۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۶۰۳۰۵
حجت الاسلام افتخاری در گفت‌وگوی تفصیلی با رسا مطرح کرد؛

از لزوم انتخاب پیروان راه شهید رئیسی تا توصیه به مردم برای مشارکت قوی و حداکثری در انتخابات

از لزوم انتخاب پیروان راه شهید رئیسی تا توصیه به مردم برای مشارکت قوی و حداکثری در انتخابات
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس گفت: توصیه می‌شود کاندید محترمی که طبق نظر سنجی آرای بیشتری دارد بماند و بقیه نامزدهای محترم جبهه انقلاب برای تجمیع برای به نفع کاندید اصلح کناره‌گیری کنند.

حجت الاسلام سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران فارس در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، پاسخگوی سوالاتی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری بود.

متن کامل این گفت‌وگو در زیر تقدیم خوانندگان محترم می شود:

رسا ـ با توجه به تبلیغات دشمن برای ناامید کردن مردم از حضور در پای صندوق ها، ضرورت مشارکت قوی مردم در انتخابات را تببین بفرمایید.

نوع حکومت در کشور ما جمهوری اسلامی است و انتخاب مسئولین و حکمرانان توسط مردم در انتخابات معین می شود و شیوه حکومت را نیز اسلام معین می‌کند و به عبارتی شکل و قالب اسلامی است و مردم حاکمان و مسئولین را انتخاب می کنند که این در نهایت جمهوری اسلامی می‌شود . دموکراسی با اسلام سازگاری ندارد و می بینیم ظلم‌هایی که در دنیا اتفاق افتاده است و یا اینکه تمدن غرب در جنگ جهانی ده‌ها میلیون کشته بر جای گذاشت همه به نام دموکراسی بوده و تحت همین نام کشورها را غارت کرده اند.

ما این دموکراسی را قبول نداریم چراکه نگاه ما مردم سالاری دینی است و مردم مسلمان در چهارچوب دین انتخاب می‌کنند در نتیجه چون حکومت مردمی است و مردم حمایت می‌کنند و حضور مردم به وسیله آرای آنها روشن می‌شود و به عبارتی انتخابات تجلی حضور مردم است و به همین دلیل است که حضور مردم توطئه دشمن را خنثی می کند و تبلیغات دشمن را که می‌گویند مردم را با انقلاب میانه ای ندارند ، حضور مردم این حرف‌ها را خنثی می‌کند و نشان می‌دهد که هنوز پای کار کشور هستند و در همه صحنه‌های کشور نیز حضور خواهند داشت.

در فتنه و آشوب سال ۸۸ مردم نهم دی در صحنه آمدند و این پیام را به دشمن دادند که اگر احساس خطر کنند وارد میدان می‌شوند و از کشور دفاع می‌کنند امروز نیز حضور میلیونی مردم در انتخاب این پیام را به دشمن می‌رساند که علی رغم همه مشکلات مردم کشور خود را دوست دارند و همین حضور ایجاد امنیت می‌کند.

رسا ـ در خصوص وحدت و اجماع نامزدهای جبهه انقلاب چه توصیه ای دارید.

در سال ۹۲ به واسطه توزیع آرا طرفداران جبهه انقلاب در میان نامزدها موجب شد کاندید دیگری انتخاب شود انتخابات امسال نیز به سال ۹۲ شباهت دارد و کاندیداهای جریان انقلابی متعدد هستند و غیر انقلابی یکی می‌باشد و آنها با تمام ظرفیت خود به پشت سر کاندیدای غرب گرا قرار گرفته اند.

با توجه به اینکه در سه سال دولت شهید رئیسی خدماتی اتفاق افتاده که از ۸ سال دولت قبل نیز بیشتر و بهتر بوده و گره از کار مردم باز شده است و اثرات دولت او را مردم دیده‌اند هرچند هنوز هم مسائل و مشکلات فراوان در زندگی مردم وجود دارد اما باز شدن خیلی از گره‌ها را همه مردم متوجه شدند که اگر جریان انقلابی بر سر کار بیاید واقعاً خودش را خادم مردم می‌داند و خدمتگزاری می‌کند نه اینکه بخواهد فقط از رای مردم استفاده کند.

 اما امروز توصیه می‌شود کاندید محترمی که طبق نظر سنجی آرای بیشتری دارد بماند و بقیه نامزدهای محترم جبهه انقلاب برای تجمیع برای به نفع کاندید اصلح کناره‌گیری کند و قطعا رای جبهه انقلاب بیشتر خواهد بود و مسیر خدمت شهید رئیسی ادامه پیدا می‌کند.

رسا ـ دشمن با تبلیغات منفی خود، حضور مردم را در انتخابات را در زندگی و معیشت آنان بی تاثیر جلوه می دهد، پاسخ شما به این شبهه چیست؟

همین که دشمنان پای کار انتخابات ایران ایستاده است و مردم را ناامید می‌کند و با سیاه نمایی مردم را به قهر با صندوق‌ها تشویق می‌کند نشان می‌دهد حضور مردم خیلی مهم است که دشمن این همه هزینه صرف می‌کند تا مردم مشارکت نکنند و ما از رفتار دشمن باید بدانیم چه چیزی را دارای اهمیت است وقتی ببینیم دشمن شبانه روز تبلیغ می‌کند به یک شخص رای بدهید معلوم است که حضور این شخص برای مردم بسیار دارای اهمیت است و آن شخص می‌تواند اهداف دشمن را در داخل کشور اجرا کند و اگر ببینیم مردم را از شخصی می‌ترسانند معلوم می‌شود که حضور آن شخص برای دشمن بسیار خطرناک است.

