۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۷۵۸۶۰۰
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم تربیت متفکرانه فرزندان از سوی والدین و معلمان

لزوم تربیت متفکرانه فرزندان از سوی والدین و معلمان
اصفهان - حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه شهید مطهری می‌فرماید، قدرت تعقل و تفکر بچه‌ها را باید شکوفا کرد، گفت: والدین و معلمان در شکوفا کردن قدرت تعقل و تفکر بچه‌ها نقش اساسی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در جلسه شورای اموزش و پرورش شهرستان کاشان با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی یک معلم بود، گفت: خانواده آیت الله رئیسی هم سهم به‌سزایی در نوشتن سند تحول آموزش و پرورش داشتند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: امیرمومنان (ع) در نهج البلاغه می‌فرماید، علم مطبوع از طبع انسان می‌جوشد و علم مسموع علمی است که با گوش می‌شنویم، از این رو شهید مطهری می‌فرماید، اگر علمی که در کلاس و کتاب یاد می‌گیریم اگر همراه با علم مطبوع نباشد، علم مسموع نیز سودمند نخواهد بود.

وی با بیان اینکه شهید مطهری می‌فرماید، قدرت تعقل و تفکر بچه‌ها را باید شکوفا کرد، بر تربیت متفکرانه فرزندان تأکید کرد و اظهارداشت: والدین و معلمان در شکوفا کردن قدرت تعقل و تفکر بچه‌ها نقش و مسئولیت اساسی دارند.

به گفته وی اگر قدرت تفکر نسل نوجوان و جوان شکوفا شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را نخواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد: آموزش و پرورش باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که بچه‌ها علاوه بر آموزش کتاب‌های درسی، قدرت تعقل و تفکر دانش آموزان را ارتقا دهد. 

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم اجرای برنامه‌های ارزشی و فرهنگی ویژه خانواده‌ها توسط انجمن اولیاء و مربیان تأکید کرد و افزود: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید، در آخر الزمان برخی والدین مانع تدین و دینداری بچه‌ها می‌شوند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات