۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۶۲۳۹۴

کنعانی برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا را به مردم و دولت این کشور تبریک گفت

کنعانی برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا را به مردم و دولت این کشور تبریک گفت
سخنگوی وزارت امور خارجه امروز ضمن تبریک برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا به مردم و‌ دولت این کشور و همچنین رئیس جمهور منتخب گفت: ایران مراتب حمایت و‌ همبستگی خود را با ونزوئلا برای پيشبرد ‌برنامه‌های توسعه ملی و نيز تقویت همکاری‌های دوجانبه تجدید می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) هشتم مرداد برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا را به مردم و‌ دولت این کشور و همچنین به رئیس جمهور منتخب مردم ونزوئلا تبریک گفت.

الویس آموروسو رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیکلاس مادورو با کسب ۵۱.۲ درصد از آراء رقیب خود ادموندو گونزالس را که ۴۴ درصد آرا را به دست آورده بود، شکست داده است.

ناصر کنعانی افزود: این انتخابات که علی‌رغم برخی تهدیدات و تحریم‌های ظالمانه و ناعادلانه تحمیل شده بر ونزوئلا، با حضور و مشارکت گسترده مردم و با نظارت صدها ناظر بین‌المللی از کشورها، نهادها و سازمان‌ها برگزار شد، حاکی از نهادينه شدن روند مردم سالاری در این کشور است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مراتب حمایت و‌ همبستگی خود را با جمهوری بوليواری ونزوئلا برای پيشبرد ‌برنامه‌های توسعه ملی و نيز تقویت همکاری‌های دوجانبه تجدید می‌کند.

ارسال نظرات