۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۶۳۲۸۲
رئیس دانشکده دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما:

بازنمایی رسانه‌ای زندگی طلاب کیفیت لازم را ندارد

بازنمایی رسانه‌ای زندگی طلاب کیفیت لازم را ندارد
اکبری گفت: اگر کارکرد و اقدامات بزرگ حوزه علمیه رسانه ای شده بود در زمان جذب طلاب به حوزه باید صدها هزار متقاضی داشتیم و این امر چون اتفاق نیفتاده و اساساً جوان ما نمی‌داند کارکرد حوزه علمیه چیست.

جناب آقای کمال اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، گفت: حوزه های علمیه و زندگی علما در گذشته با مردم نزدیکی و قرابت بیشتری داشت و بگونه ویژه ای در منظر عموم مردم بود، اما در حال حاضر به دلایل مختلف این قرابت کمتر شده و رسانه ها در این میان وظایفی برعهده گرفته اند.

وی با بیان اینکه سیره رفتاری و زندگی علما را باید با رسانه برای جامعه اقناع سازی کرد، ابراز داشت: در این زمینه عملا کاری جدی صورت نگرفته و در عین حال حوزه علمیه باید بتواند همه گفته ها و سخنان خود را با نگاه امروزی، کارکردگرایانه به صورت چند رسانه ای برای جامعه بیان کند.

اکبری با اشاره به چندین سریال و چندین مستند درباره زندگی روحانیت و حوزه علمیه بیان کرد: در این زمینه اگر چه کارهای بزرگ و گسترده ای انجام شده اما در سطح نیاز اتفاق ویژه ای نیفتاده است و نیاز داریم این مطالب از طریق رسانه به جامعه منتقل شود.

رئیس دانشکده دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما با تاکید بر معرفی اقدامات بزرگ نهاد حوزه علمیه در قالب های جوان و عامه پسند، تصریح داشت: اگر این کار اتفاق می افتاد در زمان جذب طلاب به حوزه، باید صدها هزار متقاضی داشتیم و این امر چون اتفاق نیفتاده، اساساً جوان ما نمی‌داند کارکرد حوزه علمیه چیست.

اکبری با طرح این سوال که چه مقدار از زندگی حوزویان به صورت دراماتیک به جامعه نشان داده شده، اظهار داشت: گاهی فیلم یا سریال های کاریکاتوی و فانتزی از حوزه به نمایش در آمده، اما صورت واقعی چه مقدار به نمایش گذاشته شده است؟ حوزه علمیه باید با قدرت تمام در این زمینه ورود و کمک کار رسانه باشد.

ارسال نظرات