زمانی که دشمن تبلیغ می‌کند که مردم با صندوق‌های رای قهر باشند و حضور مردم را بی‌فایده جلوه می‌دهد و از این همه هزینه معلوم می‌شود که صرف حضور مردم در انتخابات برای دشمن خیلی خسارت دارد و همین است که مردم باید به استراتژی و هدف دشمن حمله کنند و برای دهن کجی به آنها در انتخابات شرکت کنند و این چیزی است که به آن جهاد کبیر می‌گویند یعنی بدانید دشمن از چه بدش می‌آید همان را انجام بدهیم و دشمن را ناامید کنید.

رسا ـ در دهه 90 کشور در ابعاد گوناگون دچار عقب ماندگی شد چرا که دولت وقت به جای توجه به ظرفیت های داخلی بر توافق برجام و مسائل بیرونی متمرکز شد، برای اینکه اتفاقات دهه 90 تکرار نشود وظیفه مردم در انتخابات چیست؟

رئیس جمهور منتخب در سال ۹۲ این مطلب را گفت که حل همه مشکلات کشور این است که با کدخدا ببندیم با غرب و دنیا آشتی کنیم و تعریف او از دنیا فقط اروپا و آمریکا بود که خیلی ها امیدوار شدند مشکلات کشور برطرف می شود و در نهایت ۸ سال سکان کشور در دست این تفکر بود همین کسانی که انرژی هسته‌ای کشور را تعطیل کردند، قلب رآکتور اراک را بتن ریختند، اورانیوم غنی شده را از کشور خارج کردند، سر میز مذاکره با آمریکا نشستیم ، نه تنها پیشنهادات غرب را پذیرفتیم حتی بیشتر از تعهدات به آنها عمل کردیم و فراتر از خواسته‌های دشمن را اجرایی کردیم اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

قبل از آن دوره ما هم انرژی هسته‌ای داشتیم هم از کشورهای محور مقاومت حمایت داشتیم اما در سال ۹۲ به غرب‌گرایان اعتماد کردیم هم از شعارهای انقلاب کوتاه آمدیم با دشمن مذاکره کردیم به بعضی از دوستانمان بی‌مهری کردیم انرژی هسته‌ای را تعطیل کردیم اما در عین حال تحریم بیشتری شدیم ارزش پول ملی نیز کمتر شد ولی هیچ اتفاق مثبتی نیفتاد و این تجربه تلخی است که آقایان به جای کار و تلاش چشم به خارج از کشور دوختند و رایج بود که بود که رئیس جمهور وقت کسانی که برجام را نقد می‌کردند بی‌سواد بی‌شناسنامه معرفی می‌کرد و در نهایت بعد از ۸ سال هم تغییر مثبتی در زندگی مردم ایجاد نشد.

این سه سال گذشته ما هم بر سر اصولمان ایستادگی کردیم و هم انرژی هسته‌ای خود را ادامه دادیم به جای اینکه دشمن تحریم‌ها را بردارد ما تحریم‌ها را دور زدیم باید بدانیم دشمن در این ۴۵ سال با وجود دو روی کار بودن جناح‌ها در کشور هیچگاه تحریم را برنداشته است و حتی تحریم را مضاعف کرده است اما وقتی جناح انقلابی و مومن بوده وشعار های انقلاب را پیگیری کرده است توانسته تحریم‌ها را بی‌اثر کند.

به لحاظ اینکه فاصله زیادی از دولت قبل نداریم و در حافظه تاریخی مردم هنوز وجود دارد که نباید فریب شعارهای غرب‌گرا را بخورند هرچند آنها به دنبال تخریب خدمات دولت شهید رئیسی هستند که مردم را فریب بدهند اما مردم به دنبال کنندگان راه شهید شهید رئیسی اعتماد خواهند کرد.

رسا ـ در خصوص رعایت اخلاق مداری در انتخابات چه توصیه هایی به نامزدهای محترم و هواداران آنها دارید؟

همه کاندیداها از همه تفکرات ملزم هستند اخلاق در انتخابات را رعایت کنند و از دروغ ، تخریب و تشویش اذهان عمومی پرهیز کنند چراکه این وظیفه اسلامی و اخلاقی ما می باشد و ذیل همه مسائل سیاسی و اجتماعی باید اخلاق مداری رعایت شود و به جبهه انقلابی در انتخابات توصیه می کنیم که ما بیشتر به رعایت این اخلاق نیاز داریم.

طرفداران نامزدهای انقلابی طوری عمل کنند که اگر بر اساس مصلحت در روزهای پایانی یک کاندید به نفع کاندید دیگر کنار رفت نباید بغض و کینه و بداخلاقی بین طرفداران و ستاد ها ایجاد شود چراکه اگر طرفداران کاندیداهای جناح انقلاب یکدیگر را تخریب کنند ممکن است مانع وفاق شود پس رعایت این نکته بسیار مهم و ضروری می‌باشد.

ارسال نظرات