۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۶۱۲۶۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

شاعران آیینی با مطالب خود مردم را به سوی خداوند دعوت کنند

شاعران آیینی با مطالب خود مردم را به سوی خداوند دعوت کنند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه شاعر مانند پیامبر اکرم می‌تواند داعی الی الله باشد، گفت: شاعر می‌تواند با معیار دین سخن بگوید و غلو نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در ویژه برنامه گرامیداشت شمس الشعرای کاشان کمال الدین محتشم کاشانی که در محل آرامگاه این شاعر آیینی برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از صفت‌های پیامبر اکرم داعی الی الله است، گفت: همه ما باید به پیروی از پیامبر عظیم الشان داعی الی الله باشیم. 

وی با اشاره به اینکه در قرآن به نوع روش دعوت به سوی خدا ذکر شده است، افزود: روش دعوت به سوی خدا یا با حکمت او یا با موعظه حسنه و یا با جدل احسن است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه شاعر نیز می‌تواند داعی الی الله باشد، ادامه داد: برخی شاعران با روش حکمت، برخی دیگر با روش موعظه حسنه و برخی نیز با جدل احسن و یا با هر سه روش می‌توانند دعوت به حق کنند و داعی الی الله باشند.

به گفته وی همانگونه که پیامبراکرم(ص) داعی الی الله است شاعران نیز می‌توانند با این روش مردم را به سوی خدا دعوت کنند.

وی با بیان اینکه شاعر آیینی کسی است که اشعار او برای چهارده معصوم و اهل بیت(ع) باشد، اظهار داشت: شاعر آیینی در رابطه با آموزه‌های دینی اعتقادات و اخلاق شعر می‌سراید و دین در زندگی او تبلور دارد و با معیار دین سخن می‌گوید و هیچگاه غلو نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به عمر با برکت ۹۱ ساله علی محتشم کاشانی، اظهار داشت: همه ما همه ما می‌توانیم شاعر آیینی باشیم و با مطالب خود مردم را به سوی خدا دعوت کنیم.

لازم به ذکر است، ویژه برنامه گرامیداشت شمس الشعرای کاشان کمال الدین محتشم کاشانی همراه با پاسداشت روز شعر و ادبیات آیینی و آیین رونمایی از کتاب عاشورایی «ردپای اشک» به قلم محمود شریفی، شاعر، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) ۹ متخلص به کمیل کاشانی در محل مقبره محتشم کاشانی برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات