۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۷۶۴۲۴۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

احترام گذاشتن به عالم، سبب تداوم ایمان می شود

احترام گذاشتن به عالم، سبب تداوم ایمان می شود
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: احترام به عالم به منزله احترام به خدا بوده و دستاورد احترام به خدا نیز سبب تداوم ایمان تا آخرین لحظه عمر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی سه شنبه شب در مراسم ترحیم صبیه حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی، گفت: برای هیچکس عمر طولانی تضمین نشده است و به فکر آخرت خود باشید و سفر آخرت نیازمند زاد و توشه است.

وی با اشاره به اینکه امام جمعه در هر خطبه نماز جمعه موظف است خود و مردم را به تقوا توصیه کند برای این است که سفر سختی در پیش رو داریم، افزود: سفر ابدی نیز زاد و توشه کلان می‌خواهد.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: انسان با انجام واجبات و ترک محرمات باید از عمر خود نهایت استفاده و بهره برداری را برای کامل کردن توشه سفر آخرت داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این بانوی علویه طی مدتی که در خانه پدر رشد کرده به یک عالم احترام گذاشت و به او خدمت کرد، اظهار داشت: احترام به عالم احترام به خدا است و دستاورد احترام به خدا سبب تداوم ایمان تا آخرین لحظه عمر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه خداوند چهار نعمت را در گرو چهار چیز قرار داده است، گفت: خداوند بهره مندی از دانش را در گرو احترام به معلم قرار داده است و برای اینکه به علم برسید باید به معلم خود احترام بگذارد.

وی ادامه داد: اگر انسان می‌خواهد تا آخرین لحظه عمرخود با ایمان باشد و ایمان او به خدا قطع نشود و تداوم داشته باشد، باید خدا را تعظیم کند و این خانم علویه پدرعالم خود را احترام می‌کرد، چرا که احترام به عالم احترام به خدا است و دستاورد احترام به خدا تداوم ایمان تا آخرین لحظه عمر است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه لذت زندگی در گرو خدمت به والدین است گفت: تا زمانی که والدین در حیات هستند به آنها خدمت کنید تا زندگی آینده شما لذت بخش باشد.

وی از این بانوی علویه به عنوان مبلغ رسالات الله نام برد و گفت: حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی معتقد بود دختر در مدرسه زمان شاه نباید تحصیل کند، اما چون علم واجب است ایشان خود شخصا آموزش معارف قرآن و اهل بیت(ع) به دختر خود را بر عهده داشت و هرآنچه از معارف ثقلین قرآن و عترت داشت به دختر خود تعلیم داد و مفسر و معلم قرآن شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر قدردانی از جایگاه و مقام معلم گفت: پیامبر می‌فرماید معلم در قیامت به تنهایی یک امت مبعوث می‌شود، معلمی که علم را فرا می‌گیرد و برای خدا منتشر کند به عنوان یک امت مبعوث می‌شود و فضائل یک امت را برای معلم خوبی‌ها می‌نویسند.

وی از این بانوی علویه به عنوان معلم قرآن و معارف دین ویک بسیجی و انقلابی نام برد و با بیان اینکه انقلابی بودن یک امتیاز بدون مثال است گفت: این خانم در تهران کانون فرهنگی بسیج غرب تهران را هدایت می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: امام باقر (ع) می‌فرماید، قبل از انقلاب امام زمان (عج) انقلاب زمینه سازی به وجود خواهد آمد که من امام باقر اگر آن را درک می‌کردم جان خود را برای صاحب الامر حفظ می‌کردم و پیامبراکرم (ص) نیز می‌فرماید، انقلاب زمینه ساز که به وجود می‌آید، همه مسلمانان دنیا وظیفه دارند به آن کمک کنند و این خانم علویه کمک کار و ناصر انقلاب اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: امام خمینی می‌فرماید قرن پانزدهم قمری قرن شکستن بت‌های بزرگ است و انقلاب اسلامی دیر یا زود منجر به شکست آمریکا خواهد شد و اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مزلت خواهد کشانید.

امام جمعه کاشان کمک به نیازمندان را یکی دیگر از ویژگی بانوی علویه نام برد و با اشاره به تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع آن بین نیازمندان اظهارداشت: این بانوی علویه با این کارنامه درخشان یکی از اولیای الهی بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات