۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۷۵۸۱۶۵
حجت الاسلام رهدار مطرح کرد؛

تبیین مبانی فکری شهید آیت الله رئیسی در انتخابات پیش رو

تبیین مبانی فکری شهید آیت الله رئیسی در انتخابات پیش رو
رئیس موسسه فتوح اندیشه با اشاره به اینکه مردم تلاش‌های روزافزون و خستگی ناپذیر دولت شهید آیت الله رئیسی را از یاد نخواهند برد، اظهار داشت: باید مردم از مبانی فکری و عملکرد شهید آیت الله رئیسی در انتخابات پیش رو حمایت کنند.

اشاره: در شرایطی که جمهوری اسلامی شهادت رئیس جمهور محبوب و خدمتگذار خود را تجربه کرد، نقش رهبر معظم انقلاب در اداره کشور به خوبی نمایان شد؛ با اینکه قانون اساسی برای بحران‌های عظیم و مشکلات جامعه تدابیر و تمهیداتی اندیشیده است؛ اما نمی‌توان از نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب به عنوان ضامن اصلی اجرای قانون اساسی چشم پوشی کرد؛ رهبر معظم انقلاب در این چند روز پس از شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه به خوبی نشان دادند که ضامن بقا و استمرار انقلاب اسلامی، ولایت فقیه است و ولایت فقیه الگوی ارزشمند برای جلوگیری از هرج و مرج و مدیرت بحران‌ها است؛ در وقایع ایام گذشته رهبران جهان متحیر شدند که چگونه با مدیریت رهبر معظم انقلاب جامعه با آرامش و امنیت کامل مسیر خود را طی کرد و نقش و جایگاه بی بدیل رهبری جامعه اسلامی را به خوبی فهمیدند؛ نقش و جایگاه ولایت فقیه با هیچ منصب و جایگاهی قابل مقایسه نیست.

ازاین‌رو در رابطه با اقدامات و نقش مهم جایگاه ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب در مدیریت بحران‌ها و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، با حجت الاسلام رهدار رئیس موسسه فتوح اندیشه و عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام به گفت‌وگو نشسته که متن آن در ذیل از نظر می‌گذرد.

رسا ـ شهید آیت الله رئیسی در تحقق فرمان امید آفرینی رهبر معظم انقلاب چه نقشی داشت و پس از شهادت ایشان مردم چه وظیفه‌ای دارند؟

اصل قوانینی که در جمهوری اسلامی توسط نمایندگان مجلس در ادوار مختلف تاریخی تصویب شده ناظر به مصلحت مردم است و مجری قانون اگر این قوانین را به درستی اجرا کند برای مردم امید ایجاد کرده است؛ این قواینین مصلحت مردم را دیده است و در قانون اساسی به بحث استقلال، حمایت از شبکه‌های مستضعفین جهانی، خصوصی سازی، تولید ملی تاکید شده؛ اگر مجری قانون اساسی، قوانینی را به خوبی اجرایی کند برای مردم امیدآفرینی کرده است.

مشکل مردم با بعضی دولت‌ها این بوده که دولت‌ها با تفاسیر شخصی و ذوقی قوانین مصوب را تفسیر کردند و برخی قوانین که منافع حزبی آنها را تامین نمی‌کرد حتی اگر در راستای منافع مردم بود کنار گذاشتند؛ مثلا در دولت قبل فرآیند تصویت و اجرای طرح تحول آموزش و پرورش به تعویق انداخته شد و اجرای سند ۲۰۳۰ دنبال شد؛ این اقدام با فرهنگ و آرمان‌های انقلاب اسلامی ناسازگار و در تضاد و برخلاف مصالح مردم این اقدام در حال انجام بود و باعث شد که امیدآفرینی در جامعه کم رنگ شود.

مردم تلاش های روزافزون و خستگی ناپذیر دولت آیت الله رئیسی را دیدند؛ شهید آیت الله رئیسی خستگی نمی‌شناخت و تعطیلات نداشت؛ مردم تلاش‌های صادقانه رئیس جمهور را دیدند و دلخوش شدند؛ در رفتار آیت الله رئیسی و اطرافیان ایشان اشرافیگری وجود نداشت و این رفتارها با وجود فشارهای اقتصادی مردم را دلگرم کرد.

دولت شهید آیت الله رئیسی تلاش فراوانی برای کنترل اوضاع اقصادی داشت و شیب تند افزایش قیمت‌ها را کاهش و تعداد زیادی از کارخانه‌های نیمه تعطیل یا تعطیل را راه اندازی کرد و باعث امیدآفرینی در بین مردم شد و با اینکه تمام مشکلات اقتصادی حل نشد، مردم زمانیکه دیدند رئیس جمهور اهل تن‌آسایی، اشرافی گری، باندبازی، سرسپردگی به بیگانگان نیست و اهل خدمت و اعتماد به مردم و اهل هماهنگی با رهبر معظم انقلاب و اعتماد به نخبگان کشور است دلگرم و امیدوار شدند.

مردم صفات ارزشمندی را در وجود آیت الله رئیسی و یارانش دیدند و به هنگام شهادت در بدرقه ایشان سنگ تمام گذاشتند و از زحمات خالصانه ایشان تشکر کردند؛ کاری که باید مردم بعد از شهادت آیت الله رئیسی انجام دهند این است که ادامه دادن راه، مبانی و اهداف آیت الله رئیسی باشند و در انتخابات پیش رو از مبانی آیت الله رئیسی پشتیبانی کنند.

مردم باید به کسی رأی دهند که بیشترین قرابت و نزدیکی فکری و عملی با آیت الله رئیسی داشته باشد و مسیر ایشان را ادامه دهد، رئیس جمهوری که به مردم اعتماد کند و به بیگانگان بی اعتماد باشد؛ مردمی که آیت الله رئیسی را پسندیدند و مبانی و سلوک ایشان را تایید کردند همان مبانی و سلوک را با انتخاب اصلح رئیس جمهور آینده تقویت کنند.

امیدوارم خداوند متعال فردی بهتر از آیت الله رئیسی را به مردم عنایت کند؛ در این چند روز گذشته شبکه‌های اجتماعی نوشتند مردم در ماجرای شهادت شهید رجائی و باهنر در دهه شصت از خداوند خواستند کسی مانند رجائی به آنها بدهد و خداوند متعال بهتر از شهید رجائی به آنها عنایت کرد و رهبر معظم انقلاب در آن زمان رئیس جمهور شدند.

رسا ـ رهبر معظم انقلاب در مقابله با جریانی که قصد ناامیدکردن مردم را پس از شهادت رئیس جمهور داشت چه راهبردی داشتند؟

رهبر معظم انقلاب از حدود بیست و چندسال قبل و از زمان دولت اول آقای خاتمی تاکنون شاید بیش از بیست مرتبه در سخنرانی‌های مختلف این مضمون را تاکید داشتند که هرکس در هر پست و مقامی امید را از نسل جوان بگیرد خائن است و در بیانیه گام دوم دوباره بر مسئله امیدآفرینی تاکید داشتند، این نظریه یک قاعده مدیریتی است که اختصاصی به ایران ندارد.

هرکشوری که نسل جوان را به آینده بدبین یا ناامید کند خیانت کرده  و به هر میزانی امیدآفرینی بیشتر داشته باشد خدمت کرده است؛ شهید رئیسی نشان داد به رغم فشار‌ها و تحریم‌های فراونی که علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشت می‌شود برای مردم کار و خدمت کرد و امید را در مردم زنده نگه داشت.

ارسال نظرات