۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۵۸۴۶۲
باقری کنی:

فعالیت‌های هسته‌ای زیر نظر شورای‌عالی امنیت ملی ادامه دارد

فعالیت‌های هسته‌ای زیر نظر شورای‌عالی امنیت ملی ادامه دارد
سرپرست وزارت امور خارجه در پاسخ به این سؤال که آیا پرونده هسته‌ای به آقای شمخانی واگذار شده است، گفت: ما چیزی به‌اسم پرونده در بحث هسته‌ای نداریم، فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب تدابیر نظام زیر نظر شورای‌عالی امنیت ملی بوده است که همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: تبادل پیام‌ها با آمریکا مانند گذشته ادامه دارد و هیچ وقفه‌ای در این مسیر صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پرونده هسته‌ای به آقای شمخانی واگذار شده است، گفت: ما چیزی به‌اسم پرونده در بحث هسته‌ای نداریم، فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب تدابیر نظام زیر نظر شورای‌عالی امنیت ملی بوده است که همچنان ادامه دارد.

باقری همچنین درباره پول‌های بلوکه‌شده ایران خاطرنشان کرد: مذاکرات در این رابطه همچنان در جریان است.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین درباره مباحثی که در سفر وزیر امور خارجه عمان به تهران بین دو طرف مطرح شد، گفت: ما در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوع غزه و جنایات رژیم صهیونیستی به‌طور مفصل صحبت کردیم، به همین ترتیب در موضوعات مهم بین‌المللی مباحثی میان دو طرف مطرح شد.

باقری‌کنی در پاسخ به سوالی درخصوص زمان احتمالی سفر «بن سلمان» ولی‌عهد عربستان به کشورمان بیان کرد: این بحث پیش از این هم مطرح شده بود و دعوت متقابل دو طرف از یکدیگر است و در مورد زمان سفر هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور مقامات تونس و مصر در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی عنوان کرد: دو کشوری که رابطه سیاسی با ایران ندارند، در سطح عالی وزیر خارجه برای بزرگداشت شهدای خدمت شرکت کردند و این موفقیت و پویایی سیاست دولتِ رئیسی را می‌رساند. در شرایطی که هنوز رابطه سیاسی ایجاد نشده این دو مقام عالی به تهران سفر کردند.

سرپرست وزارت خارجه اضافه کرد: رئیس‌جمهور تونس که تاکنون به ایران سفر نکرده بود، در مراسم تشییع شهدا شرکت کرد، برخی محافل خارجی بر روی این نکته تاکید کردند که زیرساخت این سفر علاوه بر تکریم مقام شهدا، تاکید نگاه بر سیاست ایران در نگاه به شرق و شمال آفریقا از جمله تونس بوده است.

باقری‌کنی هم‌چنین در پاسخ به سوالی در مورد جنایات صهیونیست‌ها در رفح و پیگیری ایران در این زمینه، اظهار داشت: هفته آینده در این رابطه به چند کشور منطقه سفر می‌کنم.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات