۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۶۲۸۹۷
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات ‌اسلامی کرمانشاه:

برگزاری مناسبت‌های انقلابی و مذهبی در دستور کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

برگزاری مناسبت‌های انقلابی و مذهبی در دستور کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام عبدی گفت: برگزاری مناسبت‌های انقلابی، دینی و مذهبی در دستور کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت ‌الاسلام مهدی عبدی امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغاتی اسلامی که در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دوازدهم مردادماه سال ۱۳۵۹ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد و موضوع فعالیت این شورا، سیاست‌گذاری، ساماندهی، برنامه‌ریزی، نظارت و راهبری مراسم، مناسبت‌های ملی و انقلابی و همکاری در مناسبت‌های مذهبی است.

وی با بیان اینکه شورای تبلیغات اسلامی از کهن‌ترین و با سابقه‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی است، گفت: تعدد دستگاه‌ها و مراکز تبلیغی و تنوع نقش هر یک در مواجهه با چالش‌ها و رخداد‌های پیش روی انقلاب نوپا، برای ایجاد هماهنگی و حفظ انسجام منطقی بین این دستگاه‌ها باعث شکل‌گیری این نهاد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: وظیفه این نهاد با همکاری سایر دستگاه‌ها ایجاد بستر مناسب جهت تعظیم شعائر، ایام‌الله، زنده نگه‌داشتن مناسبت‌های انقلاب اسلامی، فرهنگ دینی، انقلابی و حضور مردم در صحنه است‌.

حجت ‌الاسلام عبدی گفت: این شورا نهادی است که پرچم‌دار و داعیه‌دار بزرگداشت مراسم و مناسبت‌های دینی و انقلابی از جمله دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، چهاردهم خرداد سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، قیام خونین پانزدهم خرداد، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، بزرگداشت شهدای هفتم تیر است.

حجت الاسلام عبدی ادامه داد: همچنین بزرگداشت شهدای هشتم شهریور و یوم‌الله آبان، گرامیداشت روز قدس، یوم‌الله نهم دی، دهه فجر انقلاب اسلامی و راهپیمایی ۲۲ بهمن از دیگر فعالیت‌های این شورا است.

وی با بیان اینکه مناسبت‌های انقلابی، دینی و مذهبی رویکرد جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که در دستور کار قرار دارد، گفت: مناسبت‌هایی هم‌چون هفته وحدت، دهه امامت و ولایت، دهه کرامت، دهه مهدویت نیز در دستور کار است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: از دیگر وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در رابطه با حوادث غیرمترقبه و ناگهانی است، مثل شهادت آیت‌الله رئیسی و عملیات طوفان‌الاقصی که استان کرمانشاه اولین استانی بود که به صورت خودش مراسم ویژه‌ای در ورودی مسجد جامع و محله نوبهار برپا کرد.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حلقه بین مردم و نظام است، خاطرنشان کرد: طی یک‌سال گذشته حدود ۱۰۰ جلسه برنامه‌ریزی با هماهنگی ۲۹ دستگاه برگزار شده و همچنین حدود ۱۰۰ تجمع و راهپیمایی برپا شده است.

حجت الاسلام عبدی در ادامه افزود: یک همایش بسیار خوب تحت عنوان همایش استانی «نقش مردم در هندسه مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی» که برای نخستین بار در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) برگزار شد و از رسانه‌ها به عنوان بازوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تقدیر شد./1400/

ارسال نظرات