۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۷۶۲۷۵۲
جامعه مدرسین در بیانیه‌ای؛

دولت و ارتش پاکستان موظف‌اند به کشتار پایان دهند

دولت و ارتش پاکستان موظف‌اند به کشتار پایان دهند
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای کشتار شیعیان توسط عناصر تکفیری در پاکستان را محکوم کرد و از شخصیت های سیاسی و رهبران دینی خواست که از همه توانمندی های خود برای ترویج صلح استفاده کنند.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پی حادثه خونین کشتار شیعیان توسط عناصر تکفیری در پاراچنار پاکستان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیانیه ای صادر کرد.
 
متن بیانیه به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
حوادث خونین کشتار شیعیان در منطقه پاراچنار پاکستان توسط نیروهای افراطی و تکفیری‌ها، موجی از غم و نگرانی در دل‌های مؤمنین ایجاد کرده است.
 
دولت و ارتش پاکستان موظفند با جدیت به این کشتار پایان دهند و با عناصر تکفیری و فرقه گرا که این درگیری‌های شدید و مسلحانه را علیه شهروندان بی‌دفاع این منطقه رقم زده‌اند برخورد کنند.
 
امید است شخصیت‌های سیاسی و رهبران دینی در پاکستان از همه توانمندی‌های خود برای ترویج صلح میان پیروان فرق مذهبی استفاده کنند و مانع این خونریزی‌ها شوند.
 
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محکوم کردن این جنایت‌های خونین، مراتب نگرانی و اندوه خود را از این اقدامات تروریستی و تکفیری ابراز داشته و از همه علمای فاضل و دردمند پاکستان می‌خواهد همچون همیشه با بصیرت و معرفت به مبارزه با تکفیر و افراط گرایی بپردازند. نهادهای اسلامی بین المللی نیز از هیچ تلاشی برای خاموش کردن آتش این فتنه، فروگذاری نکنند و با پیگیری مجدانه سکوت خود را در مقابل این خشونت‌ها بشکنند.
 
خداوند شهدای بی‌دفاع و مظلوم این حوادث دردناک را مورد رحمت و مغفرت قرار دهد و به خانواده آنان صبر و اجر عنایت کند. إن‌شاءالله
 
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ارسال نظرات