۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۷۵۹۸۵۶
امام جمعه موقت کاشان:

حضور حداکثری در انتخابات موجب تقویت نظام و اسلام می شود

حضور حداکثری در انتخابات موجب تقویت نظام و اسلام می شود
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار تأکید کرد که حضور همگانی مردم در صحنه سبب تقویت نظام و اسلام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در جلسه دیدار با خانواده شهدای پایگاه ملامحسن فیض مسجد آیت الله رضوی در منزل شهید سید محمد ولی زاده، گفت: یکی از وقایع سیاسی که هربه مدتی در برخی از کشور‌ها از جمله ایران رخ می‌دهد انتخابات ریاست جمهوری است.

وی افزود: چگونگی حضور مردم در انتخابات حضور قوی و یا حضور کم رنگ در انتخابات نشان دهنده توجه مردم و یا عدم توجه مردم به سرنوشت کشور است و به هر میزان ارتباط مردم با نظام و مسؤولان بیشتر باشد حضور مردم در انتخابات نیز بیشتر است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: درک سیاسی مردم و آگاهی و نشاط و بالندگی مردم، بیانگر وجود آزادی است و به هر میزان آزادی بیشتر باشد انتخابات بیشتری برگزار می‌شود.

به گفته وی به طور متوسط همه ساله در ایران یک انتخابات در ایران برگزار می‌شود که در کمتر کشوری شاهد این همه انتخابات آزاد به ویژه با حضور همه اقشار اعم از زن و مرد و سایر اقشار هستیم.

حجت الاسلام اسلامی تبار با تأکید بر اینکه برگزاری انتخابات بر گرفته از تعالیم دینی دینی در ایران است، اظهار داشت:حضور همگانی مردم در صحنه سبب تقویت نظام و اسلام و عدم حضور مردم در صحنه سبب تضعیف دین و جرأت بیشتر دشمن است.

به گفته وی حضور مردم در انتخابات بر خلاف سایر کشورها، خود جوش و اختیاری است و علاوه بر آن یک تکلیف و وظیفه محسوب می‌شود، چرا که هر کاری سبب تضعیف دین و جرأت دشمن شود حرام و هرکاری که سبب تقویت دین و نظام شود واجب است.

امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: از جمله نهاد‌هایی که کیفیت آن سبب تقویت قدرت اسلام و انقلاب یا سبب تضعیف آن است نهاد ریاست جمهوری است و علاوه بر آن با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و مشکلات اقتصادی و اداری و مفاسد، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی که در جامعه است و سبب ایجاد شکاف طبقاتی و تضعیف ارزش‌ها و دین شده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: اوضاع سیاسی و نظامی حاکم در منطقه و مسائل هسته‌ای در ایران سبب طمع دشمنان اسلام و نظام شده که با حضور حداکثری مردم در انتخابات دشمن مأیوس خواهد شد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات