۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۷۵۹۶۹۱

نخستین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد

نخستین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد
نامزد‌های چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سازمان صداوسیما حضور یافته و از دقایقی پیش مناظره بین این ۶ نامزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به روز نهم رسید و اولین مناظره تلویزیونی این انتخابات، با حضور آقایان پزشکیان، پورمحمدی، جلیلی، زاکانی، قاضی زاده هاشمی و قالیباف برگزار شد.

طبق اعلام رسمی مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم با موضوع اقتصادی بوده و اجرای آن را مهدی خسروی بر عهده دارد.

اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم آغاز شد

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۱۸ خود را به ساختمان شیشه‌ای جام جم رساندند. برنامه «ایران عزیز» از ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه ورود نامزدها را پخش کرد.

نامزدهای انتخابات پس از ورود به سازمان صدا و سیما با حضور در کنار مزار شهدای گمنام، به مقام والای شهدا ادای احترام کردند و پس از آن مورد استقبال مسئولین رسانه ملی قرار گرفتند.
 
مشارکت حداکثری، اولویت اصلی طراحی برنامه‌های انتخاباتی رسانه ملی
 
پیش از آغاز مناظرات پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در جمع نامزدها گفت: اولویت اصلی در طراحی برنامه‌های انتخاباتی را مشارکت حداکثری قرار دادیموی اضافه کرد: در دوره‌های قبل طراحی برنامه‌ها و آماده‌سازی زیرساخت‌ها در مدت بیش از یک سال انجام می‌شد که این دوره در کمتر از سه هفته این کار را انجام دادیم.
 
قرعه کشی شماره صندلی نامزدها
 
دقایقی پیش از آغاز مناظره قرعه‌کشیِ شمارهٔ صندلی‌های نامزدها انجام شد و بر هیمن اساس صندلی شماره ۱ به سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، صندلی شماره ۲ به محمدباقر قالیباف، صندلی شماره ۳ به مسعود پزشکیان، صندلی شماره ۴ به سعید جلیلی، صندلی شماره ۵ به علیرضا زاکانی و صندلی شماره ۶ به مصطفی پورمحمدی تعلق گرفت.
 
همچنین محمد صالح مفتاح، دبیر ستاد انتخابات صداوسیما در رابطه با مناظرات انتخاباتی گفت: یکی از نکات بسیار مهم که عملکرد دوره‌های قبلی و مناظرات گذشته آسیب شناسی شد نقش مجری و نقش سازمان بود که در ادوار قبلی کاملا منفعل بودند.
 
وی ادامه داد: در این دوره از مناظره‌های انتخاباتی، بخش عمده تشریفاتی که از نظر ما خیلی هم فایده نداشت کم شده و به فرصت نامزد‌ها برای پاسخ دادن به سوالات اضافه شده است.
 
مفتاح توضیح داد: فرصت نامزد‌ها کوتاه بود و نمی‌توانستند جامع صحبت کنند. اکنون فرصت نامزد‌ها که در دوره‌های قبلی ۲ تا ۴ دقیقه بود افزایش دادیم و محور‌ها هم کم شده است.
 

اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم آغاز شد

وی گفت: در مناظره‌های جدید، مجری سوال طرح نمی‌کند بلکه نخبگان هستند که سوال طرح می‌کنند. سوالاتی که تا انتهای مناظره قرار است از نامزد‌ها پرسیده شود، روی میزشان قرار دارد.

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما توضیح داد: هر نامزد در سه بازه زمانی ۸ دقیقه به مدت ۲۴ دقیقه می‌تواند به سوالات پاسخ دهد و سرانجام در یک فرصت ۶ دقیقه‌ای به جمع بندی اظهارات خود و حتی پاسخ به انتقادات یا دفاعیاتش خواهد پرداخت.

ارسال نظرات