۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۶۱۲۹۹
با رویکرد ترویج فرهنگ عاشورایی؛

کودکان و نوجوانان کاشانی مهمان «حسینیه محتشم» شدند

کودکان و نوجوانان کاشانی مهمان «حسینیه محتشم» شدند
اصفهان – رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی شهرداری کاشان گفت: کودکان و نوجوانان کاشانی به همت این سازمان در دهه اول محرم امسال مهمان «حسینیه محتشم» شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد علی فرجی پیش از ظهر امروز در حاشیه نخستین روز برگزاری «حسینیه محتشم» در گفت‌وگو با خبرنگاران با تسلیت ماه محرم گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی و معنوی با محوریت ماه محرم و امام حسین(ع) میزبان کودکان و نوجوانان است.

وی ماه محرم را فرصتی جهت ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت و به ویژه فرهنگ عاشورایی دانست و بر اشاعه و تقویت باور‌های دینی و مذهبی به عنوان سنگ بنای هویت جامعه بویژه در بین کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

فرجی گفت: فضای با شکوه آرامگاه محتشم کاشانی، پدر مرثیه سرای ایران که شعر‌هایی در وصف شهیدان، امام حسین (ع) و واقعه کربلا گفته است، برای اجرای این برنامه درنظر گرفته شده است که حال و هوای معنوی بسیار خوبی هم در کار ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان افزود: یکی از بخش‌های پیش‌بینی شده در «حسینیه محـتشم» آشنایی با وقایع و اتفاقات روز عاشورا و معرفی شخصیت‌های عاشورا است که به همین منظور شرکت کنندگان از سخنرانی اساتید حوزه بهره‌مند خواهند شد.

فرجی با اشاره به اینکه در این برنامه نقالی، مدیحه‌سرایی، قصه‌گویی و شناخت محتشم در دستور کار است، گفت: این برنامه از امروز دوشنبه ۱۸ تا یک‌شنبه ۲۴ تیرماه مصادف با ۲ تا ۸ محـرم‌الحرام برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات