۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۶۰۶۰۳
حجت الاسلام ابوطالبی در گفت‌وگو با رسا:

مردم داری، نگاه به درون و اعتماد نکردن به دشمن از ویژگی‌های بارز جلیلی است

مردم داری، نگاه به درون و اعتماد نکردن به دشمن از ویژگی‌های بارز جلیلی است
معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: نگاه به درون، اعتماد نکردن به دشمن، گره نزدن پیشرفت کشور به بیرون و مهم‌تر از همه اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی است، در انتخاب رئیس جمهور مد نظر مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام مهدی ابوطالبی معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، تجربه تاریخی را نشان دهنده تأثیر فراوان رئیس جمهور در مسائل اصلی و کلان کشور عنوان کرد و گفت: رؤسای جمهور مختلف در اقتصاد، سیاست خارجه و فرهنگ سلیقه‌های مختلفی داشته‌اند و مردم دوره‌های مختلف را تجربه کرده‌اند.

معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به دو نامزد مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: در این دور، دو رویکرد کلان وجود دارد؛ هر کدام از این کاندیداها نماینده دوره‌هایی از ریاست جمهوری و رؤسای جمهور پیشین هستند؛ بنابراین حضور هر یک از نامزدها در پست ریاست جمهوری فضای متفاوتی را در کشور رقم خواهد زد.

وی با استناد به مطالب پیش گفته حضور مردم را در مسیر آینده کشور بسیار مؤثر ارزیابی کرد و گفت: بنابراین بسیار مهم است که مردم در دور دوم انتخابات با حضور حداکثری و البته نگاه دقیق به تجربه خود، سرنوشت کشور و فرزندانشان را تعیین کنند.

حجت‌الاسلام ابوطالبی اوضاع آینده را با توجه به رأی آوردن هر کدام از نامزدهای انتخاباتی قابل پیش‌بینی ارزیابی کرد و اظهار داشت: الان مشخص است که کدام نامزد نگاه به درون دارد، ساده‌زیست، مردمی و پر کار است و به مناطق مختلف کشور توجه دارد؛ بر خلاف، طرف مقابل که معتقد به مدیریت کشور از تهران است.

معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در اشاره به شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب در انتخاب رئیس جمهور بیان فرمودند گفت: نگاه به درون، اعتماد نکردن به دشمن، گره نزدن پیشرفت کشور به بیرون و مهم‌تر از همه اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی است، مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی با تأکید به عدالت، رسیدگی به محرومین، ساده‌زیستی و دوری از فساد اظهار داشت: مردم باید دقت کنند که کدام یک از کاندیداهای موجود و اطرافیانش به سابقه مردمی، عدالت، ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی نزدیکتر یا دورتر است؛ این‌ها شاخص‌هایی است که مردم و مبانی انقلاب بر آن‌ها تأکید دارند؛ با در نظر داشتن این شاخص‌ها می‌توان انتخاب بهتری داشت.

ارسال نظرات