۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۷۶۰۱۹۳
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی در گفت‌وگو با رسا:

وحدت نامزدهای انقلاب به استمرار اقتدار کشور و راه شهید رئیسی کمک خواهد کرد

وحدت نامزدهای انقلاب به استمرار اقتدار کشور و راه شهید رئیسی کمک خواهد کرد
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه از تبلیغات بعضی از طرفداران و مشاوران کاندیداها مشخص است چه فضای وحشتناکی در پی انتخاب شدن این ها وجود دارد، از ضرورت وحدت نامزدهای جبهه انقلاب سخن گفت.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضور حداکثری در انتخابات را موجب استحکام مشروعیت نظام دانست و تأکید کرد: رهبری در مقاطعی فرموده اند که هر کس با من مخالف هم هست برای اقتدار ایران به پای صندوق بیاید. بعضی ممکن است تصور کنند که رأی مردم تأثیرگذار نیست اما در مقاطع مختلفی ثابت شده است که نتیجه به دست مردم رقم می خورد؛ وقتی یک جناح خلاف توقع کارشناسان رأی می آورد نشان می دهد که رأی مردم مؤثر است.

وی در ادامه از لزوم حضور حداکثری در انتخابات سخن گفت و با اشاره به تشییع جنازه شهید رئیسی بیان داشت: باید یک بار دیگر شکوه دیگری را برای نظام جمهوری اسلامی ایران رقم بزنیم.

استاد حوزه علمیه قم انتخاب اصلح را امری مهم دانست و تأکید کرد: فرد اصلح شاخصه هایی دارد و کسی که بتواند از ارزش های نظام و انقلاب پاسداری کرده و در جهت تحقق آرمان های امام و مطالبات رهبری قدم بردارد صلاحیت کامل را دارد. آیت الله رئیسی در مدت کم موفقیت های فراوانی داشت و رهبری نیز فرمود که رئیسی ایران را در چشم جهانیان صاحب جلوه کرد و دولت های جهانی نیز یک نگاه دیگری پیدا کردند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تحقق عملیات وعده صادق در زمان ریاست جمهوری آیت الله رئیسی اظهار داشت: اگر کسی بیاید که از ریل‌گذاری آیت الله رئیسی استفاده نکند و بین میدان و دیپلماسی گسست ایجاد کند باعث خسارت است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی در پاسخ به ضرورت اجماع نیروهای انقلاب اظهار داشت: اگر بخواهیم شاهد استمرار اقتدار کشور باشیم باید کسی بیاید که از جبهه انقلاب باشد و الان 4 نفر از این جبهه حضور دارند که ماندن همه آنها سبب توزیع رأی و رأی‌آوری کسانی می شود که اعتقادی به مسیر آیت الله رئیسی ندارند.

وی ادامه داد: عدم اجماع سبب رأی آوری دیگران می شود و دشمن نیز همین را برجسته می کند؛ دشمنان و منافقین به دنبال این هستند کسی رأی بیاورد که نظام را یک پله عقب بکشد. برگشت به عقب برای مردم، نظام و ایران مضر است. غیر از این مسیری که توسط آقای رئیسی انجام گرفته برای کشور مضر بوده و انقلابیون هستند که می توانند کشور را نجات دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با اشاره به شعار «برای ایران» بیان داشت: همانطور که عده ای شعار «نه غزه، نه لبنان؛ جانم فدای ایران» می گفتند و هیچ علاقه ای هم به ایثار در راه ایران نداشتند، شعار امروز آن ها نیز دروغ است. آنانی که می خواهند ایران را نجات بدهند در مسیر حاج قاسم بوده نه اینکه طرفدار دیپلماسی التماسی و مذاکره با آمریکا باشند. اگر اتحاد رخ ندهد به این عقبگرد کمک خواهد کرد.

وی در ادامه عدم اتحاد را سبب به هدر رفتن زحمات شهید رئیسی دانست و تصریح کرد: نامزدهای انقلابی باید افرادی را به عنوان حکم قبول کنند و همچنین بر اساس نتیجه نظرسنجی های معتبر فردی که بیشترین رأی را دارد بماند و بقیه به نفع وی کنار روند. اگر غیر از این عمل شود و ما را به سمت یک فاجعه در پی انتخابات 8 تیر ببرد این افراد انقلابی ناخواسته کمک خواهند کرد به چیزی که خودشان هم دوست ندارند. از تبلیغات بعضی از طرفداران و مشاوران کاندیداها مشخص است چه فضای وحشتناکی در پی انتخاب شدن این ها وجود دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به زیرسؤال بردن سلامت انتخابات از سوی طرفداران برخی نامزدها اظهار داشت: این افراد می خواهند خود را به عنوان اکثریت نمایان کرده و به جامعه دیکته کنند اگر ما رأی نیاوریم انتخابات سالم نیست؛ می خواهند با این دو گانه مردم را مجبور کنند که به آن ها رأی دهند و همه ناظران را متقاعد کنند که اگر جامعه آرام نباشد و انتخابات درست برگزار نشود ما رأی نمی آوریم و این تقصیر ناظران و کارگزاران انتخابات است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مردم جامعه ما بیدار و هشیار هستند و دولت های گذشته را به یاد دارند؛ طرفداران یک کاندیدای خاص بیان می کنند چون ما بهتر بوده ایم مردم با ما همراه هستند اما کارنامه منحوس و بی فایده ای دارند. به تازگی از حکومت آیت الله رئیسی در آمده ایم که به اذعان دوست و دشمن دولت کارآمدی بوده است و باید آن را حفظ کنیم. نباید اسیر فضاسازی و شیطنت های رسانه ای بشویم.

ارسال نظرات