۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۷۶۴۱۲۸

فعالیت موکب امامزادگان قم در سامرا تا ۵ روز بعد از اربعین/ توزیع یک میلیون و ۲۸۲ هزار وعده اصلی و فرعی بین زائران 

فعالیت موکب امامزادگان قم در سامرا تا ۵ روز بعد از اربعین/ توزیع یک میلیون و ۲۸۲ هزار وعده اصلی و فرعی بین زائران 
مسئول موکب امامزادگان استان قم در سامرا گفت: فعالیت این موکب تا ۵ روز بعد از اربعین حسینی ادامه دارد که شامل توزیع سه وعده اصلی و دو میان وعده در بین زائران است.  

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمدرضا صدر با اشاره به برپایی موکب امامزادگان استان قم در شهر سامرا اظهار کرد: این موکب از چند سال گذشته در ایام اربعین و در شهر سامرا برپا می‌شود. 

وی افزود: مدت زمان برپایی موکب در سال جاری 20 روز است که از پنجم ماه صفر شروع شده و تا بعد از ایام اربعین یعنی بیست و پنجم این ماه ادامه دارد. 

مسئول موکب امامزادگان استان قم در سامرا با بیان اینکه 80 نفر از خدام افتخاری در این موکب فعالیت می‌کنند اظهار کرد: این هشتاد نفر در سه نوبت مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستند. 

وی ادامه داد: پیشخوان ارائه خدمت به زائران، آشپزخانه و تاسیسات و پشتیبانی، سه شیفت کاری خادمان موکب مذکور به شمار می‌رود. 

صدر با بیان اینکه فعالیت موکب امامزادگان قم در سامرا 24 ساعته است گفت: بنای اصلی موکب بر پذیرایی از زائران است ولی در کنار این مسئله، برنامه‌های فرهنگی هم تدارک دیده شده است که از آن جمله می‌توان به برپایی حسینیه ثارالله اشاره کرد که هم میزبان برنامه‌های سوگواری است و هم محلی برای اسکان زائران امامین عسکریین و زائران کربلای معلی فراهم آورده است. 

مسئول موکب امامزادگان استان قم در سامرا خاطرنشان کرد: روزانه هزار تا 1500 نفر به صورت شبانه در این مکان اسکان می‌یابند. 

وی با اشاره به توزیع روزانه 3100 پرس صبحانه و 5 هزار پرس وعده ناهار در موکب عنوان کرد: هر شب 10 هزار پرس شام نیز در بین زائران توزیع می‌شود. 

صدر با بیان اینکه امسال شاهد حضور گسترده‌تر زائران در مسیرهای منتهی به سامرا هستیم گفت: بر این اساس و برای نخستین بار موکب امامزادگان قم در دو نقطه از شهر برپا شده است؛ شعبه نخست در ترمینال ورودی به سامرا و شعبه دوم در جوار ورودی حرم مطهر امامین عسکریین که در هر دو موکب شاهد حضور شبانه‌روزی خادمان برای خدمت‌رسانی به زائران هستیم. 

مسئول موکب امامزادگان استان قم در سامرا با بیان اینکه میان وعده‌های متنوعی هم متناسب با شرایط آب و هوایی در این موکب تهیه و توزیع می‌شود گفت: بر این اساس روزانه 6 هزار بسته میوه یا نوشیدنی تهیه و توزیع می‌شود. 

وی تصریح کرد: امسال انواع شربت‌های طبیعی برای زائران حسینی در این موکب تهیه شده که تعداد آنها در طول شبانه‌روز به 40 هزار لیوان می‌رسد. 

صدر افزود: در طول 20 روز فعالیت موکب، 62 هزار پرس وعده صبحانه، 100 هزار وعده ناهار (شامل غذاهای اصیل ایرانی) و 200 هزار پرس شام (ساندویچ کباب کوبیده ایرانی) بین زائران توزیع شده یا در حال توزیع است. 

مسئول موکب امامزادگان استان قم با بیان اینکه میان وعده‌ها نیز در دو نوبت صبح و عصر توزیع می‌شوند گفت: مجموعه این میان وعده‌ها نیز به 120 هزار بسته خواهد رسید. 

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در پایان فعالیت موکب، بیش از 800 هزار بطری آبمیوه و آب خنک در اختیار زائران قرار داده شود. 

صدر با بیان اینکه تونل‌های هوای خنک نیز با استفاده از دستگاه‌های مه‌پاش در کنار این موکب برپا شده‌اند گفت: این اقدام با هدف رفاه بیشتر زائران صورت گرفته است. 

مسئول موکب امامزادگان استان قم خاطرنشان کرد: برآورد ما این است که در نهایت بیش از یک میلیون و 282 هزار وعده غذایی و میان وعده در بین زائران توزیع شود.

ارسال نظرات