۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۶۰۰۷۰

گزارشی از سفر قالیباف به قم

گزارشی از سفر قالیباف به قم
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در شهر قم ضمن دیدار با مراجع تقلید، در دیدار مردمی خود به مشکلات دهه نود اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز به استان قم سفر کرد.

وی در ابتدا به زیارت حضرت معصومه (س) مشرف شد و پس از ادای احترام به بانوی کرامت به دیدار مراجع تقلید رفت.

قالیباف درابتدا با حضور در دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی خلاصه ای از برنامه های خود را بیان داشت و در ادامه نیز این مرجع تقلید توصیه هایی پیرامون انتخابات ارائه کرد.

گزارشی از سفر قالیباف به قم

وی در دیدار بعدی با آیت الله کریمی جهرمی ملاقات کرد و ضمن گرامیداشت یاد حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به تبیین برنامه های خود برای انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و سپس توصیه های آیت الله کریمی جهرمی را شنید.

گزارشی از سفر قالیباف به قم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه دیدارهای خود با علما با حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در قم دیدار کرد.

گزارشی از سفر قالیباف به قم

قالیباف در آخر به دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی رفت و ضمن تشکر از مواضع انقلابی این مرجع تقلید گزارشی از اقدامات خود ارائه کرد.

گزارشی از سفر قالیباف به قم

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار اهمیت دادن به جایگاه مردم در نظام اسلامی را یک اصل دانست و افزود: مردم ایران در گذشته فداکاری و ایستادگی خود را نشان داده و در آينده نیز در مقابل دشمن همین مردم هستند که از این مملکت دفاع خواهند کرد؛ بنابراین خدمت به مردم بسیار دارای اهمیت است و در کلام ائمه معصومین «ع» خصوصاً نهج‌البلاغه مشهود است. 

حضرت آیت الله نوری همدانی توجه به وضع جهان اسلام خصوصاً رژیم صهیونیستی و تعابیر رهبر معظم انقلاب در این روزهای اخیر را یادآور شد و بیان داشت: رئیس جمهور علاوه بر توجه به مشکلات داخلی باید توجه به مسائل بين المللی و شناخت نقشه های دشمن و مقابله با آن را داشته باشد؛ امیدوارم با این سوابق جنابعالی که در دفاع مقدس و مسئولیت‌های مختلف که‌ توانستید خدمت گزار موفقی باشید بعد از این هم مشکلات باقی مانده را حل نمائید.

قالیباف در برنامه اصلی خود در سفر به قم در مسجد امیرالمؤمنین دور شهر حاضر و در دیدار مردمی به سخنرانی پرداخت. 

مردم نمی گذارند به دهه 90 برگردیم

وی در این دیدار به اشاره به برخی اظهارات مطرح شده بیان داشت: دهه نود روزگار خوبی برای کشور ما نبود زیرا متوسط رشد اقتصادی ما کمتر از 1 درصد بود و رشد نقدینگی 26 برابر شد؛ مدیریت در کرونا را هم شما دیدید که به 700 نفر فوتی روزانه رسیدیم.

گزارشی از سفر قالیباف به قم

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی‌ها می‌گویند‌ قانون راهبردی مجلس مانع حل برجام بود، خجالت هم خوب چیزی است؛ وقتی ترامپ از برجام رفت، نشست خبری گرفتند و گفتند به زودی  تصمیم می‌گیریم و شد چند ماه ولی کاری نکردند، اما مجلس با درایت قانون اقدام راهبردی را تصویب کرد.
 
قالیباف در ادامه پاسخ های خود به اظهارات مسؤولان دولت دوازدهم، تأکید کرد: می‌گفتند اگر پروتکل الحاقی را لغو کنیم جنگ می‌شود؛ لغو کردیم، آیا جنگ شد؟ ‌غنی‌سازی را ۲۰ درصد کردیم آیا جنگ شد؟ غنی‌سازی را ۶۰ درصد کردیم جنگ شد؟ ‌این کارها باعث شد آنها بپذیرند و وارد گفتگو با ما شوند.
ارسال نظرات