۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۶۲۸۹۰
نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد؛

کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی در ماه محرم و رمضان

کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی در ماه محرم و رمضان
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: طبق آمار میزان آسیب‌های اجتماعی در ماه محرم و رمضان پایین می‌آید و این به دلیل ایجاد فضای معنوی در این ایام است که سازندگی اخلاقی و روحی شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در نشست با خبرنگاران که به مناسبت سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغاتی اسلامی در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: ضرورت تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به دلیل انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادها برای برپایی مناسبت‌ها و حفظ شعائر اسلامی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه فضای معنوی و فکری جامعه در همین مناسبت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شکل می‌گیرد، افزود: طبق آمار میزان آسیب‌های اجتماعی در ماه محرم و رمضان پایین می‌آید و این به دلیل ایجاد فضای معنوی در این ایام است که سازندگی اخلاقی و روحی شکل می‌گیرد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: ایجاد فضای معنوی برگزاری نماز در مساجد، برپایی موکب‌ها، مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم، روضه‌های خانگی، مجالس اهل بیت(ع) پذیرایی از مهمانان اربعین، اجتماعاتی برای حمایت از مظلوم و مقابله با ظلم و... همگی نقش تربیتی و سازنده‌ای دارند زیرا شیاطین نمی‌توانند در چنین اجتماعاتی حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری ادامه داد: به هر میزان که مجموعه‌هایی هم‌چون تبلیغات اسلامی قوی‌تر شوند، تأثیرگذاری آنها در مراسمات و مناسبات بیشتر خواهد بود و قادر خواهد بود مراسمات و اجتماعات گسترده‌تری را با حضور باشکوه مردم پایه‌ریزی کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: در این راستا تأثیرگذاری معنوی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ارزشی سازمان بیشتر خواهد بود و می‌تواند منشأ آثار و برکات زیادی باشد.

وی گفت: هنگامی که اجتماع مسلمانان شکل می‌گیرد، دست خدا در آنجا ظاهر می‌شود و نتیجه آن بریده‌شدن پای شیاطین از آن اجتماع است در نتیجه شکل‌گیری اجتماع مسلمانان، حال روحی شرکت‌کنندگان در آن خوب می‌شود و همگی به یک حالت و نشاط معنوی دست می‌یابند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: برعکس اگر این اجتماعات از هم بپاشد و مسلمین دچار تفرق شوند، شیاطین به سراغ انسان می‌آیند در واقع بیشترین جایی که شیاطین به سراغ انسان‌ها می‌آیند در خلوت‌های آنها است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: از روایات چنین بر می‌آید که مؤمنان به دیدن یکدیگر بروند، در کنار هم بنشینند و با یکدیگر درباره امر ولایت اهل بیت(ع) صحبت کنند، زیرا کسی که این جلسات را برگزار و یا در آن شرکت می‌کند مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه گذشتگان ما نیز به برگزاری روضه‌های خانگی مقید بودند، گفت: خانه‌ای که در آن ذکر اهل بیت(ع) جاری باشد، تا مدت‌ها از لوث وجود شیاطین تطهیر می‌شود بنابراین باید قدر این مجالس را دانست و برای آنها ارزش و اهمیت قائل شد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌هایی که عضو شورای هماهنگی هستند باید به شرکت جلسات شورای هماهنگی، تأثیرگذاری بیشتر، حضور در تصمیمات و کمک در انجام برنامه‌ها، اهمیت دهند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری بیان کرد: هرچه برنامه‌های شورا با شکوه‌تر برگزار شوند، آثار معنوی، فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و سیاسی آنها در جلوگیری از آسیب‌ها و معضلات موجود در جامعه بیشتر خواهد بود و موجب ایجاد هرچه بیشتر وحدت در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند نیز در قرآن فرموده است که همگی باید بر محوریت یاد خدا در جامعه متمسک شوید، اگر این تمسک به صورت دسته‌جمعی و اجتماعی صورت نگیرد، به این آیه عمل نشده است در ادامه نیز خدای متعال می‌فرماید که اگر دچار تفرقه شدید، جامعه دچار سستی می‌شود و عظمت، عزت و جلال جامعه در مقابل دشمنان از بین می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز بر اجتماعات گوناگون مسلمین تأکید و از آنها تجلیل و قدردانی می‌کنند، برای مثال بارها ایشان از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی‌هایی همچون ۲۲ بهمن تجلیل و تقدیر کرده‌اند بنابراین شکوه، عظمت، عزت و سربلندی جامعه اسلامی در شکل‌گیری همین اجتماعات بزرگ است./1400/

ارسال نظرات