۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۷۶۲۶۸۴
قالیباف در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه:

شبیخون بزدلانه به حریم امن ایران بهای گزافی خواهد داشت / مسئولیت جنایت با آمریکا است

شبیخون بزدلانه به حریم امن ایران بهای گزافی خواهد داشت / مسئولیت جنایت با آمریکا است
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی مبنی بر این که شبیخون بزدلانه به حریم امن ایران اسلامی بهای گزافی خواهد داشت، تاکید کرد که مسؤولیت جنایت اخیر با آمریکاست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه، ۱۱ مرداد) در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در ابتدا شهادت جانکاه، تلخ و سخت مجاهد شهید شیخ اسماعیل هنیه مسئول دفتر سیاسی جنبش حماس را همه امت اسلامی و آزادی‌خواهان جهان و به ویژه شما مردم عزیز تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

وی افزود: آیه‌ای که در ابتدای سخنان خود تلاوت کردم مبنای زندگی همه مجاهدان فی سبیل الله است. همه کسانی که قول و وعده صادق با خدای خود دادند آن‌ها وعده دادند که در مسیر الی الله حرکت کنند و در این مسیر یا به شهادت رسیده‌اند و یا منتظران شهادت هستند و لحظه‌ای از مسیر اصلی و صراط مستقیم و مجاهدت با جان و مال خویش ست بر نمی‌دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن‌ها در سایه فرهنگ قرآنی و مکتب اهل بیت حرکت می‌کنند و در هر شرایط، زمان و مکان تغییر جزئی، کلی و راهبردی جز به سنت‌های الهی به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

قالیباف تأکید کرد: شهید هنیه در سفر قبلی خود به ایران که حدود دو الی سه ماه گذشته بود، در یک ملاقاتی که با یکدیگر داشتیم و مفصل صحبت می‌کردیم، بحث از فشارها سختی‌ها و جنایت‌های رژیم آدمکش و صهیونیستی بود.

وی افزود: بنده به ایشان گفتم که به هر حال این سختی‌ها طبیعی است. امروز همه دشمنان اسلام دست در دست یکدیگر دادند و جنگ احزاب تکرار می‌شود و درباره آیاتی از سوره احزاب با یکدیگر صحبت می‌کردیم. شهید هنیه گفت اگر امروز مقاومت را در غزه اینگونه می‌بینید که همه مردم با یکدیگر این بیش از دو میلیون نفر ایستاده‌اند و در زیر بمباران‌ها آن منطقه را ترک نمی‌کنند و ایستادگی می‌کنند فقط به یک دلیل است که آن‌ها دست پرورده فرهنگ قرآن هستند.

رئیس مجلس با اشاره به ایستادگی مردم غزه در مقابل صهیونیست‌ها تصریح کرد: ده‌ها هزار نفر از کوچک و بزرگ در این غزه که یک زندان سرباز است و مردم اینگونه در زیر آتش زندگی می‌کنند، ده‌ها هزار نفر حافظ و عامل به قرآن هستند‌ و آن‌ها با توسل به این فرهنگ ایستادگی می‌کنند.

وی ادامه داد: ما شاهد آن هستیم که فرهنگ قرآنی، موجودیت و فلسفه وجودی رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته و نابودی آن را در چشم همه جهانیان اعم از دوستان فلسطین و در مقابل همه حامیان رژیم صهیونیستی همه اصل وجود این رژیم را می‌بینند که در راه انحطاط و نابودی است.

قالیباف گفت: امروز این حادثه برای ما بسیار حادثه تلخی است ولی بدانید که همه این بمباران‌ها در غزه که زنان و کودکان را به شهادت می‌رسانند، همه جنایت‌ها و اقدامات تروریستی که حاکمیتی آن را انجام می‌دهد و همه کشتارهایی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد از سر عجز، ناتوانی و عکس‌العمل رزمندگان و جبهه مقاومت در میدان نبرد است چون توان مقابله و مبارزه در میدان را ندارد به این شکل عکس العمل نشان می‌دهد.

شبیخون بزدلانه به حریم امن ایران بهای گزافی خواهد داشت / مسئولیت جنایت با آمریکا است

وی افزود: طی ۷۵ سال ر این رژیم جنایتکار، نسل کش و کودک‌کش که با حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا و اسرائیل تا اینجا آمده، شما نگاه کنید در طی این مدت در همه اتفاقاتی که قبل از حوادث اخیر رخ داده، پیش از طوفان الاقصی و اقدام ارتش‌های کشورهای عربی در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی نه در هیچ حرکت دیگری هیچکس توان مقابله با این رژیم صهیونیستی را نداشت.

ضعف سامانه های دفاعی رژیم صهیونیستی آشکار شده است

رئیس مجلس با اشاره به آشکار شدن ضعف سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی بیان کرد: این رژیم آنچنان اصولی را در بقای خود به جای گذاشته بود و بر او ایستادگی کرده بود که وقتی حرف از گنبد آهنین می‌زد هیچ‌کس باور نمی‌کرد که آیا کسی می‌تواند گلوله‌ای به سمت این رژیم شلیک کند و همه منفعل بودند.

