۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۵۹۹۴۵
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

مردم با انتخاب فرد اصلح راه را برای تحقق آرمان‌های انقلاب و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور هموار کنند

مردم با انتخاب فرد اصلح راه را برای تحقق آرمان‌های انقلاب و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور هموار کنند
امام جمعه موقت تهران گفت: ناترازی نظام بودجه‌ریزی و تعهدات مالی بدون منابع مطمئن یکی از مشکل‌ساز ترین مسائل برای اقتصاد کشور است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه مشارکت گسترده سیاسی شهروندان، گروه‌ها و احزاب در انتخابات و تعیین شایسته‌ترین فرد برای مدیریت دستگاه اجرایی کشور، نقش تعیین کننده‌ای در افزایش اقتدار ملی، تحکیم پیوند دولت و ملت ایفا می‌کند، گفت: امیدوارم اولاً با مشارکت بالا زمینه افزایش وحدت و اقتدار ملی فراهم گردد؛ ثانیاً با انتخاب شایسته‌ترین فرد راه برای تحقق آرمان‌های انقلاب، ارزش‌های اسلام و انقلاب، رشد و توسعه و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هموار گردد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم قرار داریم، اظهار داشت: مطابق اصل ششم قانون اساسی کشور باید به اتکای آرای عمومی از راه انتخابات اداره شود و جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از ۴ دهه گذشته پرونده درخشان و افتخارآفرینی را در این حوزه ارائه کرده است.

دو کلمه جمهوری و اسلامی وابسته به انتخابات است

امام جمعه موقت شهر تهران با تاکید بر ضرورت و فلسفه انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هر دو کلمه جمهوری و اسلامی وابسته به انتخابات است. اگر انتخابات در کشور نباشد، یا دیکتاتوری است یا هرج و مرج و ناامنی خواهد شد. این‌ها باید آویزه گوش مقامات و مسئولان ارشد و میانی کشور باشد.

وی افزود: رهبرانقلاب بیان داشتند اگر حضور پرشور مردم در انتخابات باشد، این وحدت ملی را نشان می‌دهد و حضور پرشور مردم در انتخابات، وحدت ملی، قدرت ملی و رشد و توسعه علمی و اقتصادی کشور پیوند ناگسستنی با هم دارند.

دعوت از همه احزاب و گروه ها در انتخابات ریاست جمهوری

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ضمن دعوت همه احزاب، گروه ها و ملت ایران در صحنه انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: از جوانان عزیز، ملت بزرگوار، خانم‌ها و آقایان، همه اصناف، مجامع علمی و دانشگاهی می‌خواهم باید از این ظرفیت اقتدارآفرین که نظام جمهوری اسلامی تحت رهبری حکیمانه رهبری معظم برای ملت فراهم آورده است، به شایستگی استفاده کنند و حضور خود در منطقه و جهان را در برابر قدرت‌های بزرگ با اقتدار تثبیت نمایند.

وی خطاب به مدیران ارشد، سیاست زدگی منفی و افراطی و قبیله‌گرایی را از عوامل کلیدی ناکارامدی نظام اداری و بی‌ثباتی مدیریت قلمداد کرد و اظهار داشت: شایسته‌سالاری و پرهیز از دخالت غیر سازنده نظام قدرت و سیاست در دستگاه‌های مدیریتی کشور از عوامل کارآمدی نظام اداری است و جایگزین کردن معیارهای سیاسی و جناحی به جای معیارهای شایستگی از مهم‌ترین عوامل ناکارآمدی دستگاه‌ اداری کشور است.

وی با تأکید بر اینکه ناترازی نظام بودجه‌ریزی و تعهدات مالی بدون منابع مطمئن یکی از مشکل‌ساز ترین مسائل برای اقتصاد کشور است که باید متوقف شود، اظهار کرد: نباید تعهدات جدید بدون منابع مطمئن به دولت تحمیل شود.

افزایش هزینه‌ها بدون خلق ثروت به معنای رشد ناترازی بودجه است

خطیب نماز جمعه تهران افزود: افزایش هزینه‌ها بدون خلق ثروت و بزرگ شدن کیک اقتصاد ایران را به معنای رشد ناترازی بودجه، افزایش بدهی‌های دولت به نظام بانکی، رشد پایه‌ پولی و در نهایت رشد تورم است از همین منظر انتخاب رئیس جمهور بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با بیان اینکه جایگزین کردن معیارهای سیاسی و جناحی به جای معیارهای شایستگی از مهم‌ترین عوامل ناکارآمدی دستگاه اداری کشور است، گفت: از مهمترین پیامدهای سیاست زدگی نظام مدیریت، کاهش و تنزل کیفیت مدیریت، کُند شدن آهنگ پیشرفت کشور و اتلاف منابع گسترش فساد و نیز افزایش سطح نارضایتی مردم و در نهایت بر زمین ماندن برنامه‌های توسعه کشور است.

وی با اشاره به ارتقاء سطح اعتماد ملی پس از عملیات " وعده صادق" گفت: مدیریت رهبر معظم را الگو قرار دهیم؛ رئیس دستگاه اجرایی کشور اینگونه برنامه‌ریزی و حرکت کند تا ایران از چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با قدرت برون رود و در جایگاهی که زیبنده آن است قرار گیرد.

توقع از قوه قضائیه، لمس عدالت در زندگی مردم است

خطیب نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دستگاه قضایی و با اشاره به هفته قوه قضاییه بیان کرد: آرزوی موفقیت برای ریاست هوشمند و پرتلاش و عالم قوه قضائیه و همه همکاران متعهد و فرهیخته آن بزرگوار در دستگاه قضائی کشور داریم و به این سخن مقام معظم رهبری اشاره می‌کنم که فرمودند توقع از قوه قضائیه این است که عدالت در زندگی مردم ملموس شود، عدالت را حس کنند و این عمومیت پیدا کند.

وی اضافه کرد: طوری شود که هر کس مورد ستم قرار گرفت فروغ امیدی در دل او باشد و به قوه قضائیه مراجعه کند و داد خود را بستاند.

قوه قضاییه ملجأ و پناه برای همه باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با بیان اینکه از تمام ظرفیت ها برای تعالی دستگاه قضا باید استفاده برد، ابراز داشت: رهبر معظم فرموده‌اند که در دستگاه قضا با این قله فاصله داریم و اشاره فرمودند که باید کاری کنیم که قوه قضاییه ملجأ و پناه برای همه باشد، بدون تردید، این مهم‌ترین دغدغه ریاست قوه قضاییه است، امیدوارم که همکاران هوشمند و متعهد ایشان، حقوقدانان و صاحبان دانش و اندیشه در مجامع علمی و دانشگاهی از تمام ظرفیت خود برای حرکت این قوه به سوی جایگاهی که زیبنده نظام جمهوری اسلامی است، استفاده کنند.

حمیدرضا شاکر
ارسال نظرات