۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۷۶۰۱۹۰
اخبار انتخابات (۱۹)؛

روحانی: چرا دروغ گویان مؤاخذه نمی‌شوند؟!/ تفاهم احتمالی پورمحمدی و پزشکیان

روحانی: چرا دروغ گویان مؤاخذه نمی‌شوند؟!/ تفاهم احتمالی پورمحمدی و پزشکیان
بسیاری از اعضای تیم دولت روحانی در ستاد آقای پزشکیان حضور یافتند و تمام قد از این نامزد انتخاباتی حمایت می‌کنند تا دولت سوم روحانی را شکل دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در فاصله کمتر از 3 روز مانده تا برگزاری انتخابات؛ تبلیغات نامزدها، احزاب و جریان‌های مختلف سیاسی به اوج خود رسیده است و هرکدام از نامزدها با سفرها و دیدارها و برگزاری میتینگ های انتخاباتی سعی در جذب آرای بیشتر دارند.

در این بسته خبری نگاه و تحلیل مختصری از رویدادهای انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جهموری خواهیم داشت؛ با ما همراه باشید:

جر و بحث لفظی شدید هاشمی و خضریان/ تفاهم احتمالی پورمحمدی و پزشکیان

گزارشی از سفر زاکانی به قم

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سفر کوتاهی به قم ضمن دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی، با حضور در مدرسه فقهی مدیریت به سؤالات و دغدغه های طلاب پاسخ داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار زاکانی ضمن تشکر از زحمات ارزشمند ایشان در دوره های  مختلف مسؤولیت تصریح کرد: مدیریت زمانی اثر گذار است که با علم و تقوا همراه باشد.

جر و بحث لفظی شدید هاشمی و خضریان/ تفاهم احتمالی پورمحمدی و پزشکیان

با صدور بیانیه‌ای؛

جبهه پایداری از سعید جلیلی حمایت کرد

جبهه پایداری انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۴ تیر ماه در بیانیه‌ای ضمن تبیین شاخص‌های نامزد اصلح، حمایت خود را از آقای جلیلی به عنوان نامزد اصلح چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

جر و بحث لفظی شدید هاشمی و خضریان/ تفاهم احتمالی پورمحمدی و پزشکیان

جزئیاتی از مناظره چهارم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، چهارمین مناظره تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری با موضوع «سیاسی و سیاست خارجی» امشب ساعت ۲۰:۰۰ برگزار می‌شود.

مناظره امشب سه ساعته خواهد بود و بر این اساس شامل دو بخش پرسش کارشناسان است و هر نامزد به جای ۴ دقیقه، ۵ دقیقه فرصت پاسخگویی خواهد داشت.

تعداد بازدید : 2

سردار حاجی‌زاده:

به فردی با مدیریت اجرایی قوی رای دهیم تا شاهد تحول باشیم

سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه گفت: در این انتخابات کارآمدی و مدیریت اجرایی قوی مهمتر از شاخصه‌های دیگر است.

جر و بحث لفظی شدید هاشمی و خضریان/ تفاهم احتمالی پورمحمدی و پزشکیان

سهم نامزدهای انتخاباتی از سبد رأی یکدیگر چه میزان است؟

مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) آخرین نظرسنجی درباره سبد رای نامزهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کرد.

بر اساس آخرین نظرسنجی متا، که توسط مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) انجام شده است، میزان مشارکت مردم در دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری، ۵۱.۷ درصد پیش‌بینی شده است.

در این نظرسنجی که در تاریخ ۲ و ۳ تیرماه انجام شده است، میزان سبد رای نامزدهای احتمالی انتخابات مورد مطالعه قرار گرفته است.

بر اساس داده‌ها، ۲۴.۴ درصد از مشارکت کنندگان قطعی و احتمالی در انتخابات، گفته‌اند به آقای مسعود پزشکیان رای خوهند داد. آقای محمدباقر قالیباف با ۲۳.۴ درصد رای و آقای سعید جلیلی با ۲۱.۵ درصد به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

آقایان قاضی‌زاده با ۴.۵ درصد زاکانی و پورمحمدی به ترتیب با ۲.۴ درصد و ۲ درصد در مراحل بعدی از نظر مردم قرار دارند. همچنین براساس این نظرسنجی، ۲۱.۸ درصد از مردم هنوز تصمیم نگرفته‌اند که رأی خودرا به نفع کدام نامزد به صندوق بیندازند.

داده‌های این نظرسنجی از پانل ملی متا با نمونه ۱۵۰۰ نفری گردآوری و با روش مدل‌سازی جمعیتی تحلیل شده است.

