۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۷۵۸۱۴۴
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم بهره‌گیری از دانش هسته‌ای در رفع مشکلات کشور

لزوم بهره‌گیری از دانش هسته‌ای در رفع مشکلات کشور
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم بهره‌گیری از دانش هسته‌ای در رفع مشکلات حوزه‌های مختلف استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، ضمن تسلیت شهادت ریاست محترم جمهور و همراهانش، اظهار کرد: لازم است تا بیشتر از دانش هسته‌ای در حوزه‌های مربوط به مازندران که هر کدامشان در کنار اینکه فرصت هستند، تهدیدی هم هستند، استفاده کرد.

وی افزود: باید از این ظرفیت در جهت مسأله پسماند که در مازندران یک معضل است یا در حوزه مرکبات و برنج استفاده از سموم و کودها که خود سرطان زا هستند یا آفت هایی مثل مگس مدیترانه ای و این قبیل مسائل بهره گرفته شود.

امام جمعه ساری تصریح کرد: عمر کوتاه و ناماندگاری محصولات کشاورزی هم خود یک مسئله ای است که همه اینها در کل به صادرات ضربه می‌زند و از استانداردهای لازم سلامت برخوردار نیستند، چه بهتر از اینکه از دانش هسته‌ای در این زمینه‌ها که خود به اندازه صنایع تبدیلی برای ما اهمیت دارد و همینطور در حوزه‌های دیگر استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد: باید از سوی سازمان انرژیی اتمی لیستی از کارهایی که می‌توان در حوزه‌های مختلف انجام داد در اختیار استاندار و مسؤولان داده شود تا بتوان از این دانش بهره لازم را برد. 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که مقام معظم رهبری در خصوص دانش‌بنیان کردن کشاورزی تاکید دارند، خاطرنشان کرد: چه مصداقی بهتر از دانش‌بنیان شدنی که از طریق دانش هسته‌ای صورت بگیرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات