۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۷۶۳۲۶۱
جلیلی:

امروز قدرت‌های بزرگ دنیا منتظر پاسخ ایران هستند/ وظیفه همه مردم کمک به دولت است

امروز قدرت‌های بزرگ دنیا منتظر پاسخ ایران هستند/ وظیفه همه مردم کمک به دولت است
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه مردم منتظر پاسخ جدی و در شان جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی هستند، گفت: امروز با جمع بندی و برآورد وضعیت کشور یک جهان فرصت تاریخی، تمدنی، اقتصادی و سیاسی داریم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در مراسم بزرگداشت شهدای قدس که پنجشنبه شب بعد نماز مغرب و عشاء در مسجد امیرالمومنین (ع) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه یک هفته از شهادت اسماعیل هنیه گذشته است، به شهدای جبهه مقاومت ادای احترام کرد و اظهار داشت: سخن از مقاومت در شهر قم یکی ویژگی اساسی دارد؛ امام (ره) پرچمی را بلند کردند و مردمی مانند مردم قم لبیک گفتند و با همه وجود پای کار آمدند.

جلیلی با تاکید براینکه امروز وظیفه همه مردم کمک به دولت برای موفقیت در کار‌ها است، گفت: باید مردم کمک کنند تا دولت به بهترین شکل کشور را هدایت کند و اگر کار خوبی انجام داد و سیاست‌های کلی نظام را محقق کرد حمایت شود، اگر مباحثی مغفول واقع شد، کمک شود که دولت توجه پیدا کند و اگر خطایی انجام شد کمک شود که برطرف شود و برای انجام این کار لازم است مردم سایه به سایه همراه دولت حرکت کنند.

جلیلی با اشاره به اینکه مردم منتظر پاسخ جدی و در شان جمهوری اسلامی هستند، گفت: اگر درباره فلسطین بخواهیم صحبت کنیم سوالات و نکاتی که مردم مطرح می‌کنند این است که پاسخ رژیم صهیونیسی را کی، چگونه و با چه قدرتی می‌دهید؟ مردم دنیا نیز منتظر هستند که پاسخ ایران چگونه خواهد بود؛ در هفته گذشته ده‌ها مقاله و تحلیل از سوی مقامات کشور‌های غربی نوشته شده که پاسخ ایران چه عواقبی دارد و قدرت‌های بزرگ غربی منتظر هستند که این جواب چگونه خواهد بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی اقتدار جمهوری اسلامی را نسبت به قبل از انقلاب غیر قابل مقایسه دانست و تاکید کرد: امام خمینی (ره) درباره آمریکا و اسرائیل در شصت سال پیش فرمودند: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که اگر شاه ایران به یک شهروند آمریکایی یا اسرائیلی متعرض شود دادگاه ایران حق رسیدگی ندارد؛ جوانان بدانند از چه نقطه به چه نقطه‌ای رسیده ایم.

وی با بیان اینکه زمانی در کشور علیه رژیم صهیونیستی کسی نمی‌توانست حرف بزند، افزود: امروز قدرت‌های بزرگ دنیا منتظر پاسخ ایران هستند؛ زمانی دعوای ما بر سر حداقل‌ها بود که چرا در دادگاه ایران برعلیه آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند حکم صادر کنند؛ ولی امروز دعوا بر سر حداکثر‌ها است و مقام‌های رده یک کشور‌های اروپایی دغدغه این را دارند که جواب ایران به اسرائیل چگونه خواهد بود.

جلیلی در خصوص تفاوت مردم سالاری دینی و دموکراسی غربی اظهار داشت: مردم در مردم سالاری دینی زمانیکه رأی دادند با افتخار جان و فرزندان خود را برای بقای این نظام می‌دهند؛ دشمنان صد‌ها شبکه‌های تلویزیونی و سایت‌های اینترنتی را فعال کردند که عظمت این ملت را تضعیف کنند ولی نتوانستند؛ دشمن در دو سال اول انقلاب عروسکی بنام صدام را به جان ایران انداخت ولی موفق نشد؛ زیرا ملت ایستاد و مقاومت کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به شکست فاحش فشار حداکثری آمریکا علیه جمهوری اسلامی، گفت: امروز با جمع بندی و برآورد وضعیت کشور یک جهان فرصت تاریخی، تمدنی، اقتصادی و سیاسی داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکا و کشور‌های غربی از صد سال گذشته غده سرطانی اسرائیل را با زور در منطقه جای دادند، به شکست‌های پی در پی این رژیم در جنگ با نیرو‌های جبهه مقاومت مانند حزب الله و حماس اشاره کرد و افزود: طوفان الاقصی حیثیت اسرائیل را از بین برد.

جلیلی با اشاره به اینکه سران کشور‌های اروپایی برای فوت مهسا امینی ماتم گرفتند ولی برای فوت چهل هزار زن و کودک در غزه هیچ عکس العملی نشان نداند، گفت: در تحلیل مسائل باید بدانیم در چه نقطه‌ای هستیم؛ یکی از فرصت‌هایی که داریم این است که ایران در هیچ دوره‌ای چنین قدرتی نداشته است و این اظهار نظر‌های مقامات کشور‌های خارجی درباره جنگ با اسرائیل برای این است که نگران پاسخ ایران هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی وظیفه امروز مردم را پاسداری از میراث گرانبهایی دانست که حاصل خون شهدایی مانند شهید حججی است.

ارسال نظرات