جر و بحث لفظی شدید هاشمی و خضریان/ تفاهم احتمالی پورمحمدی و پزشکیان

 تفاهم احتمالی پورمحمدی و پزشکیان

علی تاجرنیا، فعال چپ و رئیس ستاد انتخاباتی تهران مسعود پزشکیان در پاسخ به این سوال خبرگزاری ایلنا که "آیا احتمال ائتلاف پزشکیان و پورمحمدی در انتخابات آتی وجود دارد؟" گفته است: به نظر من آقای پورمحمدی در تراز یک کاندیدای ریاست جمهوری عمل می‌کنند و بدون‌شک نظراتی که ایشان دارند، بسیار کارشناسی و قابل قبول است. از اینکه خود آقای پورمحمدی سعی می‌کند فضای انتخابات را به سمت مباحث مهم و کارشناسی و کلان ببرد، استقبال می‌کنیم. اینکه در نهایت مسیر انتخابات به چه سمت و سویی خواهد رفت، پایگاه‌ رأی این دو بزرگوار با هم متفاوت است. اما اگر مصلحت این باشد، در ادامه مسیر کار روشن است. آنچه که واضح است، جناب آقای پزشکیان تا انتها مسیر را ادامه خواهند داد.

چند روز قبل از این، سعید شریعتی، یکی دیگر از محکومان فتنه 88 نیز در اظهاراتی به تمجید از مواضع پورمحمدی پرداخته بود.

اینکه چطور ممکن است چپ‌های بازگشته از فتنه 88 حتی پای میز مذاکره با یک رجل امنیتی مثل آقای پورمحمدی بنشینند؛ از عجایب روزگار ماست.

تعداد بازدید : 4

جر و بحث لفظی شدید محسن هاشمی و علی خضریان در برنامه تلویزیونی

مناظره‌ی تلویزیونی میان محسن هاشمی رفسنجانی و علی خضریان برگزار شد. در این مناظره خضریان مشاور جلیلی به تندی از پزشکیان انتقاد کرد، محسن هاشمی نیز با اشاره به تعداد آرای خضریان در مجلس گفت: «افراطی‌ها دلشان می‌خواهند مردم در انتخابات شرکت نکنند و با ۶ درصد آرای مردم به مجلس راه پیدا کنند.» دقایقی از این مناظره به تنش کسیده شد.

محسن هاشمی: میکروفن رو پرت نمیکنم؛ بگو چنددرصد آرا را دارید؟ من نمیگذارم صحبت کنید

خضریان: کسی در کشور میتواند شما را محکوم کند؟ شما اخوی تون بخاطر تخلفات زندان هم نبود در زمان محکومیتش!

محسن هاشمی خطاب به خضریان گفت: مواظب صحبتت باش، پدر من اون دنیاست ممکنه بلایی سرت بیاد.  رئیسی می‌خواست برجام را حل کند، اما شما‌ها نگذاشتید تا جلیلی بیاید.  می‌خواهم داد بزنم، به شما چه ارتباطی دارد؟ مگر با ۶ درصد وارد مجلس شدی، کسی حرفی زد؟ رئیسی می‌خواست برجام را حل کند، اما شما‌ها نگذاشتید تا جلیلی بیاید.

خضریان در پاسخ گفت: پدر شما در ۸۸ به رای مردم تمکین نکرد. مردم محاکمه سران فتنه و پدر شما را فریاد زدند.

محسن هاشمی گفت: اگر در مورد اتفاقات ۸۸ حرف بزنیم که شما‌ها اینجا نبودید.  چه بلایی سر مردم بخاطر فیلترینگ آوردید؟ چه بیزینسی است که با وی‌پی‌ان ایجاد کردید؟ اگر ما ادامه دهنده راه آقای روحانی هستیم افتخار می‌کنیم! به پدرم چه کار داری؟ می‌خواهی بگم مامانم هم بیاید اینجا و دعوا کند؟

جر و بحث لفظی شدید هاشمی و خضریان/ تفاهم احتمالی پورمحمدی و پزشکیان

ادعای جدید روحانی:

 به دروغ می‌گویند در داخل واکسن تولید و تزریق کردیم بعد به ما واکسن دادند

حسن روحانی روز چهارشنبه گذشته (۳۰ خرداد) در دیدار جمعی از وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت ادعای واردات واکسن کرونا پس از تولید و تزریق واکسن داخلی دروغ است. او همچنین خواستار مؤاخذه کسانی شد که به دروغ گفتند ۵۰ میلیون دوز واکسن داخلی تولید می‌شود و نباید واکسن خارجی خرید.

روحانی تصریح کرد: عده‌ای باید مؤاخذه شوند، روبه‌روی ملت جواب دهند که چرا دروغ گفتند و به ما توصیه کردند و اعلامیه دادند واکسن از خارج نخریم، ما که گوش نکردیم، به آنچه وظیفه ما بوده عمل کردیم و واکسن وارد کردیم

این اظهارات روحانی در حالی است که شاهد بسیاری از ترک فعل ها در دوران ریاست جمهوری وی بودیم و در این دوره اقتصاد و معیشت مردم با سختی های زیادی روبه رو شده بود و بسیاری از بدهی های میلیارد دلاری را برای دولت شهید رئیسی به یادگار گذاشته بود.

حالا بسیاری از اعضای تیم دولت روحانی در ستاد آقای پزشکیان حضور یافتند و تمام قد از این نامزد انتخاباتی حمایت می کنند تا دولت سوم روحانی را شکل دهند.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات