که دینی نباشد تداوم پیدا نخواهد کرد چرا که مقام معظم رهبری فرمودند هرچه مسوولیت شما بیشتر می‌شود خلوت خود را با خدا بیشتر کنید.

بختیاری یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان را خدمت کردن بی‌منت دانست و اظهار کرد: امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند به من خدمتگزار بگویید بهتر از این است که رهبر بگویید.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه خود بارها فرمودند ما نوکر مردم هستیم و بر این نوکری افتخار می‌کنیم و اگر نوکر مردم باشیم کار امروز به فردا نمی افتد و آیت‌الله رئیسی هم خادم مردم بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه پرچم ایثار و جان‌دادن در خیمه ولایت و میدان خدمت از ویژگی‌های رفتاری آیت‌الله رئیسی بود، خاطرنشان کرد: سرباز و تسلیم محض ولی و رهبری بود و این سربازی به مدیریت دینی باز می‌گردد.

وی در پایان گفت: آیت الله رئیسی در اوج سکینه قلبی استراحت را برای خود حرام می دانست و شبانه روز در اندیشه و تلاش برای حل مشکلات کشور و مردم و همر‌اه‌سازی فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود بود./1304/

ارسال نظرات