۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۶۲۱۰۳

فروش چارتری پروازهای اربعین ممنوع شد + سند

فروش چارتری پروازهای اربعین ممنوع شد + سند
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی با ابلاغ بخشنامه‌ای فروش بلیت پروازهای اربعین را به‌صورت چارتری ممنوع اعلام و ایرلاین‌ها را ملزم به تعیین تکلیف بدهی‌ها به فرودگاه‌های عراق کرد.

بر اساس ابلاغیه مرتضی دهقان معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی  شرکت های هواپیمایی مجاز به فروش بلیت به صورت گروه بیشتر از 9 نفر در بازه تعیین شده نیستند و تمام قراردادهای چارتری فی‌مابین شرکت‌های هواپیمایی و چارترکنندگان در بازه زمانی اربعین به حالت تعلیق درآمده و فروش و صدور بلیت اربعین توسط چارتر کنندگان ممنوع است.

در بخشی از این ابلاغیه آمده است؛  تعیین هواپیمای پشتیبان توسط شرکتهای هواپیمایی و یا همکاری و انعقاد تفاهم نامه همکاری با سایر شرکت‌های هواپیمایی در این دوره الزامی است. شرکت های هواپیمایی به منظور پاسخگویی سریع و مناسب به مسافران؛ ملزم به تعیین و معرفی نماینده ویژه خود در فرودگاه های کشور عراق و ایران که مقصد و مبدا پروازی محسوب می‌شود، به سازمان هستند.

به منظور کنترل پروازها همه شرکت‌ها موظفند هماهنگی‌های لازم برای حضور نماینده مطلع و آشنا به سیستم برخط مدیریت ناوگان خود Fleet Watch به همراه رایانه شخصی در بازه زمانی که متعاقباً اعلام خواهد شد در محل سالن کنفرانس این سازمان به عمل آورند. به‌منظور یکسان سازی هزینه استرداد بلیت در همه شرکتهای هواپیمایی، در صورت انصراف مسافر از سفر تا 24 ساعت مانده به زمان برنامه ای انجام پرواز مبلغ 25 از بهای پایه بلیت در هر مسیر کسر و مابقی به مسافر مسترد می شود.

از 24 ساعت مانده به زمان برنامه‌ای انجام پرواز و پس از انجام پرواز مبلغ 50 درصد از بهای پایه بلیت کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌شود. تعیین تکلیف بدهی‌ها با فرودگاههای عراق تا قبل از انجام پروازهای اربعین الزامی است. همه خسارت ناشی از عدم صدور مجوز پروازی توسط طرف عراقی به دلایل مذکور راسا متوجه شرکت هواپیمایی خواهد بود.

کانال‌های عرضه و فروش مجاز بلیت نحوه نظارت و رسیدگی به شکایات واصله و سایر اطلاعات تکمیلی ذیل بخشنامه‌های بعدی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

اربعین ,

اربعین ,

منبع: تسنیم
ارسال نظرات