۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۶۲۷۷۶
عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:

تدابیر لازم برای پاسخ به ترور شهید هنیه انجام شده و اجرا خواهد شد

تدابیر لازم برای پاسخ به ترور شهید هنیه انجام شده و اجرا خواهد شد
فضائلی رژیم صهیونیستی و باند قاتل و جنایتکار حاکم را اطمینان داد که خونخواهی اسماعیل هنیه انجام خواهد شد و گفت: دولت اسلامی در خونخواهی مهمان عزیز و شریف خود آنچنان مجازاتی را برای این رژیم و باند رقم خواهد زد که حتی در فکر آن‌ها نمی‌گنجد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: اهل ایمان برای پاک شدن، رشد یافتن و کمال یافتن در معرض امتحانات مختلفی قرار می‌گیرند. این چیزی است که خداوند متعال در سنت‌های خود قرار داده است. طبیعتاً هر چه سطح این رشد و کمال ارتقاء پیدا کند، امتحانات پیچیده‌تر، دشوارتر و عبور از آن‌ها سنگین‌تر است.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزود: خداوند متعال می‌توانست شیطان را خلق نکند اما شیطان را خلق کرد تا انسان در مبارزه با شیطان ورزیده شود و بتواند نفس و روح خود را رشد و ارتقا بدهد و مدارج بالاتری را در معرفت و رسیدن به خدای متعال کسب کند.

وی با بیان اینکه امروز در عالم رژیم صهیونیستی را داریم که سمبل و جلوه و تجلی شیطان در صحنه بین المللی است، اظهار داشت: امروز ما در صحنه راهبردی و مواجهه با رژیم صهیونیستی و حامیان و پشتیبانان او در سطح جهان یعنی نظام استکباری در حال آبدیده‌تر شدن و ورزیده‌تر شدن هستیم و این مسیری برای ارتقاء بیشتر نظام اسلامی و رشد و کمال امت اسلامی تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

فضائلی با اشاره به تاثیر اسلام و انقلاب اسلامی در عرصه جهانی خاطرنشان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گروه‌های مبارز فلسطینی عمدتاً گرایشات مارکسیستی و ناسیونالیستی داشتند و جنبش‌هایی مانند جنبش فتح با انگیزه‌ها و ایدئولوژی‌ اسلامی مبارزه نمی‌کردند اما با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد یک تحول در مبارزات مردم فلسطین هستیم و شاهدیم که گروه‌هایی با ایدئولوژی و تفکر اسلامی در صحنه مبارزه با رژیم صهیونیستی خلق می‌شوند. 

وی ادامه داد: از زمانی که اسلام به میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی وارد می‌شود و تفکر و اندیشه اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی قد برافراشته می‌کند، صحنه مبارزه تغییر کرده و انتفاضه‌های مختلف شکل می‌گیرد.

فضائلی با اشاره به استیصال رژیم صهیونیستی اذعان کرد: رژیم صهیونیستی که تا پیش از این اندیشه از بحر تا نهر را دنبال می‌کرد و بی‌محابا در مقابل کشورهای اسلامی می‌ایستاد و جنگ‌های او به عنوان جنگ‌های ۶ روزه قلمداد می‌شد، امروز به نقطه‌ای می‌رسد که مجبور است در مقابل یک گروه فلسطینی به نام حماس تن به مبارزه بدهد و نتواند فتوحات مورد نظر خود را به دست بیاورد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزود: رژیم صهیونیستی در جنگ ۶ روزه ۴ کشور اسلامی را فتح کرد و آن‌ها را شکست داد ولی امروز در مقابل حماس و حزب الله لبنان اینگونه مجبور به تن دادن به یک نبرد طولانی و بدون دستاورد نظامی است. این یکی از مهمترین نتایج تفکر اسلامی و دینی در صحنه مبارزه است.

