۰۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۷۵۹۰۲
مدیرحوزه علمیه نکاء:

درس اخلاق در حوزه باید بر اساس سازوکار مناسب آموزشی دنبال شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نکاء، توجه به مسأله اخلاق در مدارس علمیه را ضروری دانست و گفت: درس اخلاق در مدارس علمیه باید از حاشیه خارج شود.
مدير حوزه علميه نکاء
حجت الاسلام محمدی بایه، مدیر مدرسه علمیه نکاء، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، با بیان این که متأسفانه توجه به درس اخلاق در مدارس علمیه در حاشیه قرار دارد و به صورت غیر مستمر برگزار می شود، گفت: باید سازوکاری فراهم شود تا شرایط جدی تری برای تدریس مستمر درس اخلاق در مدارس علمیه مورد توجه قرار گیرد.

وی توجه به درس اخلاق در مدارس علمیه را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و گفت: اخلاق درس سازندگی و تهذیب درونی است که باید بیشتر در حوزه های مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که در حال حاضر توجه جدی به درس اخلاق در حوزه ها نمی‌شود و به این درس تنها به عنوان یک درس اختیاری نگاه می‌شود، خاطر‌نشان کرد: اخلاق زمینه‌ساز بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی است و باید با برگزاری جدی و مستمر درس اخلاق در حوزه، موجب شکوفایی این موضوع در میان طلاب حوزه شویم.

مدیر حوزه علمیه نکاء با بیان این که بسیاری از علما و بزرگان حوزه همواره در سال های گذشته در خصوص توجه حوزه های علمیه به مسأله اخلاق تأکید کردند، ابراز داشت: نگاه متولیان حوزه به درس اخلاق در مدارس علمیه باید جدی تر شود؛ چون اخلاق زمینه ساز بسیاری از پیشرفت ها است.

حجت الاسلام محمدی بایه در بخش دیگری از سخنان خود توجه جدی به تبلیغ را در مدارس علمیه ضروری دانست، وگفت: دروس تبلیغ و روان شناسی باید درمدارس علمیه تدریس شود، چون تبلیغ باید به عنوان یک درس مهم در مدارس علمیه به آن توجه شود، و فراگیری این موضوع برای هر طلبه ای اجتناب ناپذیراست، به همین منظور باید تبلیغ را بیشترمورد نظر قرار دهیم.

مدیر حوزه علمیه نکاء در بخش دیگری از سخنان خود تدریس درس روان شناسی در حوزه های علمیه را یک نیاز دانست و با اشاره به این که روان شناسی به عنوان یک علم مهم و کاربردی باید بیشتر مورد توجه حوزه های علمیه قرار گیرد، گفت: تدریس روان شناسی در حوزه‌های علمیه سبب آشنایی طلاب در چگونگی برخورد با مخاطب و نیز تبلیغ مناسب احکام دینی خواهد شد؛ بنابر این امروز تدریس درس روان شناسی در حوزه به عنوان یک خلأ حس می‌شود./950/ت302/س

ارسال نظرات