۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۷۵۹۶۸۴
امام جمعه اسلام آبادغرب:

منطق مقاومت علی رغم تلاش های دشمن افکار جوامع مختلف را درنوردیده است

منطق مقاومت علی رغم تلاش های دشمن افکار جوامع مختلف را درنوردیده است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام موسوی زمانی گفت: منطق مقاومت با تمام تلاش های دشمن برای عدم انتشار آن، افکار جوامع مختلف را درنوردیده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام زمانی موسوی امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان شهرستان اسلام آبادغرب ضمن خواندن فرازی از دعای عرفه اظهار داشت: توانگری به مال یا ثروت نیست بلکه توانگری در نفس و وجود است و باید از خداوند بخواهیم این توانگری رادر وجود ما قرار بدهد.
 
امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در ادامه به نحوه ایجاد این توانگری در نفس به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: ما اگر بخواهیم یک انسان توانمند شویم باید فقر خود را در درگاه خداوند متعال تقویت کنیم و به این باور برسیم تمام وجود ما متعلق به خداوند است.
 
این استاد حوزه علمیه افزود: اگر انسان به این سطح برسد دیگر چشم طمع به امیال دنیوی نخواهد داشت و قربان عید بندگی است.
 
حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: عید قربان یا عید الذها یکی از اعیاد بزرگ مسلمین است و در این عید خداوند متعال به حضرت ابراهیم دستور داد از مهم ترین دارایی خود یعنی فرزندش اسماعیل بگذرد و حضرت نیز بندگی خداوند متعال را بر مهر پدری ترجیح داد و به قربانگاه رفت تا فرزند خویش را در راه خدا قربانی کند و از این امتحان سخت سربلند بیرون آمد.
 
امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب: ما در دنیا به طرق مختلفی امتحان می شویم، گاهی با گذشتن از فرزند، گاهی با گذشتن از جان و گاهی امتحان ما گذشتن از مال است و برای این امتحان ها باید آماده شویم.
 
حجت الاسلام زمانی موسوی ضمن بیان اینکه عید قربان کامل ترین آیین قربانی میان ادیان است، تصریح کرد: در بعضی از ادیان قربانی را در صحرا رها می‌کنند یا در بعضی دیگر قربانی را آتش می زنند، اما در دین مبین اسلام سفارش شده است که انسان هنگامی که قربانی را ذبح کرد اقوام و خویشاوندان و نیازمندان را فراموش نکنند و این بهترین نوع قربانی است.
 
وی ضمن اشاره به 32 هزار شهید مظلوم غزه بیان داشت: رژیم منحوس صهونیستی در برابر دیدگان جهانیان و سازمان های مدعی حقوق بشر دست به هر جنایتی میزند تا جایی که دیگر نقطه امنی برای اهالی غزه باقی نگذاشته است.
 
امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: منطق مقاومت با تمام تلاش های دشمن برای عدم انتشار آن، افکار جوامع مختلف را درنوردیده و هم اکنون در شهرها و دانشگاه های اقصی نقاط جهان شاهد اعتراض به این رژیم منحوس هستیم و ان شاءالله به زودی این شجره خبیثه نابود خواهد شد./1400/
ارسال نظرات