وی افزود: این رژیم به گونه‌ای از ارتش خود تعریف کرده بود که می‌توانند در عرض چند ساعت و چند روز همه منطقه را در تصرف خود بیاورد کما اینکه در جنگ ۱۹۶۷ در صحرای سینا مقابل ارتش کشورهای عربی اینگونه عمل کرد و همه باور کرده بودند که اگر کوچک‌ترین حرکتی در آن سرزمین و محیط اتفاق بیفتد آنچنان سیطره اطلاعاتی دارد که هیچکس توان هیچ حرکتی را ندارد.

قالیباف تاکید کرد: او بدین باور بود که همه حمایت‌های خارجی او را تقویت و حفظ می‌کند ولی ما شاهد بودیم که با عملیات طوفان الاقصی همه این عناصر بقا و فلسفه وجودی این رژیم جنایتکار فرو ریخت.

وی ادامه داد: شما شاهد بودید که کار به جایی رسید که هواپیماهای اف ۱۶ خود را از پایگاه‌های هوایی خود سوار تریلی کرد و از چنگ رزمندگان بیرون برد که در رسانه‌ها نیز بازتاب داشت. شما شاهد بودید که تعداد محدودی از رزمندگان چگونه عملیات طوفان الاقصی را انجام دادند و چگونه با عبور از موانع هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را از بین بردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات وعده صادق خاطرنشان کرد: در عملیات وعده صادق، تمام تلویزیون‌ها و بنگاه‌های خبری غرب نشان دادند که چگونه در این عملیات موشک‌های جمهوری اسلامی ایران از فراز مسجد الاقصی عبور کرد و در مهم‌ترین پایگاه هوایی رژیم که محل استقرار هواپیماهای اف ۳۵ بود که جدیداً راه‌اندازی شده بود و از آخرین تکنولوژی هوایی استفاده می‌شد، فرود آمدند.

وی افزود: اینجاست که فلسفه وجودی این رژیم به نابودی است و دکترین نظامی آن بر هم ریخته است. او روزی در بیرون سرزمین خود دفاع می‌کرد ولی امروز هم در غزه، هم در جنوب و هم در شمال اراضی اشغالی و هم در جولان و همه جبهه‌ها با مجاهدین و رزمندگان درگیر است.

قالیباف گفت: امروز گروه‌های مقاومت با ظرفیتی برخاسته از مردم و بدون اینکه وابسته به دولتی باشند، آن‌ها از امت اسلامی و مجاهدینی هستند که ایستاده‌اند و در مقابل دشمن صهیونیستی به وظیفه اسلامی، دینی و انسانی خود عمل می‌کنند.

وی افزود: آن‌ها خودشان تصمیم می‌گیرند و منطبق بر سنت‌های الهی حرکت می‌کنند و ایمان و اعتقاد دارند که نصرت الهی شامل حال آن‌ها می‌شود و با این باور امروز در میدان نبرد با دشمن می‌جنگند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس اگر چنین اتفاقاتی مانند آنچه در بیروت مشاهده می‌کنیم که رژیم صهیونیستی چگونه فرماندهان شجاع را مذبوحانه ترور می‌کند و یا حادثه تلخ ترور شهید اسماعیل حنیه در تهران اتفاق افتاد نشانه درماندگی در میدان نبرد است نه پاکی از توان رزم این رژیم جنایتکار‌. او با خطای استراتژیک فکر می‌کند که با شهادت رزمندگان و عناصر مهم و تاثیرگذار تاثیری در روند این اتفاقات می‌افتد.

وی افزود: شما مردم شاهد بودید در روز شهادت شهید سلیمانی در همین مکان نماز جمعه برای مراسم نماز بر پیکر شهید سلیمانی شهید هنیه در همین جایگاه قرار گرفت و درباره شهید سلیمانی سخن گفت. او به خاطر دارم که گفت این ترورها و شهادت‌ها بر توانمندی ما و استقامت ما در ادامه راه خواهد افزود و راه را تا آزادی این قدس ادامه خواهیم داد.

قالیباف ادامه داد: این بیان شهید هنیه در این مکان در زمان شهادت شهید سلیمانی بود و همانجا بود که شهید سلیمانی را به عنوان شهید قدس معرفی کرد. این باور همه فرماندهان و رهبران مقاومت است و این خطای استراتژیک رژیم صهیونیستی است که این شهادت‌ها تاثیر یا کندی در حرکت ما دارد که هرگز چنین نیست.

دوران بزن در رو تمام شده است

وی گفت: ما روح شهدا را حاضر و ناظر و تاثیرگذار می‌دانیم و این فرصت‌ها به ما کمک می‌کند و این مسیر را به پیش می‌رویم و هیچ شکی در این مسیر و باور نداریم و هرگز تاثیری در روند حرکت ما نخواهد داشت. البته همه ما غصه‌دار می‌شویم و حقاً برای ما تلخ است و باید به آن توجه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خطای دوم رژیم صهیونیستی این است که به این کلام حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای توجه نداشته است که دوران بزن و در رو تمام شده است که این را در عمل نشان داده‌ایم.

وی افزود: ما حواسمان هست و می‌دانیم که مسئولیت همه این حوادث بر عهده آمریکای جنایتکار است. هیچ اتفاقی بدون هماهنگی و حمایت آمریکای جنایتکار اتفاق نمی‌افتد و می‌دانیم هرچند او در بیان و رسانه‌ها بگوید که ما مطلع نیستیم و خبر نداشتیم ولی می‌دانیم و مطمئن هستیم که همه اتفاقات چه آشکار و چه پنهان در دست هدایت او و با هماهنگی او است.

ارسال نظرات