۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۷۵۹۴۵۳
آیت الله نوری همدانی:

آقای جلیلی عمر خود را صرف اسلام و ایران کرده است/ سوابق خدمتی شما را فراموش نمی کنیم

آقای جلیلی عمر خود را صرف اسلام و ایران کرده است/ سوابق خدمتی شما را فراموش نمی کنیم
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به مردم و توجه به جایگاه آنان در جامعه، ضمن قدردانی از فعالیت های آقای جلیلی در راستای خدمت به مردم بر لزوم تمرکز فعالیت های مسئولان در راستای رفاه مردم‌، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار آقای سعید جلیلی نامزد ریاست جمهوری، ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر علیه السلام با اشاره به سبقه انقلابی آقای جلیلی و خدمات او بیان داشت: فداکاری و خدمت برای اسلام و ایران در سابقه شما موجود است.

وی در ادامه با اشاره به کلام امیر المومنین علیه السلام خطاب به مالک اشتر در نامه 53 نهج البلاغه افزود: در کلام امام راحل بعد از قرآن، ما کتابی به جامعیت قرآن نداریم. حضرت امیرالمومنین علیه السلام مالک اشتر را به رفتار محبت آمیز با مردم توصیه نمودند و فرمودند: «وأشعِرْ قَلبَكَ الرَّحمَةَ لِلرَّعِیَّةِ، والمحبَّة لَهُم، واللُّطفَ بهِم، ولاتَكونَنَّ علَیهِم سَبُعا ضارِیا تَغتَنِمُ أكلَهُم؛ فإنَّهُم صِنفانِ: إمّا أخٌ لَكَ فی الدِّینِ، أو نَظیرٌ لَكَ فی الخَلقِ...» مردمی که تحت سیطره شما هستند دو صنف هستند؛ یا برادران دینی شما هستند و یا از کسانی که شما را پذیرفته اند، با آن دو به نیکی و انصاف رفتار کن.

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار با اشاره به بخش دیگری از نامه حضرت امیرالمومنین علیه السلام خاطرنشان کرد: مردم ستون دین هستند و سپری در برابر دشمنان.

این مرجع تقلید افزود: به مردم توجه کنید، مردم خیلی مهم هستند. در جنگ تحمیلی همین مردم جان و مال و فرزندان برومند خود را در راه دفاع از اسلام و ایران فدا کردند. باید توجه کرد که همه فعالیت ها برای رفاه مردم‌ باشد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو از آحاد ملت شریف ایران خواست که به پای صندوق های رای بیایند و با انتخاب کاندیدای اصلح، زمینه ساز ایرانی قوی باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به جنایات آمریکا در حق ملت ایران و جنایات اسرائیل در غزه، استکبار ستیزی و شناخت دشمن خصوصاً صهیونیست و آمریکا را امری لازم دانست و ابراز کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «اینان ظاهرشان در جمع خودشان اتوکشیده‌اند ولی در حق ملت‌ها طبیعت کلب را دارند».

این مرجع تقلید در پایان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را پیروزی خون بر شمشیر دانست که ان شاءالله زمینه ساز ظهور مهدی موعود(عج) خواهد شد.

ارسال نظرات