فضائلی حیات رژیم صهیونیستی را در عبور از خط قرمزهاست برشمرد و گفت: تداوم این رژیم در زیر پا گذاشتن حقوق انسان‌ها و حقوق بشر و سایر چهارچوب‌ها و نظاماتی است که کشورها ولی به ظاهر تلاش می‌کنند آن را رعایت کنند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران  ادامه داد: لذا ما از رژیم صهیونیستی توقع تن دادن به چهارچوب‌ها، ساختارها و نظام بین‌الملل را نباید داشته باشیم چون این توقع به نوعی ساده لوحی است. تنها راه مواجهه با رژیم صهیونیستی قدرتمند شدن، قوی‌تر شدن و ایستادگی در برابر این جرثومه فساد، جنایت و باند قتل و جنایت است.

عضو دفتر حفظ نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه تصریح کرد: حرکتی که توسط مجاهدان فلسطینی آغاز شده و با افتخار و اعتماد به نفس در حال ادامه یافتن است آن چیزی است که رژیم صهیونیستی را از پای در خواهد آورد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با پشتیبانی نظام استکباری و در راس آن آمریکا هر روز صحنه مبارزه را پیچیده‌تر از قبل می‌کند، اظهار داشت: در مقابل او، جبهه مقاومت و در راس آن دولت مقاومت یعنی نظام جمهوری اسلامی ایران چاره‌ای جز مواجهه با این پیچیدگی‌ها و دشواری‌ها ندارد. هر کس از دو طرف در این مواجهه اگر ذره‌ای دچار تردید شود شکست را پذیرفته است و این یک قاعده و سنت بدون تغییر است.

فضائلی با اشاره به وظیفه ما در شرایط کنونی آن اظهار کرد: امروز برای قوی‌تر بودن مولفه‌هایی وجود دارد. البته این مؤلفه‌ها همواره وجود داشته‌اند اما امروز بیشتر از همیشه نمود دارند. انسجام داخلی، وحدت و همدلی جزو مهم‌ترین مولفه‌های قوی بودن در مقابل نظام سلطه است. آن‌ها به دنبال ایجاد گسست، تفرق و اختلاف در جامعه اسلامی هستند. ما با همدلی و انسجام و همبستگی خودمان بایستی آن‌ها را در این زمینه ناکام بگذاریم البته مسئله دیگری که قوت دولت و نظام اسلامی را افزایش می‌دهد، این است که دولت جدیدی که امروز برادر عزیزمان آقای دکتر پزشکیان مسئولیت اداره آن را به عهده گرفته‌اند و توسط مردم انتخاب شده‌اند. ایشان بر اساس همان توصیه‌هایی که رهبر انقلاب در دیدار و مراسم تنفیذ داشتند، این توصیه‌ها را جدی بگیرند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها توجه به اقتصاد و معیشت و زندگی مردم است. 

عضو دفتر حفظ نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای گفت: شهید هنیه در اردوگاه متولد شد و خانواده او به مصر تبعید شده بودند. چنین انسانی که در اردوگاه‌های فلسطینی به دنیا آمده، زندان‌های اسرائیل را تجربه کرده، شکنجه آن‌ها را تحمل کرده، توسط آن‌ها تبعید شده و خانواده‌اش به شهادت رسیده‌اند، پایان زندگی چنین انسانی غیر از شهادت به دست رژیم صهیونیستی می‌توانست برای او یک افسوس باشد چون سعادت چنین انسان‌هایی شهادت در راه خداست.

وی خطاب به رژیم صهیونیستی و باند قاتل و جنایت در رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اگر آن‌ها تصور کردند که با ترور شخصیت‌های موثر جبهه مقاومت در لبنان، شخصیت‌هایی مانند فواد شکر و یا شخصیت بزرگواری مانند اسماعیل هنیه می‌توانند در عزم اراده ما در این مبارزه خلل و سستی ایجاد کنند، کور خوانده‌اند.

فضائلی ادامه داد: آن‌ها مطمئن باشند که این خون‌ها و شهادت‌ها، اراده ما را در این مسیر برای خون‌خواهی این شهیدان بیش از گذشته جزم خواهد کرد؛ رژیم صهیونیستی و باند قاتل و جنایتکار حاکم بر این رژیم تردید نکنند که خونخواهی اسماعیل هنیه انجام خواهد شد و تردید نکنند که دولت اسلامی در خونخواهی مهمان عزیز و شریف خود آنچنان مجازاتی را برای این رژیم و باند رقم خواهد زد که حتی در فکر آن‌ها نمی‌گنجد.

ارسال نظرات