۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۶۱۲۹۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

فعالیت تعزیرات حکومتی در راستای جلوگیری از مکاسبِ حرام است

فعالیت تعزیرات حکومتی در راستای جلوگیری از مکاسبِ حرام است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه تلاش مجموعه تعزیرات حکومتی برای جلوگیری از ورود حرام به زندگی مردم و کسبه است، گفت: فعالیت تعزیرات حکومتی در راستای جلوگیری از مکاسبِ حرام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح در دیدار با مدیر کل تعزیرات حکومتی و جمعی از مسؤولان با تسلیت ایام محرم، گفت: تلاش مجموعه تعزیرات حکومتی برای جلوگیری از ورود حرام به زندگی مردم و کسبه است.

وی با بیان اینکه شما نمی‌خواهید حرام وارد سفره مردم و کسبه شود، افزود: فعالیت تعزیرات حکومتی در راستای جلوگیری از مکاسب حرام است.

به گفته وی تلاش مجموعه فاخر تعزیرات حکومتی برای جلوگیری از حرام به زندگی مردم و کسبه است که ظاهر آن عقاب است، اما در باطن رحمت و دلسوزی برای کاسب است.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، عبادت ده جزء دارد که نُه جزء آن طلب روزى و کسب روزی حلال است.

وی گران فروشی، کم فروشی، تدلیس و فروش اجباری را از جمله مصادیق حرام در کسب و کار‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: تعزیرات باید جلوی تقلب و تدلیس را بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه بیشترین اعتراض مردم در سفر به استان اصفهان، فروش کالا و سوغات تقلبی است، گفت: از جمله محصولات تقلبی در اصفهان گز و در کاشان گلاب است که باید برای آن باید تدبیر شود.

به گفته وی شهرداری کاشان در بازار روزی که در دست احداث دارد می‌تواند محصولات را از تولید مستقیما به دست مصرف کننده برساند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با بیان اینکه مدارس غیر دولتی برای شهریه مصوبه دارند و برای کلاس‌های فوق برنامه نیز شهریه دارند، اظهار داشت: نتیجه این شده است که در مجموع چهل و دو درصد افزایش شهریه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به افزایش شهریه از ۱۳ میلیون به ۳۲ میلیون طی دوسال اشاره کرد و با بیان اینکه امسال هم افزایش خواهد داشت به لزوم تدبیر برای این مسائل در وزارتخانه و سطح ملی تأکید کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات