۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۷۶۴۳۹۸
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی الگوی مدیریت در نظام جمهوری اسلامی هستند

شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی الگوی مدیریت در نظام جمهوری اسلامی هستند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین غفوری گفت: شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی اسوه و الگو برای عرصه مدیریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با حضور در مراسم گرامیداشت هفته دولت، سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و بزرگداشت سیدالشهدای خدمت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، اظهار داشت: ارزش‌هایی که این شهدای والامقام را به الگویی برای دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل کرد، باید همچنان پایدار بمانند تا معلوم شود بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان دولت نه به‌خاطر شخص، بلکه به‌خاطر مجموعه‌ای از ارزش‌های الهی است که از این اشخاص والامقام، شخصیت‌هایی کم‌نظیر یا بی‌نظیر ساخت و به‌عنوان تابلوی تمام‌نما و تراز مدیریت در جمهوری اسلامی به همه دنیا ارائه کرد.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین غفوری با بیان اینکه دنیا به‌ شدت گرفتار مادی‌گرایی است، گفت: تفاوت ماهوی نظام مقدس جمهوری اسلامی با سایر حکومت‌ها که یا استبدادی‌اند یا استعماری و مزدور بیگانه هستند، این است که مسئولیت‌ها و انتخاب‌ها توسط مردم و بر اساس ارزش‌های الهی، اسلامی، قرآنی و ارزش‌هایی که در سیره و سنت پیامبر خدا(ص) و ائمه طاهرین(علیهم‌السلام) بوده است و به‌عنوان الگوی بشریت، دورانی در حاکمیت اسلامی و الهی توسط بزرگان دین اعمال شده است، واگذار می‌شوند و صورت می‌پذیرند.
 
وی با یادآوری اینکه مؤمنین همه صاحب عهد با خدا هستند و اقتضای ایمان عهد با خداست، اظهار داشت: اخلاص و کار برای خدا یکی از ارزش‌های الهی است که شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی جزء الگوهای این ارزش الهی هستند. این جوانمردان هر چه که انجام دادند محض رضای خداوند متعال بود و برای غیرخدا کاری انجام ندادند. کسی که برای غیر خدا و دین خدا کاری انجام دهد، خسارت‌بارترین کار را انجام داده است؛ چراکه اگر دنیایی نصیبش شود معلوم نیست مشروع باشد و اگر از دنیا چیزی نصیبش نشد، دنیا و آخرت را از دست داده است.
 
امام‌ جمعه کرمانشاه ایثار و فداکاری را یکی از دیگر از ارزش‌های الهی خواند و عنوان کرد: این شهدای گرانقدر هیچ‌ چیزی را برای خود نمی‌خواستند؛ بلکه خود را فدای مردم، اسلام، قرآن، مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان پرچم پرافتخار اسلام در عصر جاهلیت جدید، کردند. همه‌چیز را برای دیگران می‌خواستند و ایثار و فداکاری خود را نمی‌دیدند. فداکاری ارزش بسیار بزرگ و از عهدهای بین مؤمن و خدا است.
 
حجت الاسلام والمسلمین غفوری افزود: بنی‌صدر در یک‌سالی که شهید رجایی نخست‌وزیر او بود، آن شهید بزرگوار را تحقیر کرد و می‌دانید که نسبت به شهید آیت‌الله رئیسی چه جفاها که نرفت؛ به ‌حدی که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «دلم برای رئیسی سوخت». این شهدا حتی به روی خود نمی‌آوردند که در چه سختی، دشواری و فشاری قرار دارند و با اراده قوی و فداکاری و کار شبانه‌روزی، پای کار اسلام و انقلاب اسلامی و ملت شریف ایستاده بودند.
 
وی با ذکر این نکته که شهید رجایی، شهید باهنر و شهید رئیسی اسوه و الگو برای عرصه مدیریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، تصریح کرد: این شهدا باعث شدند که سطح تراز مدیریت در جمهوری اسلامی آن‌چنان بالا برود که هر کسی نخواهد به آن طمع کند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: اقتدار و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی، ثمره خون شهدا است. اینکه جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمن دشمنان مستکبر، مدعی، قلدر و این ‌چنین مستحکم سینه سپر کرده و ایستاده است و بدون کوچک‌ترین تزلزلی راه نورانی شهدا را ادامه می‌دهد، حاصل فداکاری‌های شهدا است. خدای متعال را شاکریم که بعد از شهادت شهید آیت‌الله رئیسی، کشور بدون هیچ وقف و آسیبی، با هدایت‌ها و با اشراف پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با سربلندی به کار خود ادامه داد.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین غفوری خاطرنشان کرد: همه دولتمردان محترم بدانند که وارث خون چند صدهزار شهید مظلوم هستند. پاسدار و نگهبان میراث شهدای والامقامی هستند که برای حفظ اسلام، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی عاشقانه جان خود را در این راه تقدیم کردند تا اسلام، قرآن و ارزش‌های الهی و اسلامی بمانند. شهدا جان خود را تقدیم کردند تا ارزش‌های الهی در همه ارکان جامعه ازجمله اقتصاد، فرهنگ و سایر امور روزبه‌روز بیشتر در جامعه و زندگی مردم پیاده شوند و سبک زندگی جامعه ما، سبک زندگی نورانی اسلامی باشد./1400/
ارسال نظرات