۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۷۵۹۴۴۰
وزیر کشور در شیراز:

آیت‌الله رئیسی معمار جدید در حوزه مدیریت از نوع جهادی و مردم‌‌داری بود

آیت‌الله رئیسی معمار جدید در حوزه مدیریت از نوع جهادی و مردم‌‌داری بود
وزیر کشور در آیین گشایش هشتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای اسلامی و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها در شیراز حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، احمد وحیدی وزیر کشور امروز در آیین گشایش هشتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای اسلامی و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها در شیراز، ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت، اظهارداشت: آیت‌الله رئیسی معمار جدید در حوزه مدیریت از نوع جهادی و مردم‌‌داری بود.

وی همچنین دلیل برگزاری این مجمع و خروجی آن را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: یکی از مشکلات همایش‌های ما، عدم پیگیری نتایج حاصل از برگزاری آنهاست که به یک آفت تبدیل شده است.

وزیر کشور تاکید کرد: انتظار بنده این است که پس از اختتامیه این اجلاس، گزارشی ارائه شود که در بحث بازآفرینی شهری به نتایج و برنامه‌های جدید و مشخصی رسید‌ه‌ایم.یا اینکه مفاهیم جدیدی کشف و به بحث و گفت‌وگو گذاشته خواهد شد.

وحیدی با بیان اینکه پیام و حرف جدیدی در خصوص بافت‌های حاشیه‌ای، تاریخی و فرهنگی نشنیده‌ایم، گفت: باید این موضوع را حل کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهرداران ما 350 همت بودجه دارند که بخش زیادی از آن را باید صرف شهرسازی کنند، تاکید کرد: برای بهینه مصرف کردن بودجه شهرسازی باید با الگویی حرکت کرد که با مبانی‌ها همخوانی داشته باشد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اصالت و هویت که اساس زندگی شهری است باید در شهر مشهود باشد، عنوان کرد: جهان بینی، باید در طراحی‌های شهری مدنظر قرار گیرد.
 
وحیدی با بیان این موضوع که هویت اسلامی ایرانی در معماری‌ها نیز موضوع مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب است، گفت: آیا به خوبی مفاهیم را می‌شناسیم؟

وی با تاکید بر این نکته که محور توسعه شیراز باید احمد بن موسی(ع) و برآمده از ارزش‌های این امامزاده واجب التعظیم باشد، افزود: نقش وجود ایشان در هویت سازی شهر باید مشخص باشد.

وزیر کشور که معتقد است فضای روانی حاکم بر شهر از ساختمان‌ها اثر می‌پذیرد، گفت: متاسفانه طبیعت زیبا در برخی از شهرها از منظر زیباشناختی دستخوش تغییرات شده است.

وحیدی همچنین با بیان اینکه معماری حاکم بر مهندسی است و باید ابتدا آن را دید و سپس محاسبات را انجام داد، خاطرنشان کرد: در بافت‌های تاریخی سالهای زیادی است که در خصوص بازبینی صحبت می‌شود اما کار جدی انجام نشده است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال؛ می‌شد ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن را در بافت‌های فرسوده و تاریخی پیش‌بینی کرد.
 
وزیر کشور همچنین با بیان اینکه بسیاری از اوقات بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای روی هم افتاده و آسیب‌زا شده‌اند که باید این موارد را در چنین جلساتی مطرح و راهکار ارائه داد، تاکید عنوان کرد: باید نگاه یکپارچه بر مدیریت شهر در این چنین جلساتی دیده شود.

وحیدی در خاتمه تاکید کرد: راهکارهای عملی برای احیاء و بازآفرینی بافت‌ها بسیار مهم و حساس است.

ارسال نظرات