۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۷۵۹۵۳۸
همزمان با دهه ولایت؛

جشنواره «دُر نجف» در کاشان اجرا می‌شود

جشنواره «دُر نجف» در کاشان اجرا می‌شود
اصفهان - نخستین جشنواره «دُر ِّنجف» از ۲۸ خرداد به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در پارک جوان فاز یک ناجی‌آباد کاشان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمدعلی فرجی مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: جشنواره‌ای که به مناسبت دهه امامت و ولایت در مناطق و محله‌های پنجگانه شهری برگزار می‌شود تا عید سعید غدیر خم ادامه خواهد داشت.

به گفته وی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برنامه‌های خاص و ویژه‌ای برای جشنواره «دُر نجف» تدارک دیده است.

فرجی گفت: جشنواره «دُر نجف» قرار است از ۲۸ خرداد تا ۷ تیر ماه در ۱۴مکان از جمله پارک‌ها، مجموعه‌های تفریحی ورزشی سازمان و محله‌های مختلف با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی در راستای ترویج فرهنگ ولایت و امامت و مودت اهل بیت(ع) برگزار شود.

وی با تبریک دهه خجسته امامت و ولایت، اجرای برنامه‌های فرهنگی در این راستا را یک ضرورت دانست و گفت: در ایام پیش رو فرهنگ‌سرا‌ها و خانه‌های فرهنگ سازمان در جهت گرامیداشت هر چه با شکوه‌تر این ایام اهتمام لازم را در برگزاری نخستین جشنواره «دُر نجف» دارند.

مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان افزود: سازمان فرهنگی با نگاه عدالت محور تدابیری اتخاذ کرده تا همه شهروندان در مناطق پنج گانه بتوانند از برنامه‌هایی که در این دهه اجرا می‌شود، استفاده کنند.

به گفته وی حضور گسترده مردم در این جشنواره فرصتی برای ایجاد نشاط و شادمانی معنوی و بهره‌مندی از مواریث معنوی و گرانبهای ولایی برای آشنایی با فلسفه امامت و ولایت در فضای شهر را رقم خواهد زد.

فرجی، قرائت عهدنامه غدیر، آیین سنّتی تکریم سادات و یادبود شهدای سادات را از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره «دُر نجف» نام برد و اجرای ابتهال، نقّالی مدح امیرالمؤمنین(ع)، سرود و تواشیح، موسیقی، نمایش، سخنرانی، مسابقه و جایزه را از دیگر برنامه‌های جشنواره برشمرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات