۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۷۶۲۹۲۶
باقری:

عزم ایران برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی جدی است

عزم ایران برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی جدی است
سرپرست وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به تماس تلفنی وزرای خارجه مصر و اردن تصریح کرد: عزم ایران برای پاسخگو کردن رژیم اسرائیل جدی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، «عزم ایران برای پاسخگو کردن رژیم اسرائیل جدی است»، این گفته سرپرست وزارت امور خارجه ایران علی باقری است.

او که شنبه شب برای دومین بار و در پاسخ به تماس تلفنی وزرای خارجه مصر و اردن با آنها طی ۴۸ ساعت گذشته گفت‌وگو کرد، گفت که درباره روند تحولات منطقه تبادل نظر و هر سه بر استمرار رایزنی بین کشورهای منطقه تأکید داشتیم.

پس از ترور رئیس فقید دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه در تهران توسط رژیم صهیونیستی و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، مقامات ایران با استناد به ماده ۵۱ منشور سازمان ملل اعلام کردند که پاسخی قاطع و پشیمان کننده در انتظار این رژیم است.

پس از ترور هنیه وزرای خارجه قطر، عربستان سعودی، ترکیه، مصر، عمان، اردن، روسیه، الجزایر،دبیر‌کل سازمان ملل و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با باقری تلفنی گفت‌وگو کردند. سرپرست وزارت خارجه در این گفت‌وگوها ضمن درخواست برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که این رژیم از خط قرمز عبور کرده و ایران بی‌تردید به این رژیم پاسخ خواهد داد.

سرپرست وزارت خارجه ایران همچنین با بیان اینکه وضعیت منطقه غرب آسیا به جهت تداوم جنایات و ماجراجویی‌های خطرناک باند جنایتکار حاکم در تل‌آویو، از حساسیت خاصی برخوردار است، گفت که کشورهای مسلمان منطقه باید با اتخاذ موضعی واحد و قاطع و اقداماتی هماهنگ، مانع تداوم نسل‌کشی در غزه و گسترش تجاوزگری رژیم صهیونیستی در منطقه شوند.

ارسال نظرات