۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۷۵۸۱۸۴
حجت الاسلام انبیایی:

کار و بیان آیت الله رئیسی امیدآفرین بود

کار و بیان آیت الله رئیسی امیدآفرین بود
استاد حوزه علمیه ضمن بیان اینکه آیت الله رئیسی برخلاف خیلی از رئیس جمهور‌های قبلی نشانی از ضعف نداشت، گفت: آیت الله رئیسی تاکید داشتند که ما بن بست نداریم و هیچ چیزی نمی‌تواند مانع حرکت انقلاب اسلامی شود.

اشاره: در شرایطی که جمهوری اسلامی شهادت رئیس جمهور محبوب و خدمتگذار خود را تجربه کرد، نقش رهبر معظم انقلاب در اداره کشور به خوبی نمایان شد؛ با اینکه قانون اساسی برای بحران‌های عظیم و مشکلات جامعه تدابیر و تمهیداتی اندیشیده است؛ اما نمی‌توان از نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب به عنوان ضامن اصلی اجرای قانون اساسی چشم پوشی کرد؛ رهبر معظم انقلاب در این چند روز پس از شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه به خوبی نشان دادند که ضامن بقا و استمرار انقلاب اسلامی، ولایت فقیه است و ولایت فقیه الگوی ارزشمند برای جلوگیری از هرج و مرج و مدیرت بحران‌ها است؛ در وقایع ایام گذشته رهبران جهان متحیر شدند که چگونه با مدیریت رهبر معظم انقلاب جامعه با آرامش و امنیت کامل مسیر خود را طی کرد و نقش و جایگاه بی بدیل رهبری جامعه اسلامی را به خوبی فهمیدند؛ نقش و جایگاه ولایت فقیه با هیچ منصب و جایگاهی قابل مقایسه نیست.

ازاین‌رو در رابطه با اقدامات و نقش مهم جایگاه ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب در مدیریت بحران‌ها و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، با حجت الاسلام محسن انبیایی استاد حوزه و دانشگاه به گفتگو نشسته که متن آن در ذیل از نظر می‌گذرد.

رسا ـ رهبر معظم انقلاب در مقابله با جریانی که قصد ناامیدکردن مردم را پس از شهادت رئیس جمهور داشت چه راهبردی داشتند؟

اگر به اولین اظهار نظر رهبر معظم انقلاب توجه شود فهیمده می‌شود که رهبر معظم انقلاب همان خط فکری‌ای که اول انقلاب ترسیم شد را ادامه می‌دهند ولو اینکه گاهی مشکلاتی بوجود آید؛ اولین فرمایش رهبر معظم انقلاب این بود که در امور کشور هیچ خللی ایجاد نخواهد شد؛ یعنی اگر خبر سقوط بالگرد ریاست جمهوری صحت داشته باشد مردم نگران اتفاق خاصی نباشند و ریل گذاری‌های دولت آیت الله رئیسی به سمت تحقق اهداف انقلاب اسلامی دچار مشکل نخواهد شد.

برخی با شهادت سردار سلیمانی و آیت الله رئیسی دچار یاس و ناامیدی شدند 

برخی‌ها تمام توجه شان به اشخاص است و با رفتن یک شخص ناامید می‌شوند و در مورد شهادت سردار سلیمانی و آیت الله رئیسی دچار یاس و ناامیدی شدند و می‌گویند به پایان خط رسیدم و مشکلات بزرگی خواهیم داشت؛ ولی رهبر معظم انقلاب نگاه به جریان دارند و شما ناامیدی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب احساس نمی‌کنید،ذایشان تاکید دارند جریان انقلاب اسلامی با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد و باید تداوم داشته باشد.

نماز رهبر معظم انقلاب در روز تشییع جنازه همراه با صبر، صلابت و اقتدار خاصی بود و بلافاصله در همان روز که اوج مصیبت برای کشور بود چندین دیدار خارجی در یک روز انجام دادند، این حرکت نشان داد جریانی آغاز شده و باید ادامه پیدا کند ولواینکه در این مسیر یکسری افراد، و نیرو‌های انقلاب را از دست داده باشیم.

رسا ـ شهید آیت الله رئیسی در تحقق فرمان امید آفرینی رهبر معظم انقلاب چه نقشی داشت و پس از شهادت ایشان مردم چه وظیفه‌ای دارند؟

برای امیدآفرینی در جامعه دو سطح کار وجود دارد یک کار انجام کار مناسب است که امید را خود به خود ایجاد می‌کند و کار دوم در سطح تبلیغ است؛ در سطح اول اقداماتی که آیت الله رئیسی در این مدت کوتاه تقریبا سی ماهه انجام دادند باعث شد که اولا تمام نیرو‌های انقلاب بفهمند که راه خدمت باز است و ما می‌توانیم انقلاب را بعد از چهل و پنج سال در ریل خود به حرکت درآوریم و نیرو‌های انقلاب می توانند با همان قرائتی که امام خمینی (ره) از انقلاب داشتند موفق باشند و دولتی به معنای واقعی کلمه، انقلابی تشکیل شود و بزرگترین اقدامات در مقایسه با دولت‌های گذشته انجام و بدهی‌های خارجی پرداخت شود و صندوق ذخیره ارضی به حد بسیار بالای برسد و مهمترین معاهدات بین المللی در طول چند سال گذشته منعقد شود و یک ذره باج به کشور‌های غربی داده نشود.

روابط با کشور‌های منطقه در زمان دولت آیت الله رئیسی به بهترین وجه شکل گرفت، بهبود نسبی در اوضاع اقتصادی ایجاد شد و بسیار از کارخانه‌های تعطیل دوباره راه اندازی شد، تمام این کار‌ها اقدامات عملی بود تا در درجه اول نیرو‌های انقلابی و در درجه دوم مردم متوجه شوند که راه باز است و انقلاب زنده است و می‌تواند حرکت خود را داشته باشد.

"ما می‌توانیم" شعار رهبر معظم انقلاب و آیت الله رئیسی

سطح دوم امیدآفرینی دولت بیان آیت الله رئیسی بود، نه اقدامات ایشان که بار‌ها و بار‌ها از همان زمان انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند شعار "ما می‌توانیم" رهبر معظم انقلاب یک اصل است و ما بن بست نداریم و هیچ چیزی نمی‌تواند مانع حرکت انقلاب اسلامی شود و اگر مردم به میدان آیند بزرگترین اقدامات را می‌توانیم انجام دهیم.

آیت الله رئیسی در این سطح تبلیغ برخلاف خیلی از رئیس جمهور‌های قبلی نشانی از ضعف نداشت؛ خلاصه کلام برخی رئیس جمهور‌ها در زمانی که سکان دار دولت جمهوری اسلامی بودند این بود که ما یک ویرانه تحویل گرفتیم، امکانات و شرایط نداریم، فشار‌ها و تحریم‌های خارجی وجود دارد و برای کشور بحران آفرینی می‌کنند.

آیت الله رئیسی تمام گلایه‌ها را در جمع خصوصی دوستان مطرح کرد و آن چیزی که قاب رسانه از آیت الله رئیسی در این مدت سی و چند ماه نشان داده شد، تماما این سخن‌ها بود که ما می‌توانیم، مشکل بزرگی پیش رو نیست و مشکلات جزئی در حال برطرف شدن است.

ارسال نظرات