۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۷۵۹۶۹۹
مدیر حوزه علیه خواهران اصفهان مطرح کرد؛

ویژگی های رئیس جمهور از دیدگاه قرآن کریم

ویژگی های رئیس جمهور از دیدگاه قرآن کریم
اصفهان ـ حجت الاسلام عبداللهی نژاد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص ویژگی های رییس جمهور آینده، گفت: شهید رئیسی ضربه هایی که به روحانیت وارد شد بود را جبران کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد، مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان، در دوره آموزشی اساتید تجوید حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه ارزش طلبه به میزان هدایتگری او است، گفت: طلبه ای که تهذیب نفس می کند به حداقل تکلیف خود عمل می کند. چنانکه در روایت داریم فضیلت عالم از عابد بیشتر است. چون عابد فقط خود را نجات می دهد اما عالم بقیه را نیز نجات می بخشد.

وی در ادامه افزود: در شرایط حساس امروز نیز هرکدام از ما مخاطبان زیادی چه در فضای حقیقی وچه مجازی داریم که می بایست برای نجات آنها نیز تلاش کنیم، چنانکه حیات و ممات شخصیت بزرگی همچون آیت الله رییسی برکات زیادی داشت. او ظرفیت ها وارزشهای اجتماعی زیادی ایجاد کرد و در تغییر نگاه طلاب بسیار اثر گذار بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: اما هنوز جای کار هست، دانش آموزانی داریم که هنوز فرق امام و رهبری را نمی دانند و اصلا رسانه داخلی را استفاده نمی کنند و این یعنی باید بسیار تلاش کنیم، شهید رییسی کاری کرد که نگاه به روحانیت بسیار تغییر کرد و حتی برخی با صندوق های رای آشتی کردند.

وی ادامه داد: شهید رییسی ضربه هایی که به روحانیت وارد شد بود را جبران کرد و لذا خیلی نگران مشارکت نیستم. گرچه بهتر است شورای اعتلاف به یک توافق دست پیداکند و باید برای انتخاب اصلح تلاش کنیم.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با بیان اینکه ویژگی های رییس جمهور که در آقای رئیسی نیز وجود داشت طبق برخی آیات قرآن نیز قابل بحث است، اظهار کرد: رییس جمهور باید توان جسمی و علمی داشته باشد، ویژگی که در شخصیت آقای رئیسی نیز بود و تا دیر هنگام جلسه داشت اما سحر هم بیدار بود.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور کسی است که باید امانتدار و دانا و علیم باشد، تصریح کرد: نعمتهای مختلفی در مباحث اقتصادی، دینی و... داریم که امانت است و باید دست امانتدار نمونه بیفتد، گاهی امانتی دست کسی می افتد که حفیظ است اما علیم نیست و اینطور فایده ای ندارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه افزود: کسی که در خانه اشرافی زندگی کند حتی اگر بخواهد نمیتواند درد مردم را بفهمد. چنانکه امام خمینی(ره) بعنوان اندیشمند متخصص در اخلاق و فقه فرمودند خوی اشرافیگری و روحیه خدمت گذاری باهم جمع نمی شود. لذا اینکه آیت الله رئیسی توانستند مردم را بخود همراه کنند بخاطر همین ساده زیستی ایشان بوده و زندگی ایشان در یک خانه ۱۴۰ متری گویای همین است.

وی با بیان اینکه رییس جمهور باید کسی باشد که بنای او عدالت باشد، یعنی هرچیزی را جای خودش بگذارد و همه مسائل کشور را باهم پیش ببرد، گفت: رییس جمهور باید نسبت به کفار سختگیر باشد و کوچکترین میلی به دشمن نداشته باشد، چنانکه نتیجه نگاه مسئول ما در دولت قبلی ترس از دشمن بود و به همین خاطر دشمن سوخت برگشت انان به کشور را نیز نمی‌داد.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد اتکا به ظرفیت و توانمندی درون کشور و معتقد به خودباوری بودن را از دیگر ویژگی‌های رییس جمهور عنوان کرد و افزود: رییس جمهور باید به نیازهای بشر طبق بیان قران مثل اکرام کردن و... نگاه ویژه داشته باشد ولو نتواند همه نیازهای او را برطرف کند؛ البته همه مسؤولین باید چنین باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان اظهار کرد: رییس جمهور باید نسبت به تامین پوشش جامعه دینی حساس باشد. چه پوشش ظاهری، چه پوشش نهادهایی مثل اموزش و پرورش از نظر نیروهای دینی و آموزشی، کار و اشتغال، زمینه روزی حلال، مسکن، نسل و فرزنداوری، تفریح حلال، اسباب شادی و شادمانی، گرانی و ارزانی و... برایش مهم باشد. در این میان برای انتخاب رییس جمهور، تحقیق و تفحص، رصد مناظرات و بررسی ملاکهای افراد طبق ملاکهای قرآنی نیز وظیفه ما است./1304/

ارسال نظرات