۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۷۶۳۴۰۹

تجلیل از اصحاب رسانه قم با حضور سردار نائینی

تجلیل از اصحاب رسانه قم با حضور سردار نائینی
به مناسبت روز خبرنگار همایش تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم با حضور سردار نائینی سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به همت سپاه امام علی ابن ابی‌طالب(ع) همایش تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم با حضور سردار نائینی سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تالار گل نرگس مجموعه فرهنگی ورزشی نخلستان برگزار شد.

در ابتدای این همایش سردار موحد سپاه امام علی ابن ابی‌طالب(ع) ضمن تبریک و خیرمقدم به اصحاب رسانه‌های استان قم، ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به جنگ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی با دشمنان خود اظهار داشت: مهم ترین هدف این انقلاب اسلامی ایران، صدور این انقلاب بود و است که الحمدلله امروز به خوبی به این هدف دست پیدا کرده است و امروز در جنگ ترکیبی با دشمنان اسلام قرار داریم.

وی افزود: امروز رسانه ها هستند که ذهن مردم را مدیریت می کنند و کسی که بتواند زودتر تصویرسازی کرده و اذهان مخاطبان را مدیریت کند، برنده این میدان است.

فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب علیه السلام استان قم بیان داشت: خبرنگاران باید اخبار صدق را به جامعه رسانده و با امید دادن به افراد، امیدآفرین در جامعه باشند که البته در این راه سختی های بسیاری دارند که اگر مقاومت و استقامت آنان نباشد، روایتگری های درست به مردم نخواهد رسید.

سردار موحد با اشاره به روایتگری خبرنگاران فلسطینی در غزه خاطرنشان کرد: امروز اگر خبرنگاران در غزه و فلسطین نبودند، جنایت های رژیم منحوس صهیونیستی به جهانیان منتقل نمی شد و جامعه جهانی بر ذات پلید رژیم غاصب اسرائیل پی نمی بردند.

تجلیل از اصحاب رسانه قم با حضور سردار نائینی

در ادامه این همایش سردار نائینی سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به اهمیت کار رسانه ای و فعالیت خبرنگاران اظهار داشت: جایگاه خبرنگاران خصوصا در شرایط جنگی، شرایط مختلفی است و خبرنگاران در این گونه مواقع، هم رزمنده میدان هستند و هم روایتگر عرصه.

وی افزود: خبرنگاران اراده فرماندهان جنگ را مستحکم تر می کنند و رزمندگان نیز در میدان جنگ با روایتگری خبرنگاران احساس موثر بودن می کنند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: رسانه ها مهمات جنگ ما با دشمنان بوده و ذهن ها و قلب ها را هدف قرار می دهند و امروز با فناوری های جدید، فاصله ها برداشته شده و خبرنگاران در محیطی زندگی می کنند که باید خط راست و مستقیم را از خطوط نادرست و غیر مستقیم تشخیص داده و راه راست را به مردم جامعه نشان دهند.

در حوادث مهم، به دست گرفتن روایت اول بسیار مهم است

وی افزود: امروز انگیزه های مردم مورد حمله قرار گرفته و در راستای تغییر اذهان عمومی جامعه به وسیله و ابزار رسانه، تلاش ها و کوشش های بسیار زیادی می کنند تا با تحریف، مواضع حق را به ناحق تبدیل کرده و نادرست جلوه دهند.

سردار نائینی با اشاره به ضرورت توجه رسانه ها به روایت اول در حوادث و رخدادها تاکید کرد: در حوادث مهم، به دست گرفتن روایت اول بسیار مهم و مورد توجه است و باید رسانه ها سعی در روایت اول داشته و قبل از روایت سازی دشمنان، روایت درست و اولی را به مخاطبان برسانند.

تجلیل از اصحاب رسانه قم با حضور سردار نائینی

خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین و امیدآفرینی

وی افزود: رسانه ها و خبرنگاران از دل روایت سازی های جعلی و گاها تحریف شده که بعضا تشخیص آن بسیار سخت است، با تولید امید و امیدآفرینی در جامعه موثر واقع شده و امیدآفرینی کنند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که خبرنگاران در دل حوادث قرار گرفته و در خط مقدم جهاد تبیین و امیدآفرینی هستند خاطرنشان کرد: خبرنگاران در ماجراها و حوادث مختلف در طول عمر انقلاب اسلامی، پای کار بوده و در خط مقدم جهاد تبیین بودند.

وی با بیان این که باید مجاهدت های مجاهدان در میدان های گوناگون خدمت رسانی به مردم و تلاش و کوشش آنان در راستای اعتلای انقلاب اسلامی به مردم جامعه رسانده شده و تبیین شود تاکید کرد: باید رسانه ها در این مسیر گام های بلندی بردارند؛ چراکه بسیاری از مجاهدت ها اگر روایت نشده و راویان درستی نداشته باشند، مجاهدت های بسیارِ افراد، دیده نخواهد شد.

ضرورت اهتمام اهالی رسانه به تصویرسازی نسبت به روایت گری

سردار نائینی با اشاره به لزوم اهتمام اهالی رسانه به تصویرسازی نسبت به روایت گری خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم با روایت ها کار نداشته و برای آنان تصویرسازی مهم است و دشمنان با بهره گیری از تصویرسازی است که می توانند تاثیرات بسیاری در روایت ها بر افکار عمومی را به دست آورند.

وی با بیان این که دشمنان ایران اسلامی درصدد تصویرسازی غلط از ایران هستند اظهار داشت: ایران اسلامی در رسانه های معارض، کشوری منزوی و بی ثبات، دارای گسست قومی و حامی تروریسم و .... است؛ درحالی که کاملا برعکس می باشد و این رسانه ها هستند که می توانند با تصویرسازی های دروغین دشمنان مقابله کنند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به اهالی رسانه بیان داشت: اگر می خواهیم بدانیم که چه مقدار در فعالیت های خود، موفق بوده و یا هستیم، باید به میزان تصویرسازی های خود از پیشرفت های جامعه نگاه کنیم. اگر در این عرصه موفق بودیم، در دیگر فعالیت های رسانه ای و جنگ روایت ها نیز موفق بودیم.

ارسال نظرات