۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۷۶۲۳۵۴

هشدار ایران به رژیم صهیونیستی نسبت به ماجراجویی جدید در قبال لبنان

هشدار ایران به رژیم صهیونیستی نسبت به ماجراجویی جدید در قبال لبنان
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی در قبال لبنان به بهانه حادثه «مجدل شمس» هشدار داد و گفت: هرگونه اقدام جاهلانه این رژیم می‌تواند زمینه‌ساز آتش جنگ در منطقه‌ شود و رژیم اسرائیل مسئول پیامدها و واکنش‌های پیش‌بینی نشده چنین رفتار احمقانه‌ای خواهد بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ناصر کنعانی امروز (یکشنبه) هفتم مرداد نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی در قبال لبنان به بهانه حادثه «مجدل شمس» واقع در منطقه جولان اشغالی هشدار داد.

منابع اسرائیلی دیروز شنبه خبر دادند که در پی اصابت یک موشک به منطقه «مجدل شمس» در جولان اشغالی، ۱۱ نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر  زخمی شدند و حزب‌الله را عامل این حمله خواندند. ادعایی که از سوی حزب‌الله رد شد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «مقاومت اسلامی لبنان، هیچ ارتباطی با این حادثه ندارد. ما به صورت قاطع، ادعاهای دروغین در این زمینه را تکذیب می‌کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در همین رابطه با اشاره به بیانیه حزب‌الله لبنان و نیز مواضع برخی مقامات عالیرتبه این کشور در نفی هرگونه نقش خود در حمله به مجدل شمس گفت: رژیم آپارتاید اسرائیل پس از ۱۰ ماه کشتار جمعی در نوار غزه و قتل عام کودکان و زنان فلسطینی، با یک سناریوی ساختگی، به دنبال انحراف افکار عمومی و توجهات جهانی از جنایات گسترده خود در فلسطین است.

* حمایت از ثبات و امنیت لبنان وظیفه جامعه جهانی

کنعانی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از کمترین صلاحیت اخلاقی برای اظهارنظر و قضاوت در خصوص ماجرای رخ داده در منطقه مجدل شمس برخوردار نیست و ادعاهای این رژیم علیه دیگران نیز مسموع نخواهد بود.

وی حمایت از ثبات و امنیت لبنان و منطقه در مقابل ماجراجویی‌های رژیم متجاوز صهیونیستی را وظیفه‌ جامعه جهانی بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواند و تاکید کرد: هرگونه اقدام جاهلانه رژیم صهیونیستی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه دامنه بی‌ثباتی، ناامنی و آتش جنگ در منطقه‌ شود که در این صورت رژیم یاد شده مسئول قطعی و اصلی پیامدها و واکنش‌های پیش‌بینی نشده چنین رفتار احمقانه‌ای خواهد بود.

* توصیه به دولت آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه به دولت آمریکا توصیه کرد به جای تسلیح مستمر رژیم صهیونیستی به جنگ‌افزارهای کشتار جمعی و نیز تجلیل از نخست وزیر جنایتکار این رژیم پس از ۱۰ ماه جنایات مستمر علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه و کرانه غربی، به مسئولیت بین‌المللی و اخلاقی خود در قبال صلح و امنیت جهانی عمل کند و رژیم صهیونیستی را از دست زدن به آتش افروزی جدیدی که شعله‌های آن دامنگیر صهیونیست‌ها خواهد شد، بازدارد.

مقامات ایران پیش از این هم نسبت به ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی علیه لبنان هشدار داده بودند از جمله علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه که لبنان را جهنم بی بازگشت برای این رژیم خوانده بود.

ارسال نظرات