۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۶۰۱۸۹
حجت الاسلام عزیزی مطرح کرد؛

توجه به ارشادهای رهبر معظم انقلاب در انتخاب فرد اصلح

توجه به ارشادهای رهبر معظم انقلاب در انتخاب فرد اصلح
استاد حوزه علمیه، ولی امر مسلمین را اعلم در تعیین مصادیق در تزاحمات دانست و گفت: توجه به ارشاد‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مسائلی که برای مردم متزاحم است، راهگشا برای فهم فرد اصلح خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی عزیزی در نشست هم‌اندیشی ملاک‌های انتخاب اصلح از منظر فقه و حکومت مسئله تزاحم بین صالح مقبول و اصلح غیر مقبول در انتخابات ریاست جمهوری را از جمله مسائل مطرح در بین مردم دانست و اظهار داشت: این تزاحم سوالی است که در ذهن متدینان شکل گرفته و نیاز به واکاوی، بررسی و مشخص کردن حدود و ثغور بحث دارد.

استاد حوزه علمیه با طرح این پرسش که بین فرد صالح مورد توجه‌ و فرد اصلح کدام فرد باید انتخاب شود؟ گفت: ولی امر مسلمین اعلم در تعیین مصادیق در تزاحمات است و اگر هر کسی با نگاه خود مصلحت را تشخیص دهد در جامعه تزاحماتی پیش خواهد آمد که به هرج و مرج منتهی می‌شود.

حجت الاسلام عزیزی، علم، توانمندی، اعتقادات، نگاه تمدنی و رویکرد‌های انقلاب اسلامی را در تزاحمات انتخاب، مهم دانست و ابراز کرد: توجه به ارشاد‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مسائلی که برای مردم متزاحم است، راهگشا برای فهم فرد اصلح خواهد بود.

ارسال نظرات