۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۷۶۲۴۸۶

گزارشی از مراسم اختتامیه اردوی کوتاه مدت «راه روشن ۳»

گزارشی از مراسم اختتامیه اردوی کوتاه مدت «راه روشن ۳»
مراسم اختتامیه اردوی گزینشی طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا(س) با عنوان اردوی کوتاه مدت «راه روشن ۳» با حضور بیش از ۲۳۰ داوطلب ورودی جامعه الزهرا(س) در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، اساتید راهبر، اساتید رهیار، طلاب همیار و جمعی از مسئولان این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه اردوی گزینشی طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با عنوان اردوی کوتاه مدت «راه روشن ۳» با حضور بیش از ۲۳۰ داوطلب ورودی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، اساتید راهبر، اساتید رهیار، طلاب همیار و جمعی از مسئولان این مؤسسه علمی حوزوی در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

بهترین مسیر را در زندگی انتخاب کنید و برای زندگی خود نقشه راه داشته باشید

سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این مراسم، اظهار داشت: یکایک شما در خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و در شهر مقدس قم و در آستان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها مهمان بودید.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: فارغ از اینکه ما توفیق میزبانی شما را داشته باشیم و یا روزی ما نباشد، دعاگوی همه شما در مسیر زندگی هستیم.

برقعی به داوطلبان توصیه کرد: بهترین مسیر را در زندگی انتخاب کنید، برای زندگی خود نقشه راه داشته باشید و مسیر زندگی خود را پربار کنید.

وی تصریح کرد: برای تنظیم نقشه راه خود مهارت‌های لازم را کسب کنید، اگر در مسیر درست، صحیح و بجا قرار بگیرید، ارزشمند است.

مسیر زندگی خود را بر اساس ارزش‌های دینی و الهی در مسیری روشن، درست و رو به رشد برنامه ریزی کنیم

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه راه، روشن است، گفت: راه روشن عهدی بین ما و شما است که در هر شرایط و در هر زمان و مکانی در مسیر راه روشن قرار بگیریم و به رشد و نور برسیم.

برقعی با اشاره به اینکه در آستانه ایام اربعین حسینی هستیم، عنوان کرد: امیدواریم که همه ما بتوانیم در همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنیم، اما هریک از ما شاید از مسیرهای متفاوت و با ابزار و وسایل مختلف در این راه قدم برداریم، اما هدف و مقصد همه ما رسیدن به مولای خود امام حسین علیه‌السلام است.

وی بیان داشت: راه روشن هم همین است، یک پنجره ای برای آشنایی ما با شما است. مهم و اصل، قراری است که ما و شما در اینجا با هم می‌گذاریم و آن اینکه، مسیر زندگی خود را بر اساس ارزش‌های دینی و الهی در مسیری روشن، درست و رو به رشد برنامه ریزی کنیم.

موفقیت هر فردی در گرو انتخاب‌های او است/ ضرورت و اهمیت نقشه راه برای مسیر روشن زندگی

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه خاطرنشان کرد: موفقیت هر فردی در گرو انتخاب‌های او است و انتخاب‌های صحیح امروز ما سرنوشت ما را تعیین خواهد کرد.

برقعی با اشاره به ضرورت و اهمیت نقشه راه برای مسیر و راه روشن زندگی، تأکید کرد: این نقشه راه را جدی بگیرید و مهارت‌های تنظیم نقشه راه را فرا بگیرید.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی در زندگی مستلزم شناخت صحیح از خود است، اضافه کرد: شروع درست و خوب نقشه و مسیر راه روشن با شناخت صحیح شما از هویت خود و کرامت تان به عنوان بنده الهی در جایگاه بندگی امکان پذیر است، بنابراین نسبت به خودشناسی، خودآگاهی و خودسازی عنایت و اهتمام داشته باشید.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: همه شما با حضور در راه روشن عضو بزرگ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها شدید، چه طلبه شوید و یا نشوید و یا در مسیر روشن دیگری قدم بردارید، برای دانش افزایی و مهارت افزایی خود می‌توانید با مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در کل سال مرتبط باشید و بهره برداری کنید.

برقعی در پایان، یادآور شد: در مراسم افتتاحیه بر لزوم اهتمام به سبک زندگی و تأسی به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نکاتی عرض شد، در زندگی تلاش کنید بین عبودیت و معنویت، عقلانیت و توجه به علم، جمع بین نقش دخترانه، مادرانه و همسرانه، تحمل مشکلات و صبوری جمع ببندید، سخت است، اما شما می‌توانید و توانمند هستید و با کسب مهارت‌ها و توانایی و آگاهی‌های لازم می‌توانید قابلیت‌های خود را افزایش دهید.

مسیر تعبد و بندگی الزاما منحصر در طلبگی نیست/جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پذیرای همه بانوان از سراسر جهان است

در این مراسم، سرکار خانم افتخار یوسفی معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن عرض خداقوت به شرکت کنندگان در این اردو، اظهار داشت: شرکت کنندگان در این اردو توانستند بوم‌های حل مسئله را طراحی و به نتایج جالبی دست پیدا کنند.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه مسیر تعبد و بندگی الزاما منحصر در طلبگی نیست، خاطرنشان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنان با آغوش باز پذیرای بانوان از سراسر جهان است.

یوسفی افزود: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برای همه بانوان، دوره‌های معارفی کوتاه مدت و بلندمدت در نظر گرفته است و همه بانوان از سراسر ایران و جهان می‌توانند از این دوره‌ها بهره ببرند.

وی با اشاره به بوم‌های ایده پردازی در اردوی «راه روشن» بیان داشت: بوم‌های حل مسئله پر از ایده‌های جالب و نقطه نظرات جذاب بود، خوش فکر و بااستعداد و ابتکار و خلاقیت به جوانب مختلف موضوع پرداختید و این مسائل برای ما و شما مسئولیت آفرین است.

شهید عباسی معروف به حبیب مدافعان حرم

سرکار خانم فاطمه عباسی دختر شهید منصور عباسی شهید مدافع حرم در این مراسم حضور یافت و اظهار داشت: شهید منصور عباسی ۶۰ ماه سابقه شرکت در جبهه‌های جنگ تحمیلی را داشت و جانباز هم شده بود. ایشان در سن ۶۰ سالگی به شهادت رسید و همچون شهید همدانی و شهید فرزانه به حبیب مدافعان حرم معروف شد.

دختر شهید مدافع حرم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مادران شهدای والامقام، به بیان خاطراتی از مادر شهیدان عباسی پرداخت و عنوان کرد: یکی از دلایلی که ایشان به شهادت رسید، دعای مادر ایشان بود.

عباسی با بیان اینکه قدر امنیت را بدانید، گفت: امروز گرانی هست، مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی در کشور وجود دارد، اما قدر امنیت را بدانید، چون بسیار ارزشمند است.

شهید منصور عباسی متولد ۹ فروردین ۱۳۳۶ و بازنشسته سپاه در استان چهارمحال و بختیاری بود که چندی پیش داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) راهی سوریه شد. او ۱۰ آذر ماه ۹۶ در عملیات پاکسازی شهر البوکمال در استان دیرالزور سوریه توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. از او سه فرزند به‌یادگار مانده است.

تجلیل از گروه‌های ایده پرداز در مراسم اختتامیه «راه روشن ۳»

در ادامه این مراسم، از همه داوطلبان شرکت کننده در گروه‌های ایده پردازی با اهدای جوایزی مورد تجلیل قرار گرفتند.

اجرای سرود توسط جمعی از طلاب بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به مناسبت ایام عزاداری سیدو سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات