۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۷۵۹۴۶۶

علی باقری بغداد را به مقصد اربیل ترک کرد

علی باقری بغداد را به مقصد اربیل ترک کرد
سرپرست وزارت امور خارجه ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات منطقه کردستان عراق پس از دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه عراق بغداد را به مقصد اربیل ترک کرد.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی و قدردانی از دولت و ملت عراق بابت ابراز همدردی آنها در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید، به بغداد سفر کرده است، صبح امروز (جمعه) ۲۵ خرداد در ادامه این سفر راهی اربیل شد تا با مقامات منطقه کردستان عراق نیز دیدار و گفت‌وگو کند.
 
نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق برای شرکت در مراسم یادبود رئیس‌جمهور شهید و همراهانش دوم خرداد به تهران سفر کرده بود.
 
دیدار با مسرور بارزانی نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق، مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق از جمله برنامه‌های باقری در اربیل خواهد بود.
 
وی پس از اربیل نیز به سلیمانیه سفر خواهد کرد. اهدای تاج گل بر مزار جلال طالبانی و امضای دفتر یادبود و ملاقات با بافل طالبانی رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق و نشست با دبیران احزاب سیاسی از جمله برنامه‌های باقری در سلیمانیه است.
 
سرپرست وزارت امور خارجه روز پنجشنبه و در بغداد با فؤاد حسین وزیر خارجه، عبداللطیف رشید رئیس جمهور، محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر، فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی و قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار کرد.
 
وی همچنین با نوری المالکی نخست‌وزیر پیشین عراق هم ملاقات کرد.شرکت در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه عراق و سخنرانی در جمع کارشناسان امنیت ملی عراق از دیگر برنامه‌های باقری در بغداد بود.
 
دبیرکل و اعضای حزب اسلامی عراق، وزیر امور مهاجرت و اعضای حزب جنبش بابلیون عراق هم عصر پنجشنبه با حضور در هتل محل اقامت علی باقری در بغداد با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
سرپرست وزارت امور خارجه ایران پنجشنبه شب نیز با رهبران و اعضای چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در محل دفتر جریان حکمت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در پایان حرم مطهر امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) در کاظمین را زیارت کرد.
ارسال نظرات