۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۷۶۲۵۲۵
پزشکیان در آیین تحلیف:

دولت چهاردهم بهبود زندگی مردم را پیگیری خواهد کرد/ دولت وفاق ملی متعلق به همه ایرانیان است

دولت چهاردهم بهبود زندگی مردم را پیگیری خواهد کرد/ دولت وفاق ملی متعلق به همه ایرانیان است
رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید فرصت حضور و مشارکت برای کسانی که تاکنون در حاشیه بوده‌اند را فراهم کنیم، گفت: دولت چهاردهم، پیشرفت و توسعه عادلانه، پایدار و همه‌جانبه ایران و افزایش توان اقتصادی کشور و بهبود زندگی مردم را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف، در سخنانی، گفت: محور همگرایی، التزام به قانون اساسی، سند چشم‎‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی با بیان اینکه قانون اساسی میثاق ملی ما است، اظهار کرد: سند چشم‌انداز، آینده مشترک ما را تضمین می‌کند و سیاست‌های کلی روش مورد توافق ما برای رسیدن به چشم‌انداز را مشخص می‌کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آنچه امروز نیاز داریم، بازخوانی چشم‌انداز و طراحی راهکارها بر اساس سیاست‌های کلی برای دستیابی ویژگی‌های سند چشم‌انداز برای جامعه ایران است که آن را ترسیم کرده‌اند، در این چشم‌انداز، ایران کشوری توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین‌المللی و با تأکید بر مردم‌سالاری دینی عدالت اجتماعی آزادی‌های مشروع حفظ و کرامت حقوق انسان‌ها و بهره‌مند از امنیت اجتماعی و قضایی است.

پزشکیان تأکید کرد: من به آینده امیدوارم، گرچه گزارش‌های کارشناسی وضعیت امروز کشور را پیچیده و دشوار نشان می‌دهد و همه ما شاهدیم که زندگی و معیشت مردم با سختی‌های فراوانی مواجه است، اما بی‌گمان توکل به قدرت لایزال الهی و توانمندی‌های ایران عزیز و به‌ویژه ظرفیت انسانی مردم فهیم این مرزوبوم عبور از هر چالشی را امکان‌پذیر می‌سازد.

وی تأکید کرد: فهم مشترک، عزم ملی و اقدام هماهنگ، راه را برای گشودن افق هموار می‌کند؛ ایران کشوری امن، منسجم و باثبات است، ما در اوج طوفان‌ها و گردبادهای پرتلاطم منطقه و در پی حادثه هولناکی که منجر به شهادت رئیس‌جمهور شد، یک انتخابات کاملاً رقابتی، سالم و امیدبخش برگزار کردیم و در کمال آرامش و همدلی فصل جدیدی را در اداره کشور رقم زدیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: من به پشتوانه مردم و با حمایت مقام معظم رهبری و با ایجاد اجماع میان همه ارکان و جناح‌های سیاسی کشور قاطعانه و شرافتمندانه از عزت و منافع ایران و حقوق ملت در صحنه بین‌المللی پاسداری خواهم کرد.

پزشکیان با بیان اینکه باید فرصت حضور و مشارکت برای کسانی که تاکنون در حاشیه بوده‌اند را فراهم کنیم، اظهار کرد: دولت چهاردهم، پیشرفت و توسعه عادلانه، پایدار و همه‌جانبه ایران و افزایش توان اقتصادی کشور و بهبود زندگی مردم را پیگیری خواهد کرد، رفع تبعیض و بن‌بست عدالت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، جنسیتی و بین‌نسلی لازمه تحقق این هدف است.

وی اضافه کرد: مردم صرف‌نظر از سلیقه، قومیت، مذهب و جنسیت، محور توسعه کشور هستند و خردمندی و دوراندیشی در حکمرانی، پایه‌های پیشرفت و اعتلای کشور و مردم است.

ارسال نظرات