۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۷۶۱۷۵۴
آیت الله میرباقری:

عاشورا صحنه نزول فیض خداوند و انتشار حزن در عالم است

عاشورا صحنه نزول فیض خداوند و انتشار حزن در عالم است
آیت الله میرباقری با بیان اینکه در صحنه عاشورا فیض خداوند نازل و حزن در عالم منتشر شد، گفت: انسان در سفر امام حسین علیه السلام می‌تواند تصمیم‌های بزرگ بگیرد و اگر به هردلیلی نتوانست خونش را به امام حسین علیه السلام هدیه بدهد، باید مصیبت امام حسین(ع) هیچ وقت او را رها نکند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله میرباقری شب عاشورا در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، ضمن بیان اینکه خدای متعال حججی دارد که از طریق آنها ارتباط با خداوند برقرار می‌شود، اظهار داشت: اگر انبیاء و امامان با لباس دنیایی ظاهر نشوند، ارتباط بشر با خداوند برقرار نخواهد شد.

آیت الله میرباقری در بخش دیگری از سخنان خود انبیاء و امامان را دارای دو جنبه بشری و فوق بشری خواند و گفت: سیر مقامات در هر امتی سیر درجات انبیاء آن امت است.

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به روایتی که حضرت علی علیه السلام به شناخت جنبه‌های فوق بشری انبیاء تاکید دارد ابراز داشت: خدای متعال به ائمه اطهار علیهم السلام به واسطه علمی که دارند اسم اعظم را عنایت کرده و تمام سماوات و ارض تحت اشراف و همه شرق و غرب تحت اختیار ائمه اطهار است و با وجود تمام امتیازات فوق بشری، ائمه لباس بشر پوشیده اند.

خداوند به مردم نعمت داد تا با ائمه بالا بروند

وی با بیان اینکه انسان اگر بخواهد دستگیری کند باید تنزل پیدا کند، گفت: انسان در مقام والا نمی‌تواند دستگیری کند، زیارت جامعه کبیره بیان می کند ائمه علیهم السلام برای دستگیری از بشر چند مرحله تنزل پیدا کردند؛ مرحله اول ارواح ائمه یک روح واحد بود، مرحله دوم اجساد نوری ائمه حول عرش الهی و ملائکه اطراف بودند و ائمه به ملائکه توحید را تعلیم کردند، مرحله سوم خداوند به مردم نعمت داد تا با ائمه بالا بروند و رفعت پیدا کنند.

آیت الله میرباقری در ادامه افزود: اگر امام لباس بشر نمی‌پوشید دست دوست و دشمن به او نمی‌رسید، ملائکه تحت فرمان امامان هستند و آنها لباس بشر نپوشیده اند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: خدای متعال امتحان بزرگ عالم را به دو قسم همراهان اباعبدالله و غیر همراهان اباعبدالله تقسیم کرده و نمی‌گذارد کفار با مومنین آمیخته بمانند تا اینکه طیب را از خبیث جدا شود؛ امام وسط صحنه، بلا را پذیرفتند تا صف‌ها جدا شوند؛ خدای متعال به ائمه فرمودند شما را بشر آفریدم تا امتحان کنیم و ائمه سختی‌های هدایت ساز را پذیرفتند.

عاشورا؛ صحنه نزول فیض خداوند و انتشار حزن در عالم

وی با بیان اینکه در صحنه عاشورا فیض خداوند نازل و حزن در عالم منتشر شد و پیراهن خونی امام حسین علیه السلام در عرش الهی به اهتزاز در می‌آید، گفت: انسان در سفر امام حسین علیه السلام می‌تواند تصمیم‌های بزرگ بگیرد و اگر به هردلیلی نتوانست خونش را به امام حسین علیه السلام هدیه بدهد، باید مصیبت امام حسین(ع) هیچ وقت او را رها نکند.

آیت الله میرباقری با تاکید براینکه مهمترین نردبان صعود بلا است، تصریح کرد: هیچ چیزی به اندازه بلا انسان را صعود نمی‌دهد، لذت‌های دنیا حتی یک لحظه حر را از امام حسین علیه السلام جدا نکرد و حر با بلای امام حسین علیه السلام زنده شد.

وی با اشاره به اینکه ما نمی‌دانیم در عاشورا چه خبر است و سماواتی‌ها این مصیبت را می‌فهمند، اظهار داشت: جنگ عاشورا با جنگ‌های دیگر خیلی متفاوت بود و شیطان همه اصحاب خود را در این جنگ جمع کرد.

آیت الله میرباقری در پایان با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) ۳۵ سال بر مصیبت امام حسین (ع) گریه کردند، افزود: ما باید از مدخل مصیبت سید الشهداء علیه السلام آماده شویم که همه چیزمان را در راه امام حسین (ع) بدهیم.

ارسال نظرات