۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۷۵۹۴۷۳
آیت الله خاتمی:

مردم ایران، نامزدی رئیسی‌گونه انتخاب خواهند کرد/ باید فضای انتخاباتی کشور در شأن ایران اسلامی باشد

مردم ایران، نامزدی رئیسی‌گونه انتخاب خواهند کرد/ باید فضای انتخاباتی کشور در شأن ایران اسلامی باشد
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان است بر لزوم شرکت باشکوه مردم در انتخابات و توجه به معیارهای رئیس جمهور اصلح تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در دانشگاه تهران برگزار شد ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و توجه به معنویات با اشاره به فرارسیدن روز عرفه اظهار داشت: شب عرفه از لیالی متبرکی است که توبه در آن روز مقبول شده و دعاها مستجاب می شوند. 

وی ضمن بیان این که مردم ایران اسلامی با درک این روز بزرگ، روز عرفه و دعای آن را بزرگ می‌شمارند، با اشاره به سفارش رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان مبنی بر لزوم توجه آنان به این گونه مناسبت‌ها و دعاها بیان داشت: توجه به مناسبت ها و دعاهای آن موجب انس بیشتر جوانان با خداوند تبارک و تعالی و موجب تعالی آنان در عرصه های گوناگون خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان در خطبه دوم نماز جمعه، ضمن گرامیداشت یاد شهدای مظلوم مکه در سال 1366 و شهدای منا، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند حوادث غزه و کشتار 40 هزار نفر زن و کودک در آن، گریه آور است. خودمان را در غم غزه شریک می‌دانیم و جمهوری اسلامی برای کمک به مردم غزه سربلند است.

وی در ادامه با اشاره به شهادت شهدای خدمت و توجه شهید رئیسی و امیرعبداللهیان به مسائل مربوط به غزه و مردم فلسطین افزود: شهیدان رئیس جمهور محترم و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه توجه ویژه ای به مردم مظلوم غزه داشته و همواره از آنها در عرصه های گوناگون حمایت و دفاع می‌کردند.

به زودی حماسه مجدد ملت ایران شکل خواهد گرفت

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فضای انتخاباتی در کشور و فرارسیدن انتخابات ریاست جمهوری در روزهای آینده اظهار داشت: به فضل خدا در روز 8 تیر 1403 حماسه مجدد ملت ایران شکل خواهد گرفت و ما به نوبه خود از ورود خوب رسانه‌ها به این موضوع خوشحال و تشکر می کنیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حماسه انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهیدان است از همه کسانی که بستر برگزاری انتخابات را فراهم می‌کنند، تشکر کرد و افزود: در انتخابات، اولویت اول، حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات است که گامی دشمن ستیز می‌باشد. هر گامی که در این مسیر برداشته می‌شود عمل صالح است؛ چرا که دشمنان اسلام و دین را به خشم می‌آورد و باید همگان حضوری پرشور داشته باشند.

تاکید رهبر انقلاب بر توجه مردم به معیارهای رئیس جمهور

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که امروز شرایط به گونه‌ای است که هیچ جریان درون نظام نمی‌تواند بگوید در انتخابات کاندیدا نداریم خاطرنشان کرد: آنچه در ارزیابی های شورای نگهبان مطرح می شد این بود که آیا این آقا برای ریاست جمهوری معیارها را دارد یا خیر. اگر در ریاست جمهوری کسی عدم احراز خورد، بدین معنا نیست که در دیگر عرصه‌ها کارایی ندارد و کسی حق اهانت به این افراد را ندارد.

کاندیداها وعده غیرقابل اجرا و دروغین ندهند

آیت الله خاتمی با اشاره به شروع تبلیغات انتخاباتی در کشور و توصیه رهبر معظم انقلاب به کاندیداها مبنی بر این که کاندیداها از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود بگویند؛ نه اینکه با تخریب دیگران بر سبد رای خود بیفزایند تاکید کرد: کاندیداها نباید وعده غیرقابل اجرا و دروغین دهند و با سیاه نمایی علیه نظام درصدد جمع کردن رای بیشتر باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که در انتخابات همه باید تسلیم قانون باشند تاکید کرد: باید فضای انتخاباتی کشور، سالم و در شان نظام جمهوری اسلامی ایران باشد و پایان انتخابات، پایان رقابت‌ها و آغاز رفاقت‌ها و خدمت به مردم باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله مردم ما برترین فرد و نامزدی رئیسی‌گونه را انتخاب خواهند کرد. ما رئیس جمهوری برای خدمت به مردم می‌خواهیم؛ رئیس جمهوری که پرتلاش و خستگی ناپذیر باشد.

ارسال نظرات