۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۶۴۰۳۰
عراقچی:

همه ظرفیت خود را برای حمایت از غزه به کار خواهیم گرفت/ در هماهنگی کامل با نیروهای مسلح هستیم

همه ظرفیت خود را برای حمایت از غزه به کار خواهیم گرفت/ در هماهنگی کامل با نیروهای مسلح هستیم
وزیر امور خارجه با بیان اينکه در هماهنگی کامل با نیروهای مسلح هستیم، گفت: پیوند ما با محور مقاومت بنیادین است و همه ظرفیت خود را برای حمایت از فلسطین و مردم مظلوم غزه به کار خواهیم برد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه صبح امروز با حضور بر سر مزار شهید حسین امیرعبداللهیان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در اولین روز کاری‌ام توفیقی حاصل شد تا برای زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و زیارت مزار شهید حسین امیرعبداللهیان در این آستان مقدس حضور پیدا کنم و با شهید امیرعبداللهیان تجدید عهد کنم.

فقدان شهید امیرعبداللهیان خسارتی برای وزارت امور خارجه است

وی با اشاره به اینکه با شهید امیرعبداللهیان علاوه بر همکار، دوست و هم دانشگاهی بودیم، گفت: فقدان شهید امیرعبداللهیان خسارتی برای وزارت امور خارجه است اما مطمئن هستم که از دعای خیر ایشان بهره مند خواهیم شد و امیدوارم با عنایت خداوند در مسیر حق حرکت کنیم و جز به منافع ملی و امنیت ملی کشور و عزت جمهوری اسلامی نیندیشیم و مسیر خود را تحت تدابیر مقام معظم رهبری و دیدگاه‌های رئیس جمهور طی کنیم.

در هماهنگی کامل با نیروهای مسلح هستیم

وزیر امور خارجه با بیان اینکه بحث مقاومت یکی از پایه‌های سیاست خارجه جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود، افزود: پیوند ما با محور مقاومت یک پیوند بنیادین است و همه ظرفیت‌های خود را برای حمایت از محور مقاومت و فلسطین به خصوص مردم مظلوم غزه به کار خواهیم برد.

عراقچی با اشاره به تلاش‌های شهید امیرعبداللهیان در حوزه مقاومت، بیان کرد: عملیات وعده صادق یکی از نمونه‌های هماهنگی دیپلماسی و میدان بود که با تلاش شهید امیرعبداللهیان و فرماندهان میدان انجام شد و هم پاسخ قاطع ایران به جنایات رژیم صهیونیستی بود و هم از گسترش جنگ در منطقه جلوگیری شد.

وی با تاکید بر اینکه ما در هماهنگی کامل با نیروهای مسلح هستیم، تصریح کرد: دیپلماسی مکمل میدان و میدان مکمل دیپلماسی است و با نیروهای مسلح باهم حرکت خواهیم کرد.

تعامل با کشورهای همسایه در اولویت دولت چهاردهم است

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رفع تحریم‌ها را از مسیرهای عزتمندانه و شرافتمندانه دنبال خواهیم کرد، گفت: عجله و تأخیر بی‌جهت در این زمینه نخواهیم داشت و مشورت‌ با طرف‌های مختلف را آغاز خواهیم کرد.

عراقچی ادامه داد: تعامل با کشورهای همسایه، منطقه و پیرامونی از گذشته وجود داشته، در دولت شهید رئیسی گسترش بیشتری پیدا کرد و در دولت چهاردهم نیز در اولویت قرار دارد.

برچسب ها: عراقچی غزه مقاومت
ارسال نظرات