۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۷۶۲۱۵۳

دیدار مدیرکل صداوسیما و شورای معاونان شبکه استانی سهند با حجت الاسلام مطهری اصل

دیدار مدیرکل صداوسیما و شورای معاونان شبکه استانی سهند با حجت الاسلام مطهری اصل
دکتر رضایی تبریزی به همراه جمعی از شورای معاونین شبکه استانی سهند با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، مدیر کل مرکز صداوسیمای استان به همراه جمعی از شورای معاونین شبکه استانی سهند با حضور در بیت امام جمعه تبریز از حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

امام جمعه تبریز مطرح کرد: نوسازی و بروزرسانی تجهیزات فنی و غنی سازی محتوای تولیدات رسانه ای باید اولویت شبکه استانی سهند باشد.

وی افزود: تولیدات رسانه ملی در تبریز در قالب برنامه های مستند باید توجه ویژه ای به آداب و رسوم و فرهنگ غنی موسیقی عاشیقلار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل عنوان کرد: مردم علاقمند به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی هستند و اهالی منطقه ما زمانی که قالب محتوای سریال ها و فیلم ها تلفیقی از زبان رسمی کشور و ترکی میشود برایشان دلنشین و جذاب است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: برنامه سازان و تولیدکنندگان رسانه ملی باید اهتمام جدی به ارتقا سطح فرهنگ عمومی در همه زمینه ها داشته باشند چرا که محتوای رسانه ملی در ارتقا سطح فرهنگ عمومی اثرگذاری زیادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل تصریح کرد: جذابیت محتوایی در کنار جذابیت شکلی باید جز اصول اساسی برنامه های تولیدی صداوسیما باشد و ذائقه مخاطب، هم در تولیدات رادیویی و هم تلویزیونی متناسب با استاندارد های ملی و مذهبی ، مورد توجه قرار گیرد.

وی تشریح کرد: تولیدات طنز در صداوسیما باید متناسب با فرهنگ غنی مردم و عاری از هرگونه گفتار و رفتار تعرض آمیز به گروه خاص و یا خرده فرهنگ حاکم بر یک منطقه باشد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: برای اثرگذاری درست درجامعه ؛ محتواهای تولید شده در حوزه برنامه های فرهنگی،مذهبی و دینی باید با محوریت کارشناسان روحانی جوان ، خوش فکر و باسواد علمی و فقهی باشد.

وی در پایان این دیدار اظهار کرد: نبود بودجه و عدم تخصیص به موقع منابع مالی برای تولیدات رسانه ملی دغدغه اصلی برنامه سازان است که برای رفع آن میتوان درصدی از سود بنگاه های اقتصادی بزرگ در استان را به این بخش اختصاص داد.

وحید نستوهی
ارسال نظرات