۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۷۶۰۲۴۹
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم عنوان کرد؛

اهتمام دولت شهید رئیسی به تقویت شهرک های صنعتی در کشور

اهتمام دولت شهید رئیسی به تقویت شهرک های صنعتی در کشور
آشتیانی گفت: در دولت سیزدهم، هزار هکتار شهرک صنعتی در استان قم نسبت به سال های گذشته، گسترش پیدا کرد و در حوزه های مختلف پیشرفت های کیفی و کمی مختلفی در این حوزه شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وحید آشتیانی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم در رویداد 24ساعته جام رسانه امید که صبح امروز در فرهنگسرای جوان آغاز شد، با اشاره به اهتمام انقلاب اسلامی به فعالیت های اقتصادی اظهار داشت: یکی از تفاوت هایی که انقلاب اسلامی ایجاد کرد، اهمیت به گسترش و افتتاح شهرک های صنعتی است که الحمدلله امروز شهرک های صنعتی فراوانی در کشور و استان قم شکل گرفته است.

وی افزود: بعد از این که به شهر قم به استان تبدیل شد، شهرک های صنعتی استان گسترش پیدا کرد و امروز به میزان ۱۱ شهرک و ناحیه رسیده است که بسیار گسترده تر از دوره های گذشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم بیان داشت: ایران اسلامی در گذشته در عرصه های مختلف اقتصادی، وابسته به خارج و واردات بود؛ اما به برکت تلاش های انقلاب اسلامی در طول این سال ها در بسیاری از کالاها خودکفا شده و مصارف لازم خود را تولید می کند.

آشتیانی افزود: مدل توسعه خوشه ای یکی از اقدامات ما شرکت شهرک های صنعتی استان قم است و در امروزه ما در بسیاری از حوزه ها همچون حوزه سوهان پزی که استان قم در گذشته ضعیف بود؛ اما امروز با مدل توسعه خوشه ای، نشان های تجاری ما در جهان شناخته شده تر شده و در حوزه صادرات جای خوبی را به خود اختصاص داده است. 

آشتیانی ابراز کرد: استان قم در حوزه مبلمان و تولید آن، مهمترین مرکز حوزه کلاسیک مبلمان در کشور را به خود اختصاص داده است و امروز با تاسیس شهرک مبلمان در استان، اقدامات خوبی در این عرصه انجام شده و با مدل خوشه ای کمک کار این شغل در استان شدیم.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی شهرک های صنعتی از مشاغل خانگی بیان داشت: قطعا پیشرفت و گسترش شهرک های صنعتی در گسترش مشاغل خانگی نیز موثر خواهد بود و امروز حدود ۲۲ هزار شغل خانگی در استان قم از سوی شهرک های صنعتی استان ایجاد و پشتیبانی می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم با اشاره به اهتمام دولت شهید آیت الله رئیسی به فعالیت های اقتصادی و توجه آن به شهرک های صنعتی در کشور خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم، هزار هکتار شهرک صنعتی در استان قم نسبت به سال های گذشته، گسترش پیدا کرد و در حوزه های مختلف پیشرفت های کیفی و کمی مختلفی در این حوزه شکل گرفت.

ارسال